AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Kort: Vært flere runder i ting- og lagmannsretten der motpart (biologisk far) har initiert ALLE. Han har kommet dårligere og dårligere ut for hver dom, til det i siste dom ikke ble samvær. Så kommer det altså frem i denne runden at han ikke har lest et eneste saksdokument i saken, verken nå eller i tidligere rettssaker. Han møtte ikke opp til samtaler med sakkyndig (!), og årsak for å gå til sak var utydelig. Han ble dømt å betale mine saksomkostninger, noe han anket. Lagmannsretten opphevet dette fordi tingrettsdommer har begrunnet dette for dårlig. Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å gå til sak over saksomkostningene, og vunnet? Det blir da evt kjørt en forenklet sak om dette i Tingretten. Det frister veldig fordi jeg har brukt mange penger, og hverdagen vår er snudd på hodet på grunn av kostnadene til denne rettssaken. Han derimot, får fri rettshjelp. Og han, som er saksøker, gadd ikke møte til samtaler med han som skulle utrede saken, kom uforberedt i retten, leste ikke et eneste dokument, hadde ikke engang lest hva barnet selv hadde uttalt og ønsket. Og likevel er systemet lagt opp slik at han kan gjøre dette enda flere ganger, og slå foten under meg rent økonomisk. Jeg er hjelpesløs mot dette, og en ny runde vil bety personlig konkurs. En forenklet behandling vil koste ca. 10 000. En liten brøkdel av det jeg har brukt så langt. Er det verdt det? Anonymkode: d4619...2ce
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kort: Vært flere runder i ting- og lagmannsretten der motpart (biologisk far) har initiert ALLE. Han har kommet dårligere og dårligere ut for hver dom, til det i siste dom ikke ble samvær. Så kommer det altså frem i denne runden at han ikke har lest et eneste saksdokument i saken, verken nå eller i tidligere rettssaker. Han møtte ikke opp til samtaler med sakkyndig (!), og årsak for å gå til sak var utydelig. Han ble dømt å betale mine saksomkostninger, noe han anket. Lagmannsretten opphevet dette fordi tingrettsdommer har begrunnet dette for dårlig. Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å gå til sak over saksomkostningene, og vunnet? Det blir da evt kjørt en forenklet sak om dette i Tingretten. Det frister veldig fordi jeg har brukt mange penger, og hverdagen vår er snudd på hodet på grunn av kostnadene til denne rettssaken. Han derimot, får fri rettshjelp. Og han, som er saksøker, gadd ikke møte til samtaler med han som skulle utrede saken, kom uforberedt i retten, leste ikke et eneste dokument, hadde ikke engang lest hva barnet selv hadde uttalt og ønsket. Og likevel er systemet lagt opp slik at han kan gjøre dette enda flere ganger, og slå foten under meg rent økonomisk. Jeg er hjelpesløs mot dette, og en ny runde vil bety personlig konkurs. En forenklet behandling vil koste ca. 10 000. En liten brøkdel av det jeg har brukt så langt. Er det verdt det? Anonymkode: d4619...2ce Hvis han får fri rettshjelp så har han vell ikke allverden med økonomisk muskler i utgangspunktet? I så tilfelle vil det være ganske nyttesløst å få tilkjent kostnader han ikke kan betale, og som ved innkreving ikke vil være mulige å kreve inn. Men du vil jo i hvertfall ha dommen, hvis og om det skulle være økonomi til å inndrive det i fremtiden. Anonymkode: 4a4cf...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Hi Han er inn og ut av arbeidslivet, så han har ingen varig nedsatt arbeidsevne Anonymkode: d4619...2ce
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Flere erfaringer? Anonymkode: d4619...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå