Gå til innhold

Hva bør jeg ha av yttertøy vinter til 1,5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker selvfølgelig en god vinterdress, varme vanntette votter og varm lue, samt vintersko og cherrox som barnehagen ønsker. Har uforet regntøy. 

Men trenger jeg dobbelt av noe eks votter eller lue?

Og er det nødvendig med vinterjakke?

Bytter på å trille og kjøre til og fra barnehagen. Har vognpose til vinter, men lurer på om det er lettere uten, da kan ungen ha på vinterdressen. 

Viner selvfølgelig ute i helger osv, men ingen av oss er noen "friluftsmennesker". 

Anonymkode: 9244b...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du trenger dobbelt av luer og votter

vi hadde heller ikke klsrt oss med bare en. Dress 

Anonymkode: 49fb2...b71

Skrevet

Dobbelt opp av alt er en grei regel å ha ;) 

Skrevet
Sandie skrev (6 minutter siden):

Dobbelt opp av alt er en grei regel å ha ;) 

Det sa folk om høst og vår kløe også, men har aldri fått bruk for det ekstra settet med parkdress, regntøy, støvler/sko, votter og lue. 

Skrevet

Du trenger ikke dobbelt opp av yttertøy som vinterdress og regntøy, men du trenger nok to luer og tre par votter. Ville også hatt to par forede regnvotter til slapsedager. Det kan også være lurt å ha to mellomlagsdresser, feks en i ull og en i fleece. 

Ytterjakke er kjekt til og fra barnehagen. 

I løpet av mine sju år som mor har jeg aldri hatt bruk for ekstra vinterdress og regntøy. Hvis vinterdressen er til vask (og det gjør jeg bare i helga) eller jeg har glemt i barnehagen, så har vi ofte brukt parkdressen med et ekstra lag under. Så går vi heller inn når det blir for kaldt. Samme med parkdressen - det går an å bruke regntøyet i stedet i krisetilfeller, eller omvendt. Hvis skoene er våte, bruk cherrox. 

• Nyttig 2
Skrevet
Surriball skrev (32 minutter siden):

Du trenger ikke dobbelt opp av yttertøy som vinterdress og regntøy, men du trenger nok to luer og tre par votter. Ville også hatt to par forede regnvotter til slapsedager. Det kan også være lurt å ha to mellomlagsdresser, feks en i ull og en i fleece. 

Ytterjakke er kjekt til og fra barnehagen. 

I løpet av mine sju år som mor har jeg aldri hatt bruk for ekstra vinterdress og regntøy. Hvis vinterdressen er til vask (og det gjør jeg bare i helga) eller jeg har glemt i barnehagen, så har vi ofte brukt parkdressen med et ekstra lag under. Så går vi heller inn når det blir for kaldt. Samme med parkdressen - det går an å bruke regntøyet i stedet i krisetilfeller, eller omvendt. Hvis skoene er våte, bruk cherrox. 

Eh det kommer jo hekt sn på, vi hadde klart oss med kun en vinterdress 

Anonymkode: 49fb2...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det sa folk om høst og vår kløe også, men har aldri fått bruk for det ekstra settet med parkdress, regntøy, støvler/sko, votter og lue. 

Da har du jo egentlig svart på ditt eget spørsmål. For oss som bor et sted der det er kaldt og vått hele høsten og vinteren er to sett et must. 

Skrevet
Sandie skrev (12 minutter siden):

Da har du jo egentlig svart på ditt eget spørsmål. For oss som bor et sted der det er kaldt og vått hele høsten og vinteren er to sett et must. 

Bor på Østlandet. 

Har ikke hatt vinter med barn enda og vil være litt forut, derfor spør jeg. Kjøper hvertfall to par vintervotter og to vinterluer, avventer muligens å ser om jeg trenger to av noe annet. 

Ser hvordan tips jeg får her inne☺️

Skrevet

Vi har to to-delte sett med regntøy, en regndress, en parkdress og en vinterdress. Min elsker å plaske, løpe og sitte i vanndammer, så det blir ofte vått inni. Planen var ikke å ha så mye yttertøy, men de var så store i størrelsen at de passer lenge. Det eneste jeg har kjøpt i høst er vinterdressen. Alt det andre kjøpte jeg i fjor og julegaver fra familie. Han er liten av vekst, så 80 i yttertøy passer akkurat nå, selv om han snart blir 2 år. 

Anonymkode: 285d5...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...