Heipådegådu Skrevet 16. oktober 2023 #1 Del Skrevet 16. oktober 2023 Jeg var hos legen i dag og har planlagt lenge å spørre om å ta en test av livmoren for å se etter celleforandringer og at alt ser greit ut. Legen påpekte gjentatte ganger at siden jeg kun har en partner at det ikke er vits å sjekke mtp HPV & hpv vaksine (noe jeg ikke tok pga foreldres avgjørelse) legen mente det ikke var vits å ta sprøyten ettersom alder & at jeg alt er gift. Men det er jo også pap testen, som er egentlig den jeg håper på at legen tester. Tester de begge eller bare en? Hvordan gjør de det egentlig når de skal ta prøven? 😵💫🫣 Jeg sliter & har alltid slitt med kraftige blødninger, uregelmessig menstruasjon, blo etter samleie og periodevis vond lukt i underliv og tidvis smerte og ubehag utenom mensen også ~ som gjorde at jeg bestemte meg for å ta testen. Men det virker som at legen syntes det var unødvendig så jeg merker jeg ble litt flau når jeg insisterte på å ta sjekken.. var det riktig av meg? Overdriver jeg? Jeg aner ikke 🫣😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Del Skrevet 16. oktober 2023 Hvor mange partnere har mannen din hatt? Har han hatt mange bør du teste deg.... Du må opp i gyn-stolen og opp med beina. Så får du et spekel inn og så stryker legen testpinner rundt oppi skjeden. Ikke vondt og fort gjort. Legen kommer garantert til å si når du er oppi stolen : " og kom litt lenger fram"... 😅 Anonymkode: fd24d...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heipådegådu Skrevet 16. oktober 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange partnere har mannen din hatt? Har han hatt mange bør du teste deg.... Du må opp i gyn-stolen og opp med beina. Så får du et spekel inn og så stryker legen testpinner rundt oppi skjeden. Ikke vondt og fort gjort. Legen kommer garantert til å si når du er oppi stolen : " og kom litt lenger fram"... 😅 Anonymkode: fd24d...c17 Fytti så ubehagelig😂😭 får huske på å shave for min egen del😵💫 han har hatt ingen andre, heller ikke jeg. Så det er derfor pap testen er mer aktuell enn hpv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Del Skrevet 16. oktober 2023 Når du har andre plager i tillegg så ville jeg ha dratt til en gynekolog istedenfor. Og når legen din virker så uinteressert så hadde jeg i hvert fall bestilt time hos en gynekolog. Anonymkode: 466b0...634 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heipådegådu Skrevet 16. oktober 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 16. oktober 2023 Noen som har erfaring med dette? Noen som har tatt testen selv eller annet🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Del Skrevet 16. oktober 2023 Heipådegådu skrev (53 minutter siden): Noen som har erfaring med dette? Noen som har tatt testen selv eller annet🙈 Du bør gå til en gynekolog som kan sjekke for andre ting enn bare HPV. Be om en henvisning til gyn, eller betal for time hos privat gyn selv (sistnevnte blir fort et par-tre tusen). Du bør la en gynekolog undersøke deg nedentil, og husk at de har sett utrolig mange underliv før deg. Jeg gikk til gyn første gang da jeg var 16 og det gikk fint det og Anonymkode: 1db03...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå