AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg hadde for en stund siden stor opprydning, og kastet bl.a ganske mye kort. Barnet mitt er 10 år, og har vel aldri noe glede eller utbytte av kortene h*n fikk til dåpen eller da h*n ble født. Men hørte noen snakke om dette, og fikk nesten dårlig samvittighet for at jeg kastet dette.. Tar dere andre vare på slike kort? Anonymkode: 4a099...b33
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Har tatt vare på alt slik fra dåpen. Ungen skal selv få velge om hun ønsker å ta vare på det senere. Anonymkode: 9adc2...43a 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Samler alt slikt i en fin eske, men egentlig bursdagskort fra feks 5årsdagen hvor det kun står «gratulerer med dagen». Det må stå et par gode ord også tenker jeg. Synd for de besteforeldrene som aldri evner å skrive mer enn 3 ord🥲🤣 Har også tatt vare på den første bodyen, kakepynt fra dåp og et par sånne småting. Helt greit for meg om hen kaster det en dag, men jeg gir det ikke før hen er relativt voksen og kan reflektere litt rundt det😂 Anonymkode: 8f81e...4ac
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg har også tatt vare på alt av sånne kort, nå er hovedpersonen 25, og flyttet hjemmefra. Han tok ikke med seg kortene for å si det sånn😄 Så den dårlige samvittigheten kan du bruke på noe annet😅 Anonymkode: b2d03...68b 1
hjärterdam Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg har mine fra min dåp, og synes det er fint å dem alle vil nok ikke synes det, men jeg sparer så mine barn selv får velge når den tid kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Har tatt vare på kortene vi fikk da han ble født, julekort og bursdagskort. Det er stort sett bare oldemor som gir kort til jul og bursdag, så det er ikke snakk om voldsomme mengder med kort i året. Samler dem i en boks, så kan han velge selv om han vil ha dem når han blir eldre. Foreldrene mine samlet på kortene jeg og søsknene mine fikk, og vi har satt stor pris på det som voksne. Han er ikke døpt, så er naturligvis ingen dåpskort i boksen hans. Anonymkode: dbf9b...9d5
Arkana Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 (endret) Hvert barn har en eske hvor vi legger alt fra kort til fine/morsomme/spesielle tegninger, klassebilder/skolebilder, ting de har laget eller andre minner fra barndommen. Når de blir voksne og flytter ut får de den med seg og så kan de selv velge hva de vil beholde eller ikke. Mine to yngste ber om å få se i esken med ujevne mellomrom så de har allerede glede av den. Siden folk er forskjellige kan man jo heller ikke basere det på hva man selv liker. Så fremt man ikke har veldig dårlig lagringsplass tenker jeg at det aldri er feil å ta vare på det. Bedre å senere kaste noe man fant ut at man ikke ville ha enn å savne noe som ble kastet. Endret 16. oktober 2023 av Arkana
Mamajune11 Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde for en stund siden stor opprydning, og kastet bl.a ganske mye kort. Barnet mitt er 10 år, og har vel aldri noe glede eller utbytte av kortene h*n fikk til dåpen eller da h*n ble født. Men hørte noen snakke om dette, og fikk nesten dårlig samvittighet for at jeg kastet dette.. Tar dere andre vare på slike kort? Anonymkode: 4a099...b33 Min mor tok vare på alt. Dvs jeg fikk en conteiner med dritt i voksen alder. Typ 5000 kort, 100K strek tegninger osv. Så jeg tar vare på svært lite. Har limt inn et par 4 kort i babyalbumen. That it. Moderasjon er tingen her. Man kan faktisk ikke lagre alt. Endret 16. oktober 2023 av Mamajune11
Mamajune11 Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 Arkana skrev (7 minutter siden): Hvert barn har en eske hvor vi legger alt fra kort til fine/morsomme/spesielle tegninger, klassebilder/skolebilder, ting de har laget eller andre minner fra barndommen. Når de blir voksne og flytter ut får de den med seg og så kan de selv velge hva de vil beholde eller ikke. Mine to yngste ber om å få se i esken med ujevne mellomrom så de har allerede glede av den. Siden folk er forskjellige kan man jo heller ikke basere det på hva man selv liker. Så fremt man ikke har veldig dårlig lagringsplass tenker jeg at det aldri er feil å ta vare på det. Bedre å senere kaste noe man fant ut at man ikke ville ha enn å savne noe som ble kastet. Kanskje lage en album i stedet?
Arkana Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): Kanskje lage en album i stedet? Det kunne vært en idé hvis vi bare hadde bilder og tegninger, men som jeg skrev inneholder esken også ting de har laget og som da ikke er flate og kan klistres på en side og jeg ser ikke poenget med å ha både et album og en eske når alt fint kan samles i sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 Arkana skrev (1 minutt siden): Det kunne vært en idé hvis vi bare hadde bilder og tegninger, men som jeg skrev inneholder esken også ting de har laget og som da ikke er flate og kan klistres på en side og jeg ser ikke poenget med å ha både et album og en eske når alt fint kan samles i sistnevnte. Nei for all del, fin måte å samle søppel på. Lettere for dem å kaste på loftet/søppla senere 😂 Anonymkode: 5f254...d77 1
Arkana Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei for all del, fin måte å samle søppel på. Lettere for dem å kaste på loftet/søppla senere 😂 Anonymkode: 5f254...d77 Da er det ikke verre enn at du kaster og jeg beholder. Alle trenger heldigvis ikke gjøre som deg. 1
Million Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 (endret) Jeg har en pappeske med lokk oppe i loftsboden, som jeg har unngått å kaste i alle oppryddinger og flytting siden barnet mitt (nå i tjueårene) var nyfødt og baby. Det ligger et par bodyer, noen kort og litt småtteri av minner i den esken. Tenkte han kunne få det senere, evt når han selv får barn hvis han får det. Foreløbig er han lite interessert i sånt fra sin egen babytid, men det kan jo komme en tid da han vil synes det er koselig og interessant å ta en kikk på og ha det i behold. Mitt barn er ikke døpt, navnet sitt fikk han på høytidelig måte ved å sende inn et skjema til folkeregisteret 😉 så akkurat dåpskort er det ikke der, men bursdagskort er det nok noen få av, fra de aller første årene. Mye annet fra småbarnstiden er gått enten i søpla eller solgt/gitt videre for lenge siden pga begrenset oppbevaringsplass her og der. Endret 16. oktober 2023 av Million
Maskinfører Skrevet 16. oktober 2023 #14 Skrevet 16. oktober 2023 Har tatt vare på mitt Vinter,n 1988 😀
mereo Skrevet 16. oktober 2023 #15 Skrevet 16. oktober 2023 Ja, men så tenker en dag får ungen det og kan avgjøre selv. De er ungen sine kort, ikke mine. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #16 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde for en stund siden stor opprydning, og kastet bl.a ganske mye kort. Barnet mitt er 10 år, og har vel aldri noe glede eller utbytte av kortene h*n fikk til dåpen eller da h*n ble født. Men hørte noen snakke om dette, og fikk nesten dårlig samvittighet for at jeg kastet dette.. Tar dere andre vare på slike kort? Anonymkode: 4a099...b33 Har tatt vare på alt fra dåp, bursdager og konfirmasjon, «barnet» fylte nylig 20 og vi har hvert eneste kort helt fra fødselen av. Synes det er koselig å ha det liggende i en eske, har lagt alle kort fra samme begivenhet i en egen pose/konvolutt. Tar ikke store plassen. Det er minner for oss, har selv alle kort jeg har fått oppigjennom livet fra fødsel til i dag. Kunne aldri kastet det. Anonymkode: 8dde8...27c 1
Tjoheiii Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 Nei, tar ikke vare på sånne ting ved bursdager lar vi kortene stå fremme en stund etterpå, så går de i søppelbøtta😅 men jeg er nøye med å lære barna at vi alltid skal lese kortet før vi åpner pakken, da, synes det er litt uhøflig å hive seg over pakken uten å i det hele tatt vite hvem den er fra😅
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 Ja, det har jeg tatt vare på. Fødsel, dåp og første bursdagen. Barna kan bestemme selv om de vil ha de eller ikke har også spart på flere tegninger.. Anonymkode: f2c47...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå