AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 På min arbeidsplass er vi 10-15stk på jobb av gangen. Det er en "sammensveiset gjeng", og grensen mellom privat og profesjonell er ofte ikke-eksisterende. Jeg har selv jobbet der i noen år nå, men er veldig privat, så jeg deler ikke halvparten av det enkelte andre gjør. Derfor vet jeg ikke hva som er "normen", og hvordan jeg skal håndtere dette på jobb. Folk er åpne om sykdom, privatliv, datingliv, ekser, osv. Det er detaljerte skilsmisser, drama med venner, rusproblemer og overgrep i nære relasjoner. Alt dette snakkes om i plenum. Jeg respekterer at folk er så åpne og ærlige, men når ting fortelles foran 10-15 personer, finner jeg ikke rom for å delta i samtalen og vise støtte og omtanke. Det er alltid noen andre som påtar seg den rollen, og jeg er redd jeg fremstår som helt usympatisk når jeg ikke sier noe. Hvordan forholde seg til slike personlige ting på jobb? Anonymkode: 85a07...a84
Gjest ti10 Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Du trenger jo ikke å si noe hvis det ikke er naturlig for deg. Med så mange tilhørere tviler jeg på at noen legger merke til at akkurat du er stille. Hvis det er den typen mer eller mindre dramatiske samtaleemner det handler om, er uansett de fleste opptatt av historien og den som forteller. Dessuten antar jeg at du er en generelt stille person, så folk reagerer nok ikke på det, med mindre du er stille eller snakker ting bort når noen henvender seg direkte til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå