AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Hvorfor gjør du ting i livet om ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke bare slutte med det og heller gjøre ting som gjør deg glad? Anonymkode: f584c...65c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Fordi vi er vanedyr, redde for endringer, feige og kraftløse. (Har planer om å slutte å være gift.. og heller begynne å date/ligge med kvinner, snart, etterhvert, ja. DET vil gjøre meg glad) K 43 Anonymkode: e6a63...e61 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi vi er vanedyr, redde for endringer, feige og kraftløse. (Har planer om å slutte å være gift.. og heller begynne å date/ligge med kvinner, snart, etterhvert, ja. DET vil gjøre meg glad) K 43 Anonymkode: e6a63...e61 Jeg venter på deg i andre enden. Ditch mannen, bli med på en vill ferd. Anonymkode: f830f...06b 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gjør du ting i livet om ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke bare slutte med det og heller gjøre ting som gjør deg glad? Anonymkode: f584c...65c Fordi enkelte ting MÅ man bare gjøre. Anonymkode: b3596...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Fordi jeg trenger mer penger før jeg kan slutte å jobbe. Anonymkode: d45e3...a87
Grüner Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gjør du ting i livet om ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke bare slutte med det og heller gjøre ting som gjør deg glad? Anonymkode: f584c...65c Livet er ikke så svart-hvitt. En kan ikke bare gjøre ting som er gøy. I livet må en ofte gjøre ting en ikke synes er så gøy, men som er nødvendige å gjøre. 3 1
Nowayback Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gjør du ting i livet om ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke bare slutte med det og heller gjøre ting som gjør deg glad? Anonymkode: f584c...65c Fordi jeg må tjene penger. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 K 39. Hadde det vært så enkelt så hadde det blitt gjort før. Toppturer, turer til fyrtårn, kunne reist å besøke en kreftsyk mor og listen fortsetter. Jeg er født funksjonshemmet, og er inn og ut så sykehusene. Har tett oppfølging, men det er mye. Det er ikke tid til at en kan planlegge å få deltatt på noe hyggelig. Sånn har det vært i mange år. Hadde jeg vært friskere så hadde jeg helt klart hatt et annet liv enn nå. En trenger forbli i veldig mange ting. Jeg siler sterkt jeg også. 💛💛 Anonymkode: 46e43...2cd 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 Grüner skrev (18 minutter siden): Livet er ikke så svart-hvitt. En kan ikke bare gjøre ting som er gøy. I livet må en ofte gjøre ting en ikke synes er så gøy, men som er nødvendige å gjøre. Både og. En kan med litt vilje skrote stort sett alt av negative ting som en heftes med i a4-livet. Anonymkode: 380c1...0c4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg vil aller helst gå på toppturer, stå på ski, lese bøker, drive med hagearbeid, trene, bake og shoppe. Skulle gjerne byttet jobben min ut med disse aktivitetene hver eneste dag, men jeg må ha penger. Anonymkode: b415c...e1b
Nowayback Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil aller helst gå på toppturer, stå på ski, lese bøker, drive med hagearbeid, trene, bake og shoppe. Skulle gjerne byttet jobben min ut med disse aktivitetene hver eneste dag, men jeg må ha penger. Anonymkode: b415c...e1b Det er derfor vi tipper lotto og håper hver onsdag/lørdag.
Grüner Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Både og. En kan med litt vilje skrote stort sett alt av negative ting som en heftes med i a4-livet. Anonymkode: 380c1...0c4 Nei, visse ting må en bare gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #14 Skrevet 16. oktober 2023 Grüner skrev (2 timer siden): Nei, visse ting må en bare gjøre Mange tror det, og gjør det faktisk også. En må ofc gjennom det en ikke har kontroll på som dødsfall og sykdom, men ting en kan kontrollere er bare å føyse vekk. Anonymkode: 380c1...0c4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #15 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange tror det, og gjør det faktisk også. En må ofc gjennom det en ikke har kontroll på som dødsfall og sykdom, men ting en kan kontrollere er bare å føyse vekk. Anonymkode: 380c1...0c4 Som....husarbeid? Bare å bo i en svinesti, liksom? Klippe tånegler? Vaske vinduer? Skifte til vinterdekk? Møte på jobb? Pusse tenner? Det er en del handlinger vi MÅ gjøre selv om det ikke er gøy, fordi vi trenger resultatene de gir. Dette forstår du når du vokser opp. Anonymkode: e9a72...4ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #16 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Som....husarbeid? Bare å bo i en svinesti, liksom? Klippe tånegler? Vaske vinduer? Skifte til vinterdekk? Møte på jobb? Pusse tenner? Det er en del handlinger vi MÅ gjøre selv om det ikke er gøy, fordi vi trenger resultatene de gir. Dette forstår du når du vokser opp. Anonymkode: e9a72...4ed Det er bare 2 av de tingene jeg gjør, og det er ikke spes tidkrevende eller negativt. Anonymkode: 380c1...0c4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg er faktisk velge bort ting jeg ikke får god energi av. Eller å gjøre det når jeg har en god dag. Ingen krise om oppvask står en ekstra dag f. Eks Anonymkode: 33eb0...3f1
Tabris Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 Som andre sier så er det en del ting i livet man må gjøre for å kunne leve det livet man ønsker. Utover det har jeg blitt mer og mer bevisst på å fylle dagene med ting jeg trives med.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #19 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor gjør du ting i livet om ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke bare slutte med det og heller gjøre ting som gjør deg glad? Anonymkode: f584c...65c Vel, livet er jo ikke så enkelt. Jeg blir feks lykkelig av å ha nok penger til å møte hverdag og fest uten å tenke på penger - selv med stigende priser. Men om du isolert spør meg «blir du lykkelig av å jobbe fulltid?» Da er jo svaret nei. Ingen blir lykkelige av det. Men ingen blir heller lykkelige av å mangle penger. Fattigdom er faktisk den sikreste veien til nedsatt livskvalitet. Og om du spurte meg «blir du lykkelig av å studere?» så ville svaret vært et veldig rungende nei. Men jeg er jo lykkelig for å ha utdanning. Igjen - mangelen på utdanning er faktisk ikke bare veien til nedsatt livskvalitet livet gjennom, men også en sikker vei til lavere levetid. Noe som ikke gjør noen som helst lykkelige. Og slik kan du fortsette. Jeg hater feks å fly. Blir ikke det minste lykkelig av å fly. Jeg drar likevel på 4-5 turer året gjennom fordi jeg blir enda mindre lykkelig av å sitte hjemme og være redd for å fly steder og oppleve ting. Nøkkelen til lykke, ts? Det er å gjøre en ting du ikke liker - hver eneste dag livet gjennom. Fordi nøkkelen til et ulykkelig liv er å la ubehag diktere hva du foretar deg. Å tåle ubehag er - nøkkelen til lykke. Anonymkode: 5247f...f8f 1
Adrenalina1 Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor gjør du ting i livet om ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke bare slutte med det og heller gjøre ting som gjør deg glad? Anonymkode: f584c...65c Jeg liker ikke husarbeid. Men jeg kan jo ikke bare slutte med det. Du gjør vel også ting du MÅ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå