AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Kjenner en som er slik og vi treffes jevnlig da han er gift med en i familien til mannen min. For å ta et eksempel. Vi snakker om vaksine. Jeg sier det er lurt å gi vaksiner til egne barn. Jeg skal til å begrunne dette kort. Så avbryter han og sier det er hysteri med disse vaksinene og at det ikke er nødvendig. Så en uke etter er vi på en felles middag og venner. Så kommer samme tema tilfeldigvis opp, jeg er ikke deltakende i samtalen, men lytter. En annen sier omtrent det samme jeg sa, og vedkommende er da veldig enig i at vaksiner til barn er lurt. Det finnes flere eksempler, men dere skjønner tegningen. Jeg anser meg som en vanlig person, gjennomsnittsinntekt, bachelor, fast jobb, ok økonomi og eller ganske A4. Jeg har lagt merke til at han skifter meninger og virker som han legger seg etter mer "høytstående" personers meninger. Uansett hva som prates om, har jeg inntrykk av at han kan lite om temaene og prøver å "holde seg inne med" de riktige oersonene når det gjelder meninger. Kanskje teit av meg å bli provosert av dette, men det er litt kjedelig nær man diskuterer om løst og fast, og jeg ofte blir avbrytt og møtt med "motstand", fir så at andre har like meninger som meg og sp blir det godsnakking og meningene er plutselig lik. Har vurdert å si i fra når det skjer. F.eks "det var jo litt rart at du forrige uke sa til meg at vaksinering var hysteri, og nå har du plutselig endret mening"? Anonymkode: fbefe...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå