Gå til innhold

Rapport: USA må være klar for krig med Russland og Kina samtidig

Stina234

Anbefalte innlegg

Når jeg leser dette på ABC nyheter så blir jeg redd.  En slik krig ville være fullstendig ødeleggende.  Hvilken fremtid er dette for barna våre?

Hvorfor kan ikke alle land leve i fred med hverandre?

Endret av Stina234
  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Stina234 said:

Hvorfor kan ikke alle land leve i frem med hverandre?

Ja, en kan virkelig lure. Hva i helvete er problemet til folk, egentlig? Hvordan synes de all den jævla krigingen har fungert for folk på planeten så langt? Har det vært en suksess for oss? Bidratt til mye godt?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (24 minutter siden):

Ikke les på slike nettsteder...hold deg til eventuelt tv2 og nrk

Den norske nettsiden ABC Nyheter er ikke det samme som andre utenlandske useriøse nettsider med samme navn, dessuten så er ikke saken noe som ABC har diktet opp selv. Rapporten kommer fra USIP så det kan være lurt å lese saken.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/10/16/195954566/rapport-usa-ma-vaere-klar-for-krig-med-russland-og-kina-samtidig

https://www.usip.org/strategic-posture-commission/view-the-report

Hvis man bare ønsker et ensidig nyhetsbilde og formidling som er forankret i det politiske synet til NRK, TV2 og de andre store mediene så er NRK og TV2 veldig bra.

Ønsker man derimot å sette seg inn i det som skjer rundt om i verden så må man oppsøke flere nyhetsformidlere, selv om de ikke er politisk korrekte eller er talerør for AP og Venstre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina234 skrev (9 timer siden):

Når jeg leser dette på ABC nyheter så blir jeg redd.  En slik krig ville være fullstendig ødeleggende.  Hvilken fremtid er dette for barna våre?

Hvorfor kan ikke alle land leve i fred med hverandre?

Fordi da går våpenindustrien konk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Norge også deltar i krigen, som en stor produsent av våpen og ammunisjon. Hele 6000 nordmenn jobber i våpenindustrien.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (10 timer siden):

Fordi da går våpenindustrien konk.

Akkurat det kunne jeg ikke bry meg mindre om.  Helt topp om all våpenindustri ble tvunget til å produsere mer samfunnsnyttige produkter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (4 timer siden):

Akkurat det kunne jeg ikke bry meg mindre om.  Helt topp om all våpenindustri ble tvunget til å produsere mer samfunnsnyttige produkter.

Nei, men våpenindustrien bryr seg. Og alle de som får valgkampbidrag fra den samme industrien selvfølgelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (På 16.10.2023 den 13.22):

Ikke les på slike nettsteder...hold deg til eventuelt tv2 og nrk

Eller andre lands nyheter som f.eks Frankrike og Storbritannia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (19 timer siden):

Husk at Norge også deltar i krigen, som en stor produsent av våpen og ammunisjon. Hele 6000 nordmenn jobber i våpenindustrien.

Dette. Vi er veldig glade i å sitte på vår høye hest her i Norge. Hyklersk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...