AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 For å gjøre en veldig lang historie kort. Jeg har vokst opp med en emosjonelt umoden mor, som aldri har snakket om følelser, kjeftet når jeg viste følelser og aldri tilbudt et fang å sitte på, en klem eller ubetinget kjærlighet. Hun snakker kun om seg selv, og hvis hun en sjelden gang stiller et spørsmål om meg eller min familie er det kun for å vri samtalen over på noe hun har opplevd. Et liv på denne måten har gjort at jeg har et veldig distansert forhold til min mor, og absolutt ingen morsfølelsen ovenfor henne.. En hendelse i familien i sommer har gjort at hun plutselig har endret seg litt. Det virker som hun prøver heldig hardt å ta kontakt, virke hyggelig osv. riktignok på sin måte, og praten handler i hovedsak bare om hennes ting og tanker - men allikevel på en måte som gjør at jeg tenker hun forsøker å endre seg. MEN, jeg takler dette veldig dårlig. Føler hele barndommen kommer «i retur» når hun plutselig skal bli en «bedre versjon» av seg selv. Jeg klarer ikke å føle at det er hyggelig eller naturlig, og blir i stede gående å tenke på alt det negative som har skjedd opp i gjennom. Det føles så unaturlig å plutselig skulle «komme nærmere hverandre» når det aldri har vært en følelse jeg har hatt, eller kommer til å få tilbake. Føler meg jo som en grusom person som ikke klarer å møte dette, og at det i stede trigger ting fra langt tilbake. Tror det hadde føltes mer naturlig om en tilfeldig nabo hadde kommet inn i stua og holdt rundt meg i sofaen, enn å skulle nærme meg mamma på denne måten😓 relasjonen er ødelagt for mange mange år siden, og jeg tror ikke jeg klarer å endre de følelsene.. vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men trenger å lufte hode Anonymkode: 2fcfc...074 5
Sannhetsøkende Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Tenk på deg selv. Føler du ikke for å ta henne i mot med åpne armer, så gjør du heller ikke det. Ha henne på avstand og hold en god tone. Så kan du ta det derfra. Men du skal ikke føle på at du noen gang må ta i mot henne på hennes premisser. Du skal ta hensyn til deg selv. Sliter selv med en nær familie. Føles bare ikke lenger som en bror. Ønsker veldig lite kontakt pga måten han har vært på. Så skjønner deg noe ts. Ikke lett sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå