AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg skal snart opp i skriftlig eksamen som helsefagarbeider. Jeg skal ta den som privatist og den går over 5 timer. Jeg har kunnskapen/erfaringen som skal til da jeg har jobbet innenfor helse i nesten 18 år, men problemet mitt er at jeg sliter med hvordan jeg skal bygge opp/skrive en eksamenstekst. Det er veldig mange år siden jeg har skrevet en eksamen. Er det noen som har tatt denne privatist eksamen som helsefagarbeider og som kan si litt om oppbyggingen av teksten? Er vell en innledning, hoveddel og avslutning, skriver man pleieplan i teksten, kildehenvisning, osv. Eller hvis noen har en gammel eksamen jeg kan få sett på hadde vært til stor hjelp. Anonymkode: c1a65...c56
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Hvilket fag er det snakk om? Er det yrkesutøvelse? Anonymkode: edd98...654
yt02 Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilket fag er det snakk om? Er det yrkesutøvelse? Anonymkode: edd98...654 "Før du kan gå opp til fagprøven som helsefagarbeider, må du avlegge privatisteksamen i teoridelen, fagkode HEA3102. Eksamenen er fem timer skriftlig uten forberedelsesdel." Har forstått det slik at man får på eksamensdagen tildelt en case, så skal man besvare det som blir spurt om i casen på en god å utfyllende måte, og ha fokus på kompetansemålene innenfor helsearbeiderfaget.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 yt02 skrev (Akkurat nå): "Før du kan gå opp til fagprøven som helsefagarbeider, må du avlegge privatisteksamen i teoridelen, fagkode HEA3102. Eksamenen er fem timer skriftlig uten forberedelsesdel." Har forstått det slik at man får på eksamensdagen tildelt en case, så skal man besvare det som blir spurt om i casen på en god å utfyllende måte, og ha fokus på kompetansemålene innenfor helsearbeiderfaget. Hm… Da kommer det nok sikkert an på casen. Hva som er «problemet», lage en pleieplan ut i fra casen kanskje? I en pleieplan får du jo vist mye kunnskap om de aktuelle sykdommene, hva du skal forebygge og grunngi det Anonymkode: edd98...654
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 yt02 skrev (3 minutter siden): "Før du kan gå opp til fagprøven som helsefagarbeider, må du avlegge privatisteksamen i teoridelen, fagkode HEA3102. Eksamenen er fem timer skriftlig uten forberedelsesdel." Har forstått det slik at man får på eksamensdagen tildelt en case, så skal man besvare det som blir spurt om i casen på en god å utfyllende måte, og ha fokus på kompetansemålene innenfor helsearbeiderfaget. Ts Ja, stemmer. Anonymkode: c1a65...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå