Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg en nydelig kjæreste. Han har vært tidligere gift, og har to barn fra det forholdet. Barna er 16 og 19 år. Kjæresten min skal feire jul hos foreldrene sine, og er hos den fra lillejulaften til 3.juledag, og barna hans skal være der. Nyttårsaften skal han feire med eks-familien, for barnas skyld, sier han. De skal til ekskonas foreldre, der samles storfamilien, med eks og ny samboer, de to barna jeg nevnte, og søster av eksen m/familie (søskenbarn av barna). Jeg sitter alene på nyttårsaften etter at jeg har spist middag hos foreldrene mine. De er ikke så opptatt av raketter og feiring kl tolv, så de legger seg i ti-tiden som de alltid gjør. Da blir jeg sittende hjemme alene når vi går inn i det nye året. Sånn har det vært de siste årene, da venner har egne familier de feirer med. Hadde virkelig gledet med til å feire med kjæresten dette året. Jeg håpte han kunne komme fra der han er i 22/ 22.30- tiden, for å komme og feire og gå inn i det nye året sammen med meg. Tviler på de store barna på 16 og 19 år hadde brydd seg med det, og iallefall ingen av de andre der. Men kjæresten sier han vil være hos de for barnas skyld. Hva tenker dere? Er ikke det litt rart? 

Anonymkode: b36b3...7c0

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke rart. Helt innafor av kjæresten din, synes jeg. 
Selv om vennene dine har familie må det vel gå an å spørre om de har plass til deg også? 

Anonymkode: 1dcb3...e52

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo spørre kjæresten din om han har tenkt  å videreføre denne tradisjonen mens du sitter hjemme aleine i fremtiden ? 
Hvis forholdet deres er veldig ferskt så tenker jeg at det får gå for denne gangen, men hvis mannen er så snever i tankegangen at han ikke fatter at han må gjøre en ny vurdering til neste jul så hadde jeg vurdert hele forholdet. 
Når en er skilt og singel så står en fritt til å feire jul og nyttår som en vil, men har en tatt et valgt om å trekke inn en ny person inn i livet sitt, ja da må en ta hensyn og ta vare på forholdet sitt også. 
Da må en finne en ny ordning som alle kan leve med. 
Der er selvfølgelig en måte med alt da. 
Jeg har en far som ikke har feiret jul sammen med noen av barn/barnebarn på over 30 år. 
Han har feiret sammen med samboer og hennes familie i alle desse årene 

Anonymkode: 28d30...b8a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo det er rart! De må bli ferdige «for barnas skyld» snart! Han skal investere tid med deg og barna, IKKE med X og barna. 

Anonymkode: ba026...590

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Er vel bare snakk om et år eller to til, så er de barna ute på vift alene nyttårsaften, hvis de er 16 og 19.

Anonymkode: c5b9a...db7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Barn på 16 og 19 da hadde jeg holdt det til lille julaften og julaften med familie, nyttår hadde jeg feiret med ny kjæreste enten uten barna eller invitert kjæresten i selskapet, kjenner ingen 16-19 åringer som er hjemme med mor og far nyttårsaften, hadde i hvert fall ikke feiret det med eks

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

"Håpløst" av kjæresten. Det burde være en selvfølge at du blir invitert med både jul og nyttår.

Anonymkode: 77e50...48e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det er et helt nytt forhold, så kan jeg skjønne det,da var det sikkert allerede avtalt. 

Neste år feirer vel de nyttår med han så da får dere sikkert feiret ilag alle sammen. Året etter er jo yngste barnet 18 å vil helt sikkert ut. 

Anonymkode: 5aec1...041

• Liker 2
Skrevet

Jo, det er rart. På nyttårsaften driter de fleste barn på den alderen i foreldre, i hvert fall etter at de kanskje (hvis de gidder) har spist nyttårsmiddag med familien. Da er det venner som gjelders. De "barna" der har jo masse annen familie rundt seg, og neste nyttårsaften er det vel dere de skal være hos?

Han kunne til og med tatt deg med (selv om du sikkert ikke hadde så veldig lyst til det).

Her burde han ha prioritert å komme hjem til deg og sett at det er trist for deg å blir sittende helt alene.

Anonymkode: 1ea07...a9e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er ikke du invitert?

Og sitter 16 og 19 åringer hjemme med familien da nyåret feires? Det gjorde aldri jeg 🙈 

Anonymkode: f5ad0...f9f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått meg en nydelig kjæreste. Han har vært tidligere gift, og har to barn fra det forholdet. Barna er 16 og 19 år. Kjæresten min skal feire jul hos foreldrene sine, og er hos den fra lillejulaften til 3.juledag, og barna hans skal være der. Nyttårsaften skal han feire med eks-familien, for barnas skyld, sier han. De skal til ekskonas foreldre, der samles storfamilien, med eks og ny samboer, de to barna jeg nevnte, og søster av eksen m/familie (søskenbarn av barna). Jeg sitter alene på nyttårsaften etter at jeg har spist middag hos foreldrene mine. De er ikke så opptatt av raketter og feiring kl tolv, så de legger seg i ti-tiden som de alltid gjør. Da blir jeg sittende hjemme alene når vi går inn i det nye året. Sånn har det vært de siste årene, da venner har egne familier de feirer med. Hadde virkelig gledet med til å feire med kjæresten dette året. Jeg håpte han kunne komme fra der han er i 22/ 22.30- tiden, for å komme og feire og gå inn i det nye året sammen med meg. Tviler på de store barna på 16 og 19 år hadde brydd seg med det, og iallefall ingen av de andre der. Men kjæresten sier han vil være hos de for barnas skyld. Hva tenker dere? Er ikke det litt rart? 

Er 16 og 19 åringer hjemme på nyttårsaften??

Anonymkode: 57884...a35

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han skal feire nyttår med xn og unger som er 16 og 19?

Hjelp. hvorfor i alle dager??

Anonymkode: 701d6...672

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er ikke du invitert?

Og sitter 16 og 19 åringer hjemme med familien da nyåret feires? Det gjorde aldri jeg 🙈 

Anonymkode: f5ad0...f9f

Det er vel det som er mest ugreit, hvis det er laget et opplegg der disse tenåringene føler press å være med gamlingene, istedenfor å feire med venner. 

Ellers TS, din kjæreste har opplagt blitt med på en sånn "for barnas skyld" opplegg. Det er nå et barn som snart en voksen, og en voksen som han er far til. Snakk med mannen med empati, da det sikkert gir han angst å si ifra til eksen at dette plasteret fra samlivsbruddet må rives av. Dere feirer nyttår, og han kan håpe at barna hans feirer hele eller deler av nyttår istedenfor med besteforeldre og annen slekt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som du bør finne deg noen flere venner eller bekjente- eller arrangere din egen middag/fest som varer forbi midnatt. Eller rett og slett bare dra til byen og se på rakettene med folk der. Å sitte aleine med sovende eldre foreldre er jo bare trist. 

Det er rart at en 19-åring helst vil feire nyttår med pappa og ikke venner, men en del store barn med skilte foreldre har vel ikke så stort løsrivingsbehov som de der foreldrene er sammen. Eller kanskje vedkommende ikke vil at 16-åringen skal være aleine med masse voksne. Om 1-2 år er nok tenåringene over alle hauger på nyttårsaften!

• Nyttig 2
Skrevet

Nå går jeg litt mot strømmen, men jeg synes det er skikkelig fint at han prioriterer barna. Som flere nevner, det er nok ikke så mange flere år han har sjansen til å feire både jul og nyttår sammen med dem. 

Jeg ville luftet sjansene for å bli invitert, om ikke i år, så kanskje neste år. Du må selv ta ansvar for å lage deg en fin kveld, han tar ansvar for de han har satt til verden. 

Anonymkode: a220a...c32

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gidder du dette? Bli behandlet som en elskerinne på siden. Dropp han pussy whipped av eksen sin han der, det forandrer seg aldri. Få deg din egen familie og mann, der du iikke blir satt til sist. Du fortjener bedre ❤️ 

Anonymkode: 67185...683

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når forholdet er nytt så blir det litt rart å prøve å få han til å avlyse planer for din del. Men neste år bør dere finne ut sammen hvordan dere gjør dette. Og hvis det er snakk om å dra til eksen bør du i det minste bli invitert.

Insisterer han på å dra alene til eksen neste år også så hadde ikke dette vært noe for meg.

Anonymkode: 56dce...31d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var 16 da mine foreldre skilte seg og jeg husker at det var kjempe vondt å ikke feire med pappa det året. Pappa var med sin forelder alene det året mens vi skulle ha det så hyggelig hos mamma. Selv om jeg var så gammel som 16 år så var det vondt. 

Anonymkode: ab77a...8bc

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo det er rart! De må bli ferdige «for barnas skyld» snart! Han skal investere tid med deg og barna, IKKE med X og barna. 

Anonymkode: ba026...590

Enig. Jeg er i en lignende situasjon, bare at barna er 5 og 10. Da synes jeg selvsagt det er helt greit at kjæresten feirer med barna og eks-svigerfamilien. Men 16 og 19? Ærlig talt, nå er det på tide å klippe navlestrengen slik at disse barna faktisk skjønner at foreldrene har gått fra hverandre. Trodde også de fleste 16 og 19 åringer hadde et liv og venner og sånn?

Anonymkode: 4f86c...216

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Jeg er i en lignende situasjon, bare at barna er 5 og 10. Da synes jeg selvsagt det er helt greit at kjæresten feirer med barna og eks-svigerfamilien. Men 16 og 19? Ærlig talt, nå er det på tide å klippe navlestrengen slik at disse barna faktisk skjønner at foreldrene har gått fra hverandre. Trodde også de fleste 16 og 19 åringer hadde et liv og venner og sånn?

Anonymkode: 4f86c...216

Dessverre ikke alle 16 og 19 åringer som har venner de kan være med på nyttårsaften

Anonymkode: 9f159...f45

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...