Gjest Gjest_Vivian_* Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Hei, er det noen her som har erfaring med marmor som gulv. Jeg har tenkt å legge hvit-grå marmor på et gulv, men vet lite om denne steinen. Kan noen spre litt erfaring? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #2 Del Skrevet 25. januar 2006 Marmor består av kalk og tåler dermed ikke syrer av noe slag, og flekker kan være vanskelig å fjerne samtidig som de setter seg lett. Men marmor er kjempelekkert! Vi har porselensfliser med marmormønster som ser veldig naturlig ut og er litt enklere å vedlikeholde enn ekte marmor. Grunnen til at vi ikke har ekte marmor er at vi ikke kunne finne det her i byen, men nå er jeg faktisk litt glad for at vi har porselen i stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #3 Del Skrevet 25. januar 2006 Marmor er en nydelig stein, som du kan få i mange farger/mønstre og i mange kvaliteter, former - og priser. Jo mer porete, jo mer behov for behandling, men det finnes midler som du setter steinen inn med - og dermed tåler den både dusjsåpe og vaskemidler . marmor er kald, det er ikke uten grunn at den brukes mye ved middelhavet - kjølige marmorgulv og -benker er deilig på varme dager. Men her i vinterlandet, bør det være varme under. Mye varme, for den magasinerer ingenting. Og det merkes på strømregningen . Den er vel nærmerst motsatsen til kleberstein. Men som sagt, den kan tilgis mye for sitt utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #4 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk for gode svar! Hyggelig å få litt tilbakemeldinger, jeg kan nemlig lite om dette. Marmoren er tenkt i en entre, altså ikke på badet. Er litt engstelig for disse flekkene dere nevner, vil jo ikke at steinen skal se stygg ut etter kort tid.. Vi tenkte på hvit og grå marmor. Porselen, ja, forslag til porselenfliser? ..selv om jeg har veldig lyst på marmor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #5 Del Skrevet 27. januar 2006 Porselensflisene våre er italienske og kjøpt på Norfloor, men jeg husker ikke hva produsenten heter. Jeg har vurdert fliser i gangen selv, men jeg syns det blir for hardt og kaldt dessuten liker jeg ikke å vaske fliser. Siden parkett ikke er et alternativ i gangen så blir løsningen for meg blir å legge linoleumsfliser(sjakkmønster). Linoleum er naturlig, uslitelig, lunt, fint og praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 28. januar 2006 #6 Del Skrevet 28. januar 2006 Jo mer porete, jo mer behov for behandling, men det finnes midler som du setter steinen inn med - og dermed tåler den både dusjsåpe og vaskemidler ← Det middelet heter rett og slett porefyller. Fås i byggevareforretninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #7 Del Skrevet 28. januar 2006 Marmor består av kalk og tåler dermed ikke syrer av noe slag, og flekker kan være vanskelig å fjerne samtidig som de setter seg lett. Men marmor er kjempelekkert! Vi har porselensfliser med marmormønster som ser veldig naturlig ut og er litt enklere å vedlikeholde enn ekte marmor. Grunnen til at vi ikke har ekte marmor er at vi ikke kunne finne det her i byen, men nå er jeg faktisk litt glad for at vi har porselen i stedet... ← Flekker setter seg ike lettt på marmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deffi Skrevet 6. februar 2006 #8 Del Skrevet 6. februar 2006 Hmmm.. ble i stuss når jeg leste gjennom tråden.. Er det slik at lys marmor lett får flekker, eller gjør den ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå