AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Har jeg krav på velferdspermisjon? Jeg har en type jobb der jeg ikke kan begynne før eller jobbe det inn….. Anonymkode: e5704...697
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Les permisjonsreglementet til arbeidsplassen. Hva jobber du med? Du vil nok ha rett på velferdspermisjon, men det er opp til lederen din om du får med eller uten lønn. Det er for øvrig rart at det ikke er mulig å bytte til en annen tid innenfor lærers arbeidstid; lite fleksibelt av læreren, Kanskje du kan be om en tid på morgenen, eller senest mulig på ettermiddagen? Det er ofte enklere for arbeidsgiver om man kommer litt senere, eller drar litt tidligere, enn å forsvinne midt i arbeidstiden. Anonymkode: 7c0d5...74a 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les permisjonsreglementet til arbeidsplassen. Hva jobber du med? Du vil nok ha rett på velferdspermisjon, men det er opp til lederen din om du får med eller uten lønn. Det er for øvrig rart at det ikke er mulig å bytte til en annen tid innenfor lærers arbeidstid; lite fleksibelt av læreren, Kanskje du kan be om en tid på morgenen, eller senest mulig på ettermiddagen? Det er ofte enklere for arbeidsgiver om man kommer litt senere, eller drar litt tidligere, enn å forsvinne midt i arbeidstiden. Anonymkode: 7c0d5...74a Læreren har gjerne en del undervisning som dessverre ikke faller bort på magisk vis i perioden med 20+ utviklingssamtaler, så det er begrenset hvor "fleksibel" læreren har mulighet til å være.. Anonymkode: d00d3...826 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Har dere en klassegruppe på FB for eksempel? Spør der om noen kan bytte tid med deg. Anonymkode: b29af...1cd
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Det går jo an å spørre en kollega om å bytte vakt ? Anonymkode: c98c2...9f9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Læreren har gjerne en del undervisning som dessverre ikke faller bort på magisk vis i perioden med 20+ utviklingssamtaler, så det er begrenset hvor "fleksibel" læreren har mulighet til å være.. Anonymkode: d00d3...826 Jeg jobber på skole selv, og kjenner godt til problemstillingen. Jeg opplever at lærerne på min skole prøver å være fleksible, så lenge foreldre spør på en ålreit måte, og ikke kommer med krav som «Kan bare komme fredag kl. 1800». Som skoleleder hadde jeg lett gitt læreren utsatt frist for gjennomføring av samtaler, dersom det dreide seg om enkelt foresatt som strevde med møtetidspunktet. Alternativt hadde jeg foreslått å gjennomføre samtalen på Teams, hvis det hadde gjort det enklere for foreldrene. Anonymkode: 7c0d5...74a 1
Arkana Skrevet 17. oktober 2023 #7 Skrevet 17. oktober 2023 Kan du ikke bare bytte tid med en annen forelder? Det er i alle fall sånn det blir gjort på begge skolene vi har barn så rundt tiden det er utviklingssamtale er det alltid en håndfull som spør om noen kan bytte til annen dag/tid på klassenes Facebook-sider og det ordner seg alltid. Jeg ville startet der og så heller bedt lærer om en annen tid hvis det ikke er noen som kan bytte. 1
enkefru Skrevet 17. oktober 2023 #8 Skrevet 17. oktober 2023 En må bytte med annen forelder. Vi pleide alltid å få oversikt over når de forskjellige var satt opp, slik at vi kunne kontakte de aktuelle..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå