AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Han har litt feber og gråt en del i barnehagen i dag, før han sovnet på en av de ansatte rett før jeg hentet mot slutten av dagen. Han hadde også dårlig matlyst gjennom dagen i dag, men spiste bra med en gang vi kom hjem. Er dette vanlig? At ting blir bedre med en gang man kommer hjem? 😅 Han er jo syk, men formen tok seg veeldig opp da jeg kom. Anonymkode: ee580...e06
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har litt feber og gråt en del i barnehagen i dag, før han sovnet på en av de ansatte rett før jeg hentet mot slutten av dagen. Han hadde også dårlig matlyst gjennom dagen i dag, men spiste bra med en gang vi kom hjem. Er dette vanlig? At ting blir bedre med en gang man kommer hjem? 😅 Han er jo syk, men formen tok seg veeldig opp da jeg kom. Anonymkode: ee580...e06 Klart man blir bedre i rolige omgivelser.. Anonymkode: deb52...fcd 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han har litt feber og gråt en del i barnehagen i dag, før han sovnet på en av de ansatte rett før jeg hentet mot slutten av dagen. Han hadde også dårlig matlyst gjennom dagen i dag, men spiste bra med en gang vi kom hjem. Er dette vanlig? At ting blir bedre med en gang man kommer hjem? 😅 Han er jo syk, men formen tok seg veeldig opp da jeg kom. Anonymkode: ee580...e06 Det er mer slitsomt å være i barnehagen, det er et tempo som er vanskelig å følge med når han er syk, og det er ikke hans omsorgspersoner der. Han føler seg nok bedre hjemme, som vi alle gjør. Er det noe du tenker på? Anonymkode: 29189...135 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er mer slitsomt å være i barnehagen, det er et tempo som er vanskelig å følge med når han er syk, og det er ikke hans omsorgspersoner der. Han føler seg nok bedre hjemme, som vi alle gjør. Er det noe du tenker på? Anonymkode: 29189...135 Nei, er jo det jeg tenker også, og det er jo helt naturlig Anonymkode: ee580...e06
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Helt normalt😊 Er full fart i barnehagen, mye mer støy og uroligheter. Hjemme er det stille og rolig, jenta mi vil helst bare ligge i armkroken litt når hun er syk, men kan også gå på rommet sitt å leke og pusle lenge. Spiser litt variert men det er også helt normalt Barn som ikke føler seg helt tilpass vil gjerne ikke spise så mye, derfor føles det bedre å spise hjemme i trygge omgivelser når man er syk 😊 Anonymkode: 9c3f5...b52
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Tenk på deg selv når du er syk... Du føler deg skikkelig "shitty" når du er på jobb og er syk. Når du er hjemme føler du deg såklart fortsatt syk, men du slapper mer av og er i rolige omgivelser og har ikke like mange folk rundt deg... Anonymkode: 78e45...98f 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenk på deg selv når du er syk... Du føler deg skikkelig "shitty" når du er på jobb og er syk. Når du er hjemme føler du deg såklart fortsatt syk, men du slapper mer av og er i rolige omgivelser og har ikke like mange folk rundt deg... Anonymkode: 78e45...98f Det er sant 😊 Ble bare så overrasket (og bekymret) da jeg så han satt og sov på fanget til barnehagelæreren, for han sovner aldri på fanget til vanlig. Han gråt lenge da jeg kom og jeg fikk en skikkelig lang klem, men da vi skulle kle på oss ble han bare kvikkere og kvikkere og bablet som en foss helt fra garderoben og hjem. 39 i feber men har løpt rundt og tullet i hele ettermiddag og kveld, og heldigvis spist og drukket godt. Anonymkode: ee580...e06
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 Med min mellom 1 år og nå snart 2 har jeg og opplevd at formen kan variere VELDIG når hun er syk, selv om hun bare er hjemme. Fra å virke helt frisk til å plutselig sovne på fanget til å virke veldig energisk igjen osv. Anonymkode: 3c812...3f7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg er 49, og sliter med luftveisinfeksjon. Var helt kjørt på jobb i dag, føles bedre etter en stund hjemme. Det er helt naturlig. Men hvorfor var han i bhg med feber? Anonymkode: f4635...a7e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sant 😊 Ble bare så overrasket (og bekymret) da jeg så han satt og sov på fanget til barnehagelæreren, for han sovner aldri på fanget til vanlig. Han gråt lenge da jeg kom og jeg fikk en skikkelig lang klem, men da vi skulle kle på oss ble han bare kvikkere og kvikkere og bablet som en foss helt fra garderoben og hjem. 39 i feber men har løpt rundt og tullet i hele ettermiddag og kveld, og heldigvis spist og drukket godt. Anonymkode: ee580...e06 Bare å holde hjemme til feberen går ned. De kan virke pigge et øyeblikk og slått ut det neste. Her løp han rundt med 40,5 i feber. Anonymkode: 29189...135
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er 49, og sliter med luftveisinfeksjon. Var helt kjørt på jobb i dag, føles bedre etter en stund hjemme. Det er helt naturlig. Men hvorfor var han i bhg med feber? Anonymkode: f4635...a7e Vi sendte han selvsagt ikke i bhg med feber Helt fin form på morgenen. De ringte mot slutten av dagen da jeg allerede var på vei for å hente og sa at han hadde vært litt dårlig en stund, men feberen hadde nok ikke vært der lenge. Anonymkode: ee580...e06
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare å holde hjemme til feberen går ned. De kan virke pigge et øyeblikk og slått ut det neste. Her løp han rundt med 40,5 i feber. Anonymkode: 29189...135 Såpass, ja. Ja, det er så mye nytt å forholde seg til nå etter barnehagestart. Han er vårt første barn og var aldri syk før han begynte i barnehagen, men nå har det vært noen heftige uker med feber av og på både hos han og oss foreldrene 😅 Og så er det så vanskelig å vite hva som er normalt og hva man bør være obs på. Leser meg jo opp på sykdom hos barn, men er alltids litt redd for at det skal være noen detaljer jeg ikke har fått med meg. Anonymkode: ee580...e06
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Såpass, ja. Ja, det er så mye nytt å forholde seg til nå etter barnehagestart. Han er vårt første barn og var aldri syk før han begynte i barnehagen, men nå har det vært noen heftige uker med feber av og på både hos han og oss foreldrene 😅 Og så er det så vanskelig å vite hva som er normalt og hva man bør være obs på. Leser meg jo opp på sykdom hos barn, men er alltids litt redd for at det skal være noen detaljer jeg ikke har fått med meg. Anonymkode: ee580...e06 Så lenge de har våte bleier, spiser og drikker, og allmentilstanden er grei, kan man stort sett gi febernedsettende og vente det ut. Men barn kan være helt sykt aktive med høy feber. Når jeg har høy feber selv, vil jeg helst ligge og sove. Så stor kontrast Anonymkode: 29189...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå