Gå til innhold

Hvilken buss skal hun ta til jobben? (Klokkeslett)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeidsdagen starter kl. 8. 

Skal man ta den bussen som stopper utenfor jobben kl. 07.59? Da er man inne, har hengt fra seg yttertøy og klar til å begynne å jobbe ca. 08.05.

Eller skal man ta den bussen som stopper kl. 07.44? Da er man klar til å begynne å jobbe ti min før tiden, eller man kan spille Candycrush eller noe i ti minutter. 

Anonymkode: 67ea1...6ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som er der 07:44, så slipper man å stresse. 

Anonymkode: 09c4d...356

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvsagt den som ankommer 7:44

Anonymkode: 2d466...ee8

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sistnevnte. Vil heller ha litt ekstra slingringsmonn på tid, enn å faktisk være klar til å starte dagen for sent. For det er nemlig det første alternativ betyr - å starte for sent. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det heter at en skal stå klar i arbeidstøyet og på plass presis når arbeidsdagen begynner. 
Ergo så tar du bussen kl 7.44

Anonymkode: e6540...aed

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

7.44 er jo perfekt om man starter kl 8. Man skal være klar til å starte å jobbe kl 8, ikke bruke til til å henge fra seg ol. 

Anonymkode: 964d2...a27

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Den som er inne 0744, skal ikke mer til enn at en bil kjører litt sakte foran bussen etc så ryker det fort noen minutter. har flere sånne på jobb som kommer inn døra presis 0800, så skal de prate litt , hente kaffe etc. Men ikke ta deg f. på at de gidder gå hjemmefra litt tidligere så de faktisk er klare for start kl.0800

Anonymkode: 43010...a7d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kl 07.44 bussen. Det er jo helt perfekt.

Anonymkode: 928c8...638

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den som er inne 0744, skal ikke mer til enn at en bil kjører litt sakte foran bussen etc så ryker det fort noen minutter. har flere sånne på jobb som kommer inn døra presis 0800, så skal de prate litt , hente kaffe etc. Men ikke ta deg f. på at de gidder gå hjemmefra litt tidligere så de faktisk er klare for start kl.0800

Anonymkode: 43010...a7d

Ja, det er en sånn på jobben som irriterer meg. Når hun kommer for sent så må jeg vente på henne, og det forskyver resten av dagen min. Ofte er bussen forsinket pga. kø, så hun kommer inn døra 10–15 min for sent.
Det er så unødvendig når hun faktisk kan velge å ta bussen et kvarter før. Hadde forstått det om det var snakk om én buss i timen, men når det bare er ett kvarter skjønner jeg det ikke. 
Godt å se at folk flest er enige med meg. 

• Liker 6
Skrevet

Siden å komme for sent hver dag er oppsigelsesgrunn så ville jeg valgt bussen 0744. Hvorfor gjøre folk sure når man ikke må liksom.. 

Anonymkode: a861a...912

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det heter at en skal stå klar i arbeidstøyet og på plass presis når arbeidsdagen begynner. 
Ergo så tar du bussen kl 7.44

Anonymkode: e6540...aed

Gammel myte.

Anonymkode: 79fd3...ccf

• Liker 1
Skrevet

Annenhver dag? 

Anonymkode: e74be...102

Skrevet

Fleksitid ?

Anonymkode: 1fbc5...ea0

Skrevet

Det blir fort over 19 timer på et år som snikes unna, med 5 minutter minus hver dag.

Anonymkode: 0ccbb...53a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gammel myte.

Hva mener du? Med mindre personen har flextid så er det kl 8 arbeidet skal starte 😆

Anonymkode: 5a9d2...7e5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er man klar til å jobbe klokken 08:05, og jobbdagen begynner 08:00, da er man sein. Vet du hvor mye 5 minutter utgir på et helt år med arbeidsdager? Gitt man har 230 arbeidsdager i året, utgir dette ca 19 timer. Det er 19 timer i et helt år man skulle ha vært på jobb.

Man tar den bussen som gjør at man er på plass og klar til å jobbe når dagen starter 08:00. 

Anonymkode: ea877...c13

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er en sånn på jobben som irriterer meg. Når hun kommer for sent så må jeg vente på henne, og det forskyver resten av dagen min. Ofte er bussen forsinket pga. kø, så hun kommer inn døra 10–15 min for sent.
Det er så unødvendig når hun faktisk kan velge å ta bussen et kvarter før. Hadde forstått det om det var snakk om én buss i timen, men når det bare er ett kvarter skjønner jeg det ikke. 
Godt å se at folk flest er enige med meg. 

Åh fy fader, du må vente på henne. Jeg hadde latt det gå 1 gang. Andre gang hadde jeg begynt å dokumentere forsentkommelsen. Og skrevet opp all tid som overtid hvis jeg egentlig var ferdig på jobb 8.00. Så hvis det fortsatte så hadde det vært en fin rapport til sjefen. Snakk om å vise null respekt for jobben og kollegaene sine. 

Anonymkode: 9202b...60e

• Liker 1
Skrevet

Den som er der 07.44. Hvis det skjer noe så bussen blir forsinket rekker man kanskje å komme på jobb til riktig tid, men om man tar den som er fremme ca. 1 minutt før arbeidsdagen skal starte blir man jo forsen på jobb. Det hadde stresset meg ihvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært avhengig av min kollega for å gjøre min jobb, så hadde jeg sagt i fra kjapt dersom hun til stadig var 5 minutter forsinket. Og hadde det fortsatt gjenta seg så hadde jeg varslet leder. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Gammel myte.

Det er ikke en gammel myte, det er slik det fungerer på mange arbeidsplasser. 

Anonymkode: 100ab...c9f

• Liker 1
Skrevet

Glad jeg har en jobb der jeg kan komme på jobb 07:30, 08, 08:30, eller 10 for den saks skyld. 

Anonymkode: c1dc5...933

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...