AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Hei jeg er en kvinne i 40 årene og skal prøve å anonymisere dette så mye mulig. Jeg har pga et dysfunksjonell oppvekst ( psykisk ustabile foreldre og besteforeldre) tatt på meg den frivillig/ ufrivillig oppgave å være diplomatiske og mrs fix it så alle skal ha det bra.( kontrollbehov I guess) I voksent liv så har jeg funnet mann til mine barn- som er en snill familiefar og snill mann " når sola skinner" men som stikker hodet i sanden/ kaster meg foran bussen når ting går på tverke. Svigerfamilien er snille men (skjult) dysfunksjonelle - som gjør meg til talerør i begge leirer. Må alltid passe på å ta hensyn til sammenkomster v høytider. Istedenfor å henvende seg til sin egen sønn så går mye via meg "pga stakkars følsomme han " kan være alt fra små ting/ store ting som skal ordnes. Er også to - go - to personen for min ektefelle, min side av familien og hans side av familien. ( du er så snill , god , smart , .. klagemur ofte når jeg løfter tlf når noen ringer) Etter jeg fikk en fysisk gradvis forverrende sykdom for noen år siden så har jeg blitt så oppgitt og " kald" over disse menneskene i min nærmeste ( ikke alle og ikke mine egne barn/ tantebarn såklart) Nå er jeg så irriterert over av disse familiemedlemmer som vet jeg har fått en sykdom. Men allikevel ringer / maser/ forventer service som før. Mistenker nesten meg selv for å bli litt narsisist. Og for dårlig samvittighet og hater meg selv for å ikke sette grenser før.( redd for kjeft / du har blitt så slem du ) Er det innafor å kutte kontakt/ delvis med famile ? Er såå sliten. Føler meg omgitt av blodigler. Anonymkode: 4979c...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #2 Skrevet 17. oktober 2023 Kort sagt; JA!! Det er helt innenfor❤️ Og; Det er helt ok å kutte kontakt for en periode også.. Å kutte kontakten trenger ikke være for alltid❤️ Anonymkode: dc5ec...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå