Gå til innhold

Få bort babyolje fra dundyne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sølt en hele flaske babyolje på dyne og overmadrass. Hvordan i huleste skal jeg få det rent igjen? Er en dobbel vinterdyne så får ikke plass i vaskemaskina eller tørketrommel.

Har hatt på Vanish og vann og prøvd å skylle det ut i dusjen,men dyna er stor og uhåndterlig så det ble ikke så veldig bra 🙈

Har brukt en hundeblåser for å få det tørt med,men det kommer til å ta mange timer om jeg i det hele tatt får det tørt. Virker ikke som jeg har klart å få vasket bort all oljen heller. 

Noen som har tips?

Anonymkode: ae548...dae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaskeri eller høre om noen har en stor vaskemaskin/tørketrommel du kan låne 😊

Anonymkode: cee82...5e3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er vel bare å ta den med til et renseri. De har vaskemaskiner og tørketromler som er dimensjonert for store ting, langt større enn de vaskemaskinene man har i private hjem.

Jeg var og fikk vasket (ikke renset) og tromlet to syntetiske dyner hos et renseri på vårparten i år. Det kostet 550 kr, tror jeg det var, tilsammen.

PS! Du nevner overmadrass også. Er det mulig å ta av trekket på din? Så det kan leveres separat til renseriet, ikke hele overmadrassen?

Endret av Million
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Er vel bare å ta den med til et renseri. De har vaskemaskiner og tørketromler som er dimensjonert for store ting, langt større enn de vaskemaskinene man har i private hjem.

Jeg var og fikk vasket (ikke renset) og tromlet to syntetiske dyner på vårparten i år. Det kostet 550 kr, tror jeg det var, tilsammen.

Er ikke renseri her i nærheten (som jeg vet av) og jeg innbildte meg at det var mye dyrere enn de prisen du oppgav. 

Jeg for undersøke litt,takk for svar begge to 😊

Skrevet

Vanish ødelegger dunen, så det bør du slutte med. Ikke får du skylt ut såpa heller. 

Vask og tromling i stor maskin er nok eneste løsning om du vil ha det bort. Når det gjelder overmadrass er det som regel en glidelås rundt så trekket kan tas av og vaskes

Skrevet

Jeg har alltid fått bort babyolje med zalo - kanskje du kan gni zalo der det er olje og så spyle vekk i dusjen? Blir litt mye skum da, men om man tar det forsiktig og litt og litt kan det gå. Jeg har fått babyolje på håndduker og slikt noe, da vasker jeg ut flekken for hånd før jeg putter i maskina (om det går med overmadrasstrekket). 

Om du spyler i dusjen sørg for å klemme ut alt vann etterpå og tørk raskt under varmepumpe eller noe for å unngå rar lukt. 

Anonymkode: 6829f...3f0

Skrevet

Fikk ut det meste av overmadrassen med å først tørke/klappe med masse papir og deretter bruke potetmel på flekken og støvsuge godt opp i flere omganger. 

Dyna blir levert inn på rens i morgen 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...