AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Takknemlig for å være frisk og ha alt det jeg har. Likevel drømmer jeg så om en roligere hverdag. Misliker så sterkt å måtte stresse rundt. Har kjøpt enebolig og har studert i maaange år (og har derfor høyt studielån). Hadde jeg valgt på nytt, så hadde jeg tatt en kortere utdanning. Er lærer med master og videreutdanning, men synes ikke at lønnen er høyere enn mange andre med bachelor. Hadde kjøpt en mindre og billigere hus. Levd mye enklere og hatt mer tid til barna og resten av familien. Noen her ute som vil dele tanker eller erfaringer? Er i slutten av 20-årene. Anonymkode: 7a757...76f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Når jeg var i slutten av 20 årene så eksisterte jeg bare. Levde for familien as. No når jeg er 40 og ungene ute av redet så har jeg endret en del ting. Jeg driver å detox huset. Kvitter meg med alt jeg ikke trenger og bruker. Kjenner det gjør godt å kvitte seg med mye ting. Roer ned hodet. Jeg har kunna tenkt meg å jobbe mye mindre. Jeg og mannen min jobber med å få til det. Han klarer ikke å sitte i ro så han vil jobbe mye. Vil egentlig kvitte oss med huset. Men leiligheter koster så sinnsykt mye her siden det er stor mangel på dem her. Men ja. Ikke tilfreds med det livet som vi levde. Men det er bare å gjøre endringer det. Og ikke angre på ting man har gjort. Det har formet oss slik vi er nå. Anonymkode: 75265...05f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #3 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takknemlig for å være frisk og ha alt det jeg har. Likevel drømmer jeg så om en roligere hverdag. Misliker så sterkt å måtte stresse rundt. Har kjøpt enebolig og har studert i maaange år (og har derfor høyt studielån). Hadde jeg valgt på nytt, så hadde jeg tatt en kortere utdanning. Er lærer med master og videreutdanning, men synes ikke at lønnen er høyere enn mange andre med bachelor. Hadde kjøpt en mindre og billigere hus. Levd mye enklere og hatt mer tid til barna og resten av familien. Noen her ute som vil dele tanker eller erfaringer? Er i slutten av 20-årene. Anonymkode: 7a757...76f Hei Har det ganske likt som deg. Har dessverre ingen løsninger, men følger tråden for tips. Håper du får mange innspill. Her har det dessverre gått så langt at jeg har fått kronisk stress og blitt utbrent av hverdagslivet. Har nylig blitt 100% sykmeldt. Anonymkode: fad4a...f7d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #4 Skrevet 17. oktober 2023 Livet i slutten av 20-årene var definitivt det mest stressende for min del. Hadde to små barn, nybygd enebolig og mann som jobbet ganske mye for å få økonomien til å gå rundt. Etableringsfasen kostet meg blod, svette og tårer, og jeg endte opp på DPS etterhvert, helt utslitt av alle krav og forventninger. Er ti år eldre nå, og livet er ganske chill. Barna er tenåringer, huset er halvveis nedbetalt, og jeg og mannen har tid til å gjøre ting vi faktisk liker å gjøre (fjelltur, klatring, padling osv). Det eneste vi er litt lei av er alt vedlikehold en enebolig m/hage koster oss i tid og penger. Selger eneboligen så fort barna flytter til sine studiebyer, og flytter heller inn i leilighet eller noe. Anonymkode: ea5e2...63b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #5 Skrevet 17. oktober 2023 Hehe sjæl.. Men er i en litt annerledes situasjon enn deg. Jeg er alene, leier, jobber fullt og studerer ved siden av. Det er ekstremt hektisk, men forhåpentligvis gir det barna en bedre fremtid.. Skal dog innrømme at jeg kunne ta med barna og flytte til utlandet. Savner omgivelsene og kulturen i de landene jeg har vært. Og det kan godt komme en rik sheikh og redde oss. Anonymkode: 27539...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå