Gå til innhold

Sår under brystene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store bryst som henger. Har nå fått sår og sprekker under de. Det svir og gjør vondt. Hva kan jeg kjøpe på apoteket som hjelper? 

Vil gjerne søke om brystreduksjon, men må ned i vekt først og det sliter jeg med 

Anonymkode: 8de92...2f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk helt vanlig potetmel. 
det bruker jeg, og det fungerer fint. 
billig også 

Anonymkode: 66f0c...48d

Skrevet

Soppinfeksjon.  Du må smøre deg med Canesten når du har dusjet.

Anonymkode: e0d04...b89

Skrevet

Om det er sprekker har du nok fått sopp. Kjøp Canesten og smør under. Kjøp også tørre engangskluter og legg under. Viktig å holde det rent og tørt når man har store bryster, så vask deg hver morgen og kveld og bruk gjerne tørre engangskluter med en gang du begynner bli rød.

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (18 minutter siden):

Om det er sprekker har du nok fått sopp. Kjøp Canesten og smør under. Kjøp også tørre engangskluter og legg under. Viktig å holde det rent og tørt når man har store bryster, så vask deg hver morgen og kveld og bruk gjerne tørre engangskluter med en gang du begynner bli rød.

Takk for svar 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Soppinfeksjon.  Du må smøre deg med Canesten når du har dusjet.

Anonymkode: e0d04...b89

Takk 😉

Skrevet

Du får kjøpt talkum på apoteket til slik behandling av hudfolder, for å holde dem tørre. Det er fuktighet (innstengt fuktighet) som gir sopp og sår/sprekkdannelser. 

Lykke til med vektnedgang! Du får antageligvis operert brystene (reduksjon) på offentlig sykehus, siden de gir deg så store helseplager, så du slipper å betale selv? Har du undersøkt dette?

Anonymkode: c34b9...ca4

Skrevet

Kan hende du må ha en kur med kombinasjon av Lamisil og Locobase. 

Evt prøv Pevaryl pudder. 

Tynne kluter i gasbind som byttes minst en gang om dagen til å legge under så det ikke blir hud mot hud. 

Anonymkode: 01b75...f19

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du får kjøpt talkum på apoteket til slik behandling av hudfolder, for å holde dem tørre. Det er fuktighet (innstengt fuktighet) som gir sopp og sår/sprekkdannelser. 

Lykke til med vektnedgang! Du får antageligvis operert brystene (reduksjon) på offentlig sykehus, siden de gir deg så store helseplager, så du slipper å betale selv? Har du undersøkt dette?

Anonymkode: c34b9...ca4

Har ikke undersøkt det. Jeg synes at sånt er flaut å ta opp med legen 

Skrevet

Kjøpe krystallfiolett og det hjalp. Men er lilla nå. Forsvinner det av seg selv? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...