Gå til innhold

Asker eller drammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er best å bo mellom Asker og Drammen?

Anonymkode: 507f4...2a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor er best å bo mellom Asker og Drammen?

Anonymkode: 507f4...2a1

Da må vel svaret være Lier, siden det er den eneste kommunen mellom Drammen og Lier.

Anonymkode: eba01...d07

• Liker 5
Skrevet

Drammen er en mye større by enn Asker, og dermed mange flere muligheter til både jobb og aktiviteter. Asker er fint, men innmari lite og kjedelig. Jeg har bodd begge steder, og ville valgt Drammen fremfor Asker :) 

Anonymkode: a3509...cec

Skrevet

Hva er viktig for deg da? Jeg synes naturen og omgivelsene i Asker er finere enn Drammen. Snakker da om gamle Asker. 

Anonymkode: fb016...fb3

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Drammen. Drammen har alt av muligheter, sykehus, høgskole, Drammensbadet, eget bryggeri, fotballklubb i Norgestoppen og marka på begge sider. Har og masse utesteder, resturanter og to slalåmbakker. 

Drammen er en by med store kontraster, du har fiffen i Bragernesåsen og en hvit getto på Konnerud, samtidig som du har svært mange familier med dårlig råd, mange barn vokser opp i fattigdom og det er store forskjeller på folk. Byen har rett og slett en del storbyutfordinger med en god del barnefattigdom.

Asker er nok en mer privilegert kommune, men det er og mindre mangfold og muligheter der. Det er nærmere Oslo, så hvis du jobber der er kanskje det en fordel. jeg synes Asker er veldig koselig og kunne gjerne bodd der.

Skrevet

Asker og Drammen kan jo ikke sammenlignes, da. Det er by og land, så det kommer an på hva du liker. Vil du bo nært et stort sentrum, kan du velge Drammen. Liker du det roligere og nær naturen og sjøen, er Asker veldig fint. Jobbmuligheter er det mye av begge steder. Mange i Asker jobber også i Oslo, noe som er veldig ok reisevei for mange pga toget.

Jeg bor i Asker og trives veldig godt. Men har også jobbet i Drammen, og syns det er en fin by. Kunne godt bodd i Drammen. Den sosiale profilen er ganske annerledes enn Asker, på godt og vondt. Det er en del sosiale problemer i Drammen, men på den annen side er Asker veldig homogent.

Anonymkode: 7c6e5...4e0

Skrevet

Lier 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...