AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Høstfesten i år starter kl.15:00 og kl 15:15 skal barna opptre. Dette har barnet vårt selvsagt gledet seg masse til, og høydepunktet er at vi kommer og ser på. Men i dag gikk barnehagen ut med tidspunktet for festen og når de starter å opptre. Dette er i både min og mannens arbeidstid. Jeg er den eneste på jobb i dette tidsrommet og frem til jeg slutter, så det er ikke mulig å ta fri/avspasere. Vi har begge vært mye borte fra jobb pga sykt barn og det er mye sykmeldinger på jobb. Mannen føler heller ikke at han kan forsvare å ta fri. Har heller ingen besteforeldre eller tanter/onkler i nærheten som kan komme. Hvordan løser man dette? Barnet er 5 år, og har en klar forventning om at vi skal komme. Anonymkode: 05f10...76e 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg hadde forklart problemstillingen til arbeidsgiver, og sagt at mannen skulle ha gjort det samme. Må jo finnes en løsning på dette fra jobben sin side. Utrolig trist om ingen av dere skulle dukke opp. Anonymkode: 38b1a...553 29 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Høres ut som du jobber en form for skiftjobb? Kan noen andre ta vakten? Kan mannen flexe? Min mann gjør mye barnerelatert i arbeidstiden og jobber det inn på kvekd. Anonymkode: aff6a...073 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Høres ut som du jobber en form for skiftjobb? Kan noen andre ta vakten? Kan mannen flexe? Min mann gjør mye barnerelatert i arbeidstiden og jobber det inn på kvekd. Anonymkode: aff6a...073 Jeg har fast arbeidstid, jeg kan ikke bytte med noen. Mannen har ikke mulighet for å jobbe inn på kveld. Anonymkode: 05f10...76e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fast arbeidstid, jeg kan ikke bytte med noen. Mannen har ikke mulighet for å jobbe inn på kveld. Anonymkode: 05f10...76e Nei men da går det ikke da. Om det er klin umulig å finne en løsning med arbeidsgiverne deres for denne ene dagen så skjønner jeg ikke hvorfor du spør om råd en gang. Anonymkode: 8ea08...7be 100 23
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Ville forklart arbeidsgiver at i det lange løp så er småbarnstiden så kort. At dette kan du bare ikke gå glipp av. Anonymkode: 8ffe1...cd3 6
Vera Vinge Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Hvis dere virkelig ikke kan ta fri (jeg vet ikke om mannens «føler ikke han kan ta fri» faller inn under det, da…), så blir det jo bare sånn. Da må dere snakke med barnet og barnehagen og forklare saken. Barnet vil bli skuffet, men overlever det. Men er det et alternativ å komme senere? Hvis det varer en stund, kanskje dere kan få med dere noe? Sånt pleier vel å vare halvannen time eller noe sånt? Da kan de ansatte se etter barnet fram til dere kommer. 25
Kratt_ Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fast arbeidstid, jeg kan ikke bytte med noen. Mannen har ikke mulighet for å jobbe inn på kveld. Anonymkode: 05f10...76e Da forklarer du barnet hvorfor dere ikke kan komme. Er ikke så mye annet å gjøre enkelt og greit. 31
Trøndere1 Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 Enkelt. Noen du kjenner tar deg på FaceTime. Jeg kommer aldri fra jobb og stort sett ser jeg alt sånt på skjerm. 12 3 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 Det har vært mange nissefester, foreldrekaffe og sommeravslutninger vi også gikk glipp av i løpet av 10 år med barnehage. Det er sånn livet av og til er, ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Si ifra i god tid til personalet og barnet så får de ekstra oppmerksomhet fra de voksne og de kan forberede barnet i forveien. Man er mer enn god nok forelder selv om man dessverre av og til går glipp av noe som er viktig for barna. Anonymkode: 9b960...725 30 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 Om dere ikke kan ta fri så kan dere ikke komme. Sånn er det bare noen ganger Anonymkode: 89452...0fd 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville forklart arbeidsgiver at i det lange løp så er småbarnstiden så kort. At dette kan du bare ikke gå glipp av. Anonymkode: 8ffe1...cd3 Det er ikke gyldig grunn for arbeidsgiver Anonymkode: 657f8...4d9 41 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 Vera Vinge skrev (1 minutt siden): Hvis dere virkelig ikke kan ta fri (jeg vet ikke om mannens «føler ikke han kan ta fri» faller inn under det, da…), så blir det jo bare sånn. Da må dere snakke med barnet og barnehagen og forklare saken. Barnet vil bli skuffet, men overlever det. Men er det et alternativ å komme senere? Hvis det varer en stund, kanskje dere kan få med dere noe? Sånt pleier vel å vare halvannen time eller noe sånt? Da kan de ansatte se etter barnet fram til dere kommer. Vi kommer begge senere, men da er desverre forestillingen til barna over. Kommer rundt en halvtime etter at den er ferdig. Synes de kunne hatt forestillingen senere. Anonymkode: 05f10...76e 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #14 Skrevet 16. oktober 2023 Besteforeldre som kan dra? Anonymkode: 3495c...2e0 2 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Populært innlegg #15 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kommer begge senere, men da er desverre forestillingen til barna over. Kommer rundt en halvtime etter at den er ferdig. Synes de kunne hatt forestillingen senere. Anonymkode: 05f10...76e Og deeeer kom den egentlige grunnen til at du er misfornøyd. Du ønsker at bhg skal tilrettelegge for at du og barnefar ikke kan gå tidligere fra jobb. Anonymkode: 8ea08...7be 59 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #16 Skrevet 16. oktober 2023 Mannen føler ikke at han kan forsvare å ta fri, men han har ferie til gode? Kan han ikke en gang spørre arbeidsgiver? Er ikke sikkert det er noe problem for arbeidsgiver selv om mannen føler at han har vært for mye borte eller noe sånt.. Anonymkode: 7f058...e32 7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 Populært innlegg #17 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kommer begge senere, men da er desverre forestillingen til barna over. Kommer rundt en halvtime etter at den er ferdig. Synes de kunne hatt forestillingen senere. Anonymkode: 05f10...76e Så du vil egentlig ikke ha tips og råd, du vil ha støtte på at du kan være sur på barnehagen fordi de ikke legger forestillingen til et tidspunkt som passer for akkurat deg? Anonymkode: 9109c...d43 53
Vera Vinge Skrevet 16. oktober 2023 #18 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kommer begge senere, men da er desverre forestillingen til barna over. Kommer rundt en halvtime etter at den er ferdig. Synes de kunne hatt forestillingen senere. Anonymkode: 05f10...76e Ja, akkurat det var faktisk rart. Hos oss har de hatt evt forestilling noe senere. Antakelig fordi de vet at ikke alle rekker å være der fra start, så da har det typisk startet med spising og så underholdning etter hvert. Kan du tipse bhg om dette, om det er en liten stund til? 16 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #19 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi kommer begge senere, men da er desverre forestillingen til barna over. Kommer rundt en halvtime etter at den er ferdig. Synes de kunne hatt forestillingen senere. Anonymkode: 05f10...76e Såååå det du egentlig vil er at barnehagen forskyver hele opplegget slik at det passer for dere? Anonymkode: 3549e...ec1 6 1
Vera Vinge Skrevet 16. oktober 2023 #20 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og deeeer kom den egentlige grunnen til at du er misfornøyd. Du ønsker at bhg skal tilrettelegge for at du og barnefar ikke kan gå tidligere fra jobb. Anonymkode: 8ea08...7be AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du vil egentlig ikke ha tips og råd, du vil ha støtte på at du kan være sur på barnehagen fordi de ikke legger forestillingen til et tidspunkt som passer for akkurat deg? Anonymkode: 9109c...d43 Men hallo, dette tidspunktet passer vel egentlig ikke for noen? De fleste foreldre i dag jobber faktisk normalt lengre enn til kl 14.30 (hvis man skal rekke til bhg kl 15)… Og nei, ikke alle har fleksible jobber med fri mulighet for hjemmekontor, selv om enkelte ser ut til å tro det. Greit nok å ha opplegg kl 15, men jeg syns det er rart at man starter rett på underholdningen, når man vet at ikke alle vil rekke starten. 45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå