Gå til innhold

Han vil ikke ha et forhold, men handlingene hans får meg til å tenke at han er mer glad i meg enn hva han innrømmer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en elsker (fwb). Og han legger så ofte merke til ting jeg liker/sier at jeg liker som han bruker tid og energi på å gi meg. Eksempler: alt fra "små" ting som å lage min yndlingssjokolade fra bunnen av, siden den ikke lengre selges i butikken. Står opp tidlig og baker scones med prosjert egg til frokost før jeg må på jobb, sparer på filmer som vi kan se sammen, som han vet jeg liker, selv om han ikke interesserer seg i den sjangeren selv.  og større ting som å dra ens ærend til nabobygda i italia (når han er på jobbreise) for å skaffe meg en ekstraordinær vin som han vet jeg liker.

Han ringer flere kvelder i uka, snakker sammen i timesvis, også når han er på reiser, så ringer han om han er ute og går alene på en promenade, eller før/etter at de har vært ute og spist/drukket. 

Han utrykker veldig hvor mye han gleder seg til jeg kommer til han neste gang, og er veldig opptatt av hva jeg vil finne på sammen med han. 

Jeg kunne funnet så mange flere slike eksempler, for det er så mange! Men dere skjønner tegninga håper jeg. 

Han ønsker ikke å ha kjæreste, altså at vi skal bli sammen. Han har på det meste sagt at han er glad i meg, som en respons når jeg har sagt at jeg er blitt veldig glad i han. Men akuratt når han sier det, så føles det veldig som "bare" en respons til mitt utrykk. Men har han mer følelser enn hva han innrømmer? Mtp alle disse tingene han legger merke til med meg og som han gjør for å glede meg? 

Er det vanlig at en fwb/elsker legger så mye i å glede sin partner som han gjør? Eller overtolker jeg handlingene hans?  

Anonymkode: 4c159...816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes👏👏👏 Han er burde du beholde🤩😉 Han liker deg absolutt veldig godt men er også en pleaser. Han liker å gjøre ting som gleder deg.

Kos dere masse videre tenker jeg. Du har ikke dårlig tid håper jeg... og jeg håper for hans del at du også liker han😉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du overtolker. Han liker tydeligvis å tilbringe tid med deg, og er nok en generelt oppmerksom og omtenksom person. Men ikke legg mer i det enn det er.

Anonymkode: 2a62e...2ef

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Enten liker han deg bedre enn han innrømmer, eller han er gift og derfor kun kan ha deg som elsker. 

Eller- du er utrolig heldig som har funnet en så omtenksom mann. Høres ut som drømmemannen hvis han bare ville forplikte seg

Anonymkode: 59a47...b2d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du nevner forhold eller følelser så forsvinner nok alt dette. Han liker nok å gjøre de tingene fordi det nettopp ER uten forpliktelser og ansvar. 

Anonymkode: 200f1...8be

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Uansett om han er glad i deg eller ikke, så vil han jo ikke ha kjæreste. Planlegger du å forsøke å lure han inn i noe han ikke ønsker?

Anonymkode: 5d278...756

• Liker 3
Skrevet

Jeg aner ikke om han liker deg meg enn han sier, for han kan jo like deg godt uten at han ønsker å bli kjæreste med noen. Tipper at det ikke handler om deg, sånn sett. 

Uansett virker han som en skikkelig fin fyr.

Anonymkode: 30a1d...a93

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uansett om han er glad i deg eller ikke, så vil han jo ikke ha kjæreste. Planlegger du å forsøke å lure han inn i noe han ikke ønsker?

Anonymkode: 5d278...756

Nei jeg hadde faktisk tenkt å avslutte dette hvis han ikke ønsker noe mer, fordi jeg ønsker noe mer. Men det er litt tungt å avslutte noe med noen man har det veldig godt med. 

Enten liker han deg bedre enn han innrømmer, eller han er gift og derfor kun kan ha deg som elsker. 

Eller- du er utrolig heldig som har funnet en så omtenksom mann. Høres ut som drømmemannen hvis han bare ville forplikte seg

Anonymkode: 59a47...b2d

Han er ikke gift. Ja jeg føler jo at det er drømmemannen, men kanskje jeg ikke er drømmedama, han bare er slik i handlingene sine av natur. 

Hvis du nevner forhold eller følelser så forsvinner nok alt dette. Han liker nok å gjøre de tingene fordi det nettopp ER uten forpliktelser og ansvar. 

Ja helt sant, er derfor jeg tenker å ta praten om at jeg ønsker å avslutte,før det ender med at jeg blir såret.. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei jeg hadde faktisk tenkt å avslutte dette hvis han ikke ønsker noe mer, fordi jeg ønsker noe mer. Men det er litt tungt å avslutte noe med noen man har det veldig godt med. 

Han er ikke gift. Ja jeg føler jo at det er drømmemannen, men kanskje jeg ikke er drømmedama, han bare er slik i handlingene sine av natur. 

Ja helt sant, er derfor jeg tenker å ta praten om at jeg ønsker å avslutte,før det ender med at jeg blir såret.. 

Han leker kjæreste men tenker ikke på hva det gjør med deg. Jeg hadde avsluttet dette hvis han ikke er klar til å gå videre. 

• Liker 12
Skrevet

Selvom han er søt mot deg, gjør du nok lurt i gå ut i fra at han mener at han ikke ønsker et forhold med deg.

Anonymkode: 940a6...541

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som eksen min var i starten og frem til jeg ble gravid, men det varte ikke lengrd så feil kan man ta. Uansett han sier at han ikke ønsker kjæreste og da mener han garantert det desverre.

Anonymkode: 9eba6...72a

• Liker 1
Skrevet

Ai. Var i en lignende situasjon for en liten tid tilbake. Han samhan ikke var ute etter et forhold, men alt han gjorde tilsa noe annet. Han mente det han sa, dessverre. Jeg var dum nok til å «ta praten» og det skremte livskiten ut av han. Han følte seg antageligvis presset, og med de to setningene jeg sa, ødela jeg alt. Gjett om jeg angrer.

Anonymkode: e5a27...722

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mange har jo følelser for ff, men ønsker samtidig muligheten til å ligge med andre. Vurdert å avtale åpent forhold? Forskjellen på ff og forhold er i hovedsak økonomisk. Man flytter oftere sammen med en kjæreste og bygger seg derfor opp verdier på boligmarkedet. 

Endret av Majer
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en elsker (fwb). Og han legger så ofte merke til ting jeg liker/sier at jeg liker som han bruker tid og energi på å gi meg. Eksempler: alt fra "små" ting som å lage min yndlingssjokolade fra bunnen av, siden den ikke lengre selges i butikken. Står opp tidlig og baker scones med prosjert egg til frokost før jeg må på jobb, sparer på filmer som vi kan se sammen, som han vet jeg liker, selv om han ikke interesserer seg i den sjangeren selv.  og større ting som å dra ens ærend til nabobygda i italia (når han er på jobbreise) for å skaffe meg en ekstraordinær vin som han vet jeg liker.

Han ringer flere kvelder i uka, snakker sammen i timesvis, også når han er på reiser, så ringer han om han er ute og går alene på en promenade, eller før/etter at de har vært ute og spist/drukket. 

Han utrykker veldig hvor mye han gleder seg til jeg kommer til han neste gang, og er veldig opptatt av hva jeg vil finne på sammen med han. 

Jeg kunne funnet så mange flere slike eksempler, for det er så mange! Men dere skjønner tegninga håper jeg. 

Han ønsker ikke å ha kjæreste, altså at vi skal bli sammen. Han har på det meste sagt at han er glad i meg, som en respons når jeg har sagt at jeg er blitt veldig glad i han. Men akuratt når han sier det, så føles det veldig som "bare" en respons til mitt utrykk. Men har han mer følelser enn hva han innrømmer? Mtp alle disse tingene han legger merke til med meg og som han gjør for å glede meg? 

Er det vanlig at en fwb/elsker legger så mye i å glede sin partner som han gjør? Eller overtolker jeg handlingene hans?  

Han kan like å innta denne rollen med deg i korte øyeblikk men ikke permanent, pluss at han kan veksle mellom deg og andre kvinner siden han ikke er forpliktet til deg. Noen liker selve kurtiseringen og ønsker ikke at kjærlighetslivet skal bli en del av hverdagen, så jeg ville ikke tatt dette så alvorlig. Her må du stole på at han ikke ønsker noe mer når han sier det. Hvor lenge har dere holdt på slik? 

• Liker 4
Skrevet

Du kan få så mange svar og råd fra KG, men det eneste rette her er å prate med han om hva du føler og hva han føler , og hva dere ender opp med. 
Uansett hva du gjør , så er det beste å få et ærlig svar istedenfor å en avgjørelse for han uten å vite fasit. 
Da kan du faktisk spolere noe bra uten å gi det en sjanse 

Anonymkode: 86837...649

• Liker 1
Skrevet

Ikke lur deg selv. Man kan være glad i folk, eller ha behov for deres selskap, uten å ønske forhold - noen sinne. Du må ikke leve i forestilling om noe du ikke skal ha, Sett grenser for hvor dypt du vil involvere deg med den elsker.

• Liker 1
Skrevet

Han får sex og hemmelig kjæresteforhold, men vil ikke forplikte seg til et monogamt forhold med deg? Jeg hadde tatt praten. Innen en viss tid blir du såret. Har vert med på dette gamet før. Gøy så lenge det varer, også kommer smellen😔

Anonymkode: 0a0b5...34e

Skrevet

Oppmerksomheten du får fra han, er jo nettopp betalingen for sexen.

Han blir glad av å kunne imponere ei dame med veldig lite.

Han får sex,oppmerksomhet og ei som er glad i han.

Så kan han få alt dette og ikke føle seg ensom,inntil drømmedama dukker opp.

Anonymkode: 52b0f...da0

• Nyttig 4
Skrevet

Han liker deg og trenger tid på å bli trygg.

Gi han tid og kjærlighet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Merker jeg blir så skuffa over enkelte menn når jeg leser dette. Gjør masse spesielt for deg, husker på ting, er omtenksom og kjærlig.. Men nope, skal absolutt for alt i verden ikke bli sammen med deg. Dating er blitt en vits. Enkelte er bare så egoistiske og tenker kun på seg selv og sine egne behov. 
Nå vet jeg jo at ikke ts og fyren dater, de er ffs. Men fortsatt.. 
Uansett, så hadde jeg glatt avsluttet denne relasjonen, ts. Det er dessverre kun én part som har fordeler av å ha det slik. Han forteller deg at han ikke ønsker en kjæreste, da hadde jeg stolt på det han sa, og avsluttet. Da finner du fort ut om dere er ment for å vare, eller ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...