Gå til innhold

Bør samboeren min bruke egenmelding i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11 uker på vei og sliter veldig med svangerskapskvalme og oppkast, så jeg er sykmeldt. Har et barn på 1,5 fra før, men han er syk og skal være hjemme fra barnehagen i morgen. Jeg er konstant på reservetank og får null forvarsel før jeg plutselig må spy, så jeg gruer meg litt til å ikke ha noen avlastning når jeg er så dårlig. Samboeren min vil ikke bruke egenmelding for barnepassers sykdom, og jeg må jo bare akseptere det. Men hva synes der er riktig her?

Anonymkode: 503f3...ffb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bruker sykt-barn-dag.

Anonymkode: 05831...cba

• Liker 39
  • Nyttig 5
Skrevet

Han burde absolutt bruke egenmelding. Evt omsorgspermisjon?

Anonymkode: aa51c...439

• Liker 1
Skrevet

Han må ta sykt-barn-dag. 

Anonymkode: 0aa1c...9eb

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Han kan kun bruke sykt barn da. Egenmelding gjelder ved egen sykdom. 

Anonymkode: eea71...6d0

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kan kun bruke sykt barn da. Egenmelding gjelder ved egen sykdom. 

Anonymkode: eea71...6d0

Man leverer egenmelding for barns eller barnepassers sykdom også, men det går selvsagt av en annen kvote enn egen sykdom.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er 11 uker på vei og sliter veldig med svangerskapskvalme og oppkast, så jeg er sykmeldt. Har et barn på 1,5 fra før, men han er syk og skal være hjemme fra barnehagen i morgen. Jeg er konstant på reservetank og får null forvarsel før jeg plutselig må spy, så jeg gruer meg litt til å ikke ha noen avlastning når jeg er så dårlig. Samboeren min vil ikke bruke egenmelding for barnepassers sykdom, og jeg må jo bare akseptere det. Men hva synes der er riktig her?

Er han far til dette barnet på 1,5år? 

Anonymkode: 28fda...90e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er han far til dette barnet på 1,5år? 

Anonymkode: 28fda...90e

Det er han, ja. Og før noen begynner å bable om at han må ta ansvar og alt det der, så gjør han alltid det overfor barnet vårt. Han er kjempeflink, men tror ikke han klarer å sette seg helt inn i hvordan jeg har det for tiden. Føler han har litt for høye forventninger til hva jeg klarer.

• Hjerte 5
Skrevet

Klart han skal ta sykt barn-dag. Du høres ikke ut som du er i stand til å ta vare på barnet alene i den tilstanden. God bedring forresten! Håper det snart går over ❤

Anonymkode: cf8a6...1ca

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ai, for en omsorgsfull «mann» du har funnet deg. Er han slik ellers også? Å ta seg av en syk 1,5-åring er komikkens bare bare - har han noen gang vært hjemme med sykt barn? 

Du burde dra til dine foreldre eller noe i morgen og så får han ta alt alene.

Anonymkode: 72db2...2b9

• Liker 2
Skrevet

Hadde sagt til han at det jeg har nå er som å ha omgangsyken 24 timer i døgnet. Orker du å ha barnet vårt som også er syk mens du har omgangsyken? 
Min mann hadde ikke fått et valg han måtte bli hjemme, jeg hadde hyperemesis også, han var hjemme til og med selv om barna var i barnehagen for det var en fare for meg. Man stiller opp for sin gravide dame!  

• Liker 6
Skrevet

Han tar sykt barn dag, og er hjemme og tar seg av sitt syke barn. Du er syk selv, så da kan han bli hjemme.

Anonymkode: a11f3...f35

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ai, for en omsorgsfull «mann» du har funnet deg. Er han slik ellers også? Å ta seg av en syk 1,5-åring er komikkens bare bare - har han noen gang vært hjemme med sykt barn? 

Du burde dra til dine foreldre eller noe i morgen og så får han ta alt alene.

Anonymkode: 72db2...2b9

Hehe, du får det til å høres veldig dramatisk ut. Selvsagt stikker jeg ikke til mamma. Han er egentlig veldig omsorgsfull og tar på seg veldig mye mer enn meg for tiden både når det gjelder barnet vårt og det meste av husarbeid, og sånn bør det jo være akkurat nå. Det er bare dette med at han ikke vil ta seg fri fra jobb som er problemet.

• Hjerte 2
Skrevet

Kan virke som dette er noe han ikke forstår av seg selv, og det er irriterende, men ikke noe han kan noe for. Forklar han vennlig at du har nok med å være syk, kan ikke pleie sykt barn i tillegg og det er sånne tilfeller bla at man har «syk barnepasser» alternativet for :) trenger han et eksempel kan du jo si ar når han er hjemme med influensa eller annen sykdom som gjør ar han må holde sengen og føler seg dårlig hele tiden, så skal ikke han også måtte ta seg av sykt barn, da må du også være hjemme hvis barnet blir sykr samtidig. 

Anonymkode: 7005b...0f7

Skrevet

Han burde ta syk omsorgsperson dag ja. 

Anonymkode: ad7c1...b98

Skrevet

Du må nok bare si rett ut: i morgen må du bli hjemme. Jeg er sykemeldt av en grunn og nå sier kroppen stopp.

Du er verdig å få hjelp. Stå opp for deg selv. Jeg har også en flott mann, men som rett og slett ikke helt klarer å sette seg inn i andres sykdom. Jeg må si det i klartekst! 

Anonymkode: 511ba...c25

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han tar sykt barn dag, og er hjemme og tar seg av sitt syke barn. Du er syk selv, så da kan han bli hjemme.

Anonymkode: a11f3...f35

Akkurat det er sykt barn/eller barnepasser sykdom. Det går ut på akkurat det samme og er helt innenfor for bedrifter som er omfattet av disse avtalene. Det finnes ikke noe galt i det, og det er derfor man betaler skatt som skal dekke inn slike "permisjoner".

Skrevet

Han blir hjemme! 

Anonymkode: 300ef...4b9

Skrevet

Han kan jo ikke bruke egenmelding, det er jo løgn! Enten sykt barn-dag eller syk barnepasser-dag. Herregud, han kan jo prøve å passe en ett-åring selv mens han spyr.

Anonymkode: 49da6...863

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kan jo ikke bruke egenmelding, det er jo løgn! Enten sykt barn-dag eller syk barnepasser-dag. Herregud, han kan jo prøve å passe en ett-åring selv mens han spyr.

Anonymkode: 49da6...863

IMG_4957.thumb.png.8152b16359c1e1b2eca0c8459d4c4a14.png

Det var bare dette jeg mente, det heter egenmelding det også. Han skal selvsagt ikke bruke dager for egen sykdom.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...