AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Etter at jeg tok første dose med pfizer i 2021 så har det vært noe riv ruskende galt i magen. Det begynte med at mensen ikke kom når den skulle, og med et par uker på overtid så dukket den opp i full kraft. Jeg blødde gjennom den største tampongen på 15 minutter, og hadde så intense smerter jeg aldri hadde kjent før. Jeg visste at slike bivirkninger kunne oppstå. Slik har hver eneste blødning siden vært, til tross for p-pillebruk de siste 10 år. Før vaksinen blødde jeg moderat. Nå er vi i 2023, og jeg sliter tidvis enda. Jeg har vært hos gynekolog med ultralyd som ikke kunne se noe galt i livmor eller på eggstokker, og konkluderte med at jeg var en av de uheldige med bivirkninger. Legen har gitt meg råd om å gå kontinuerlig på p-pille for å unngå blødninger. Det har fungert greit og har stoppet blødninger, men titt og ofte kommer disse uutholdelige smertene likevel. Det rare er at det omtrent bare skjer når jeg sover. Våkner om natten med intense smerter nederst i magen. Det er så vondt at jeg kaldsvetter og skjelver og blir kvalm. Men jeg er i følge lege og gynekolog "helt frisk". Dette er 100% unormale smerter for min del. Jeg orker snart ikke mer. Er det verdt å gå gjennom enda en ny utredning? Dette må jo være en form for endometriose eller lignende, men jeg blir jo ikke tatt på alvor. Anonymkode: 58ba2...994
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Hm.. Kan det være adenomyose? Jeg har det, og det har kun vært erfaren gynekolog på sykehuset som har sett det. Var under utredning i 6 år til ulike leger før jeg til slutt kom til en flink en. Hvor bor du? Anbefaler Ullevål. Anonymkode: 7880b...2f6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg ville fått sjekket det igjen. Du skal jo ikke gå rundt å ha det slik.. Anonymkode: 0c6aa...249
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm.. Kan det være adenomyose? Jeg har det, og det har kun vært erfaren gynekolog på sykehuset som har sett det. Var under utredning i 6 år til ulike leger før jeg til slutt kom til en flink en. Hvor bor du? Anbefaler Ullevål. Anonymkode: 7880b...2f6 Bor i Oslo, men står enda i fastlegekø her.. skal undersøke, takk for tips! Anonymkode: 58ba2...994
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Etter at jeg tok første dose med pfizer i 2021 så har det vært noe riv ruskende galt i magen. Det begynte med at mensen ikke kom når den skulle, og med et par uker på overtid så dukket den opp i full kraft. Jeg blødde gjennom den største tampongen på 15 minutter, og hadde så intense smerter jeg aldri hadde kjent før. Jeg visste at slike bivirkninger kunne oppstå. Slik har hver eneste blødning siden vært, til tross for p-pillebruk de siste 10 år. Før vaksinen blødde jeg moderat. Nå er vi i 2023, og jeg sliter tidvis enda. Jeg har vært hos gynekolog med ultralyd som ikke kunne se noe galt i livmor eller på eggstokker, og konkluderte med at jeg var en av de uheldige med bivirkninger. Legen har gitt meg råd om å gå kontinuerlig på p-pille for å unngå blødninger. Det har fungert greit og har stoppet blødninger, men titt og ofte kommer disse uutholdelige smertene likevel. Det rare er at det omtrent bare skjer når jeg sover. Våkner om natten med intense smerter nederst i magen. Det er så vondt at jeg kaldsvetter og skjelver og blir kvalm. Men jeg er i følge lege og gynekolog "helt frisk". Dette er 100% unormale smerter for min del. Jeg orker snart ikke mer. Er det verdt å gå gjennom enda en ny utredning? Dette må jo være en form for endometriose eller lignende, men jeg blir jo ikke tatt på alvor. Anonymkode: 58ba2...994 Spør legen om å sende deg til en gynekolog så du kan be om resept på medisin som demper blødningene.....? Anonymkode: e9d6c...b08
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spør legen om å sende deg til en gynekolog så du kan be om resept på medisin som demper blødningene.....? Anonymkode: e9d6c...b08 Jeg har vært hos gynekolog med henvisning og jeg har medisin som demper blødninger (cycloclapron), men nå har jeg det siste året gått kontinuerlig på p-pille og har dermed ikke blødd annet enn små mellomblødninger. For øvrig opplever jeg ikke god effekt av blødningsdempende. Anonymkode: 58ba2...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå