AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Ja, hvordan visste du? Jeg har vært sykemeldt i 2 måneder og ble akkurat sykemeldt en måned til. Kjenner jeg har så dårlig samvittighet for jobben, men samtidig blir jeg stresset og får helt hetta bare av å tenke på jobb. Jeg har så lyst til å bare fungere normalt og jobbe, men vet egentlig at det kommer til å gå skikkelig dårlig for meg nå. Du som har vært utbrent og kommet tilbake i jobb, hvor lang tid tok det, og hvordan kjente du at du var klar? Anonymkode: 528c8...cea 2
Ingar-André Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du som har vært utbrent og kommet tilbake i jobb, hvor lang tid tok det, og hvordan kjente du at du var klar? Anonymkode: 528c8...cea Ca 1mnd. Kjeda vettet av meg. Ble faktisk lei av å være lat. Dagene ble lange, humøret sank og den generelle følelsen av å trives var fraværende
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg visste at jeg måtte prøve fordi sykemeldingsperioden var i ferd med å gå ut og jeg var aleneforsørger til to barn. Anonymkode: 60925...e37
Miss91 Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg trappet opp, begynte 50% etter tre mnd mener jeg det var. Hjernetåken lettet gradvis, og jeg følte meg piggere. Jeg hadde lyst til å gjøre noe igjen, og det ga meg glede igjen.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, hvordan visste du? Jeg har vært sykemeldt i 2 måneder og ble akkurat sykemeldt en måned til. Kjenner jeg har så dårlig samvittighet for jobben, men samtidig blir jeg stresset og får helt hetta bare av å tenke på jobb. Jeg har så lyst til å bare fungere normalt og jobbe, men vet egentlig at det kommer til å gå skikkelig dårlig for meg nå. Du som har vært utbrent og kommet tilbake i jobb, hvor lang tid tok det, og hvordan kjente du at du var klar? Anonymkode: 528c8...cea Det som er veldig lurt er å begynne forsiktig, kanskje du kan jobbe bare 20% når du begynner på igjen. Snakk med lederen din og få mindre ansvar en periode? Anonymkode: b5e08...78e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg visste ikke, men måtte bare ta sjansen. Jeg hadde fått meg ny jobb og skulle begynne på ny frisk. Hadde da vært 50% sykmeldt i 4 måneder og 100% i 3. Det gikk bra. Anonymkode: 016d0...39b 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Donald Duck skrev (8 timer siden): Ca 1mnd. Kjeda vettet av meg. Ble faktisk lei av å være lat. Dagene ble lange, humøret sank og den generelle følelsen av å trives var fraværende Da var du ikke utbrent, men bare litt sliten🙄 Man kjeder seg ikke første måneden hjemme hvis man har møtt veggen. Anonymkode: 567a7...316 6 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, hvordan visste du? Jeg har vært sykemeldt i 2 måneder og ble akkurat sykemeldt en måned til. Kjenner jeg har så dårlig samvittighet for jobben, men samtidig blir jeg stresset og får helt hetta bare av å tenke på jobb. Jeg har så lyst til å bare fungere normalt og jobbe, men vet egentlig at det kommer til å gå skikkelig dårlig for meg nå. Du som har vært utbrent og kommet tilbake i jobb, hvor lang tid tok det, og hvordan kjente du at du var klar? Anonymkode: 528c8...cea Jeg var utbrent og da var jeg helt sykemeldt ett par måneder og startet gradvis veldig forsiktig veldig tilrettelagt på jobb, økte sakte men sikkert. Da følte jeg meg «fin» til slutt etter 6 -7 mnd, i samme moment startet på videreutdanning ved siden av jobb og etter ca 1 1/2 år møtte jeg veggen med ett brak -er ennå veldig syk snart 6 år senere. Så jeg hadde vært svært forsiktig med å komme tilbake i full fart selvom man begynner å føle seg litt bedre. Anonymkode: 767b0...e21 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Skrevet 17. oktober 2023 Måtte bare ta sjansen å prøve meg, så startet med 20 % og jobbet meg gradvis oppover etter hvert som jeg kjente det gikk greit. Anonymkode: 5f309...a49
Ingar-André Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da var du ikke utbrent, men bare litt sliten🙄 Man kjeder seg ikke første måneden hjemme hvis man har møtt veggen. Anonymkode: 567a7...316 Vi alle er nok ikke like på det viset heller. Selv om jeg kom meg ganske fort kan det ta andre folk flere mnd. Stoler nok mer på hva legen sa til meg kontra synsing her inne
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, hvordan visste du? Jeg har vært sykemeldt i 2 måneder og ble akkurat sykemeldt en måned til. Kjenner jeg har så dårlig samvittighet for jobben, men samtidig blir jeg stresset og får helt hetta bare av å tenke på jobb. Jeg har så lyst til å bare fungere normalt og jobbe, men vet egentlig at det kommer til å gå skikkelig dårlig for meg nå. Du som har vært utbrent og kommet tilbake i jobb, hvor lang tid tok det, og hvordan kjente du at du var klar? Anonymkode: 528c8...cea Jeg valgte å bytte jobb, rett og slett. Etter nærmere ett år sykemelding. Anonymkode: 8b7cd...b69
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg var sykemeldt ett år og ett og et halvt på AAP. Skvatt opp da NAV-konsulenten mumlet om uføretrygd. Bestemte meg for å prøve, trappet opp og ringte henne en dag og sa jeg ville begynne 100 % fordi i min bedrift regnes du bare som halv menneske hvis du ikke jobber fullt. Hun spurte om jeg virkelig trodde jeg kunne klare det. Nei, sa jeg, men jeg skylder meg selv å gjøre et forsøk. Siden har jeg jobbet full tid, har veldig lite fravær og aldri sykemelding. Så nei, det er ikke godt å vite, men det kan fort gå godt. Se fleste har dog best av å gjøre som b69 over her: bytte jobb. Anonymkode: 0323e...fe4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg trur jeg var sykmeldt over 6 mnd før jeg tok 50%. Var sykmeldt et år før jeg var tilbake som fult. Kjenner at jeg fortsatt ikke fungerer helt som før. Men nærmer meg. Er over to år siden jeg gikk på smellen. Anonymkode: bd527...d2d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 Min lege nektet å sykemelde meg mer enn 2–3 uker så hadde ikke noe valg. Kom tilbake og var fortsatt helt utslitt og følte meg helt fanget i situasjonen. Endte med at jeg sluttet så snart jeg fant en annen jobb. Tok det første og beste for å kunne slutte raskt. I ettertid vet jeg ikke om det var det beste. Har lurt på om det hadde vært bedre å rydde opp der jeg var, dvs sørge for å kvitte meg med ansvarsområdene som gjorde at det ble for mye. Å bytte til noe som ikke var så relevant og motiverende ble heller ikke riktig for meg, selv om kravene var lavere. Jeg trenger å føle motivasjon og mestring på jobb. Anonymkode: 2e079...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå