Gå til innhold

Teach lead, lønnsforventninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i mammaperm back-to-back og nå skal jeg tilbake i arbeid og har fått et jobbtilbud. Stillingen er teach lead, i en stor privat bedrift. Problemet mitt er at tilbudet er, i mine øyne, ganske lavt. Det er heller ingen spesielle ekstra goder eller særlig god pensjon.  Jeg har også 10år med relevant erfaring. 

Derfor lurer jeg på hva dere i bransjen syntes er passende lønnsnivå for en slik stilling?

Anonymkode: 69068...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

600 - 700k ville jeg anslått. Høyere hvis stillingen også innebærer programmering

Anonymkode: 57241...2ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teach lead? Eller tech lead? Jobber du som lærer eller med it?

Anonymkode: feea4...639

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inngår av ansvar i stillingen? Har du personalansvar? Hva skiller denne stillingen fra en CTO? 

Anonymkode: 3a77b...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken bransje, men produksjon kan være 750-950 000, IT 900-1 200 000 (info fra folk som jobber i slike stillinger)

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

600 - 700k ville jeg anslått. Høyere hvis stillingen også innebærer programmering

Altfor lavt. Jeg ville tenkt rundt 1 million, kanskje litt lavere.

Anonymkode: 9cc21...07f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Teach lead? Eller tech lead? Jobber du som lærer eller med it?

Anonymkode: feea4...639

Oi, tech ja. Skriver på mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forventet minst 1 million. Tjener selv 930k som utvikler med 6 års erfaring uten lead stilling. In-house i et større selskap.

Anonymkode: 4db4f...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi, skummelt lavt, dette tjener jeg mer enn allerede som vanlig utvikler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, nyutdannede hos oss starter på 600k + bonus...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva inngår av ansvar i stillingen? Har du personalansvar? Hva skiller denne stillingen fra en CTO? 

Ikke personalansvar, mean team ansvar. Delegere oppgaver, overse prosjektene og være den som tar avgjørelser ang. teknologi vi velger å bruke og lignende. I tillegg til vanlige oppgaver som utvikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke personalansvar, mean team ansvar. Delegere oppgaver, overse prosjektene og være den som tar avgjørelser ang. teknologi vi velger å bruke og lignende. I tillegg til vanlige oppgaver som utvikler.

Jeg tenker mellom 900.000 - 1.100.000

Men dette avhenger veldig på størrelsen på prosjektene, størrelsen og omsetning på bedriften og videre type bedrift og teknologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forventet minst 1 million. Tjener selv 930k som utvikler med 6 års erfaring uten lead stilling. In-house i et større selskap.

Akkurat! Jeg tjener rundt det samme som deg, og syntes derfor at med det ekstra ansvaret i tillegg til en mindre fleksibel stilling (foreksempel: ingen mulighet for hjemmekontor som jeg har i dag), så er selv 1 million ikke nok, det er bare 70k mer enn en vanlig utvikler. Jeg tenkte noe rundt 1,2 hadde vært en mer passende lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, kanskje. Problemet i IT-bransjen er jo hordene av folk som skal administrere og koordinere og designe, dette er ikke etterspurt eller vanskelig å få tak i. Det er programmering som er etterspurt, spesielt backend. Og det er ikke så mange som gidder holde på med det.

Er du en utvikler som også er tech-lead tjener du mer enn hvis du kun skal drive med admin-arbeid.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat! Jeg tjener rundt det samme som deg, og syntes derfor at med det ekstra ansvaret i tillegg til en mindre fleksibel stilling (foreksempel: ingen mulighet for hjemmekontor som jeg har i dag), så er selv 1 million ikke nok, det er bare 70k mer enn en vanlig utvikler. Jeg tenkte noe rundt 1,2 hadde vært en mer passende lønn.

Ja, jeg er enig. Hadde helt ærlig ikke vurdert det en gang med mindre jeg fikk 1,2 mill + hvis jeg mistet muligheten jeg har med hjemmekontor. Og selv da er det stor sannsynlighet for at jeg ikke hadde sagt ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje. Problemet i IT-bransjen er jo hordene av folk som skal administrere og koordinere og designe, dette er ikke etterspurt eller vanskelig å få tak i. Det er programmering som er etterspurt, spesielt backend. Og det er ikke så mange som gidder holde på med det.

Er du en utvikler som også er tech-lead tjener du mer enn hvis du kun skal drive med admin-arbeid.

Ja, jeg er fullstack-utvikler, så det var derfor jeg syntes det var veldig lavt. Stillingen innebærer oppgaver som utvikler i tillegg så all-in-all er det en vanlig stilling pluss mere ansvar og oppgaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg er enig. Hadde helt ærlig ikke vurdert det en gang med mindre jeg fikk 1,2 mill + hvis jeg mistet muligheten jeg har med hjemmekontor. Og selv da er det stor sannsynlighet for at jeg ikke hadde sagt ja. 

Enig! Tenker nok at jeg takker nei, gitt. Fleksibiliteten hjemmekontor gir er altfor verdifull. Jeg har også inntrykk av at kun de mest «konservative» it-selskapene fortsatt tviholder på at folk skal jobbe på stedet til alle tider. Jeg tror ikke de har det beste arbeidsmiljøet når sjefene er så lite fleksible. Hjemmekontor er jo flott for work-life balance og regnværsdager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Tenker nok at jeg takker nei, gitt. Fleksibiliteten hjemmekontor gir er altfor verdifull. Jeg har også inntrykk av at kun de mest «konservative» it-selskapene fortsatt tviholder på at folk skal jobbe på stedet til alle tider. Jeg tror ikke de har det beste arbeidsmiljøet når sjefene er så lite fleksible. Hjemmekontor er jo flott for work-life balance og regnværsdager.

Tror ikke at jeg har hørt om et IT-selskap i dag som ikke tilbyr noe hjemmekontor. Et skikkelig rødt flagg. Hvis de har så dårlige goder og ikke særlig bra lønn, kommer de til å slite med å finne noen erfarne for den stillingen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...