Gå til innhold

Bygge opp kondis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en tredemølle nå, og prøvde den ut, men fant fort ut at jeg trenger noen råd :ler: Altså...jeg gikk i fem minutter på 4,5 km/t...Og "døde" nesten etter de fem minuttene!

Nå skal det sies at jeg har ikke trent på flere år, så kondisen er absolutt på bånn som dere skjønner.

Hvordan kan jeg trene den opp slik at jeg til slutt klarer å jogge på tredemølla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aerobic!!

Eller maaaange raske gåturer i trapper og oppoverbakker. Da skal du se at du får kondis ;)

Skrevet

Begynn med å gå på tredemølla. 10-15 minutt er nok i starten (i et tempo du klarer å gjennomføre), øk etterhvert både lengde og tempo. Er sikker på at du raskt vil merke framgang. Lykke til! :)

Skrevet

Jogg/løp litt ute i skog og mark. Det hjelper i hvertfall på kondisen min, sammenlignet med gruppetimer på treningssenter. Får utfordret meg på en annen måte.

Skrevet

For å forbedre kondisjonen så må du på en eller annen måte bli skikkelig andpusten. Om det så er gåturer eller løpeturer eller på tredemølle. Tren i intervaller dvs ta i skikkelig og siden roligere. Om du tex går tur, ta deg skikkelig ut i oppoverbakkene eller småjogg litt i en par minutter og så går du rolig i noen minutter eller til neste oppoverbakke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...