Gå til innhold

Samboer som prøver å være morsom konstant, men ikke er det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er veldig god og snill, men siste månedene har han begynt å prøve å være morsom konstant. Om jeg sier noe, skal han spøke på alt jeg sier. Eksempel jeg sier jeg vil male soverommet, så svarer han «ja vi kan male det regnbuefarger he he he» eller jeg sier «nå må babyen ha nye klær», også svarer han «han kan få mine he he he», eller «hva skal vi ha til middag» og han svarer «vi trenger ikke middag he he he nå skal vi ikke spise middag før imorgen».

Jeg skjønner ikke hvorfor han har begynt slik, også skal han hele tiden påpeke at han er så tullete, og at jeg aldri tuller. Men jeg føler meg ensom og ikke hørt på ting, da han aldri hører hva jeg sier men kun er opptatt av å prøve å være morsom. Føler det blir barnslig og uattraktivt, og at han prøver alt for hardt. Jeg føler jeg går rundt å er irritert og følelsene blir mindre pga dette, da det som sagt er slik på absolutt alt jeg sier. Har noen råd til å ta dette opp, eller overdriver jeg? 

Anonymkode: c0789...eb5

• Liker 3
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfatter kanskje deg som sur, så for å få opp stemningen, må han slå til med noen "morsomheter". 

Anonymkode: 409ae...a0c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppfatter kanskje deg som sur, så for å få opp stemningen, må han slå til med noen "morsomheter". 

Anonymkode: 409ae...a0c

Jeg er normalt ikke sur, men har vært irritert i humøret i det siste pga dette. Føles ensomt å aldri kunne snakke sammen da han bare skal tulle. Men kanskje det har blitt en ond sirkel der han tenker jeg er sur, og prøver enda hardere 

• Liker 3
Skrevet

Er det verdt å gi det litt tid?

Komedie er noe man må øve på. Hvis du gir det litt tid får du kanskje en mann som får deg til å le mye og ofte.

Anonymkode: 3f048...39d

Skrevet

Merkeleg at du ikkje har fortalt han at når prøver å vere morsom så føler du deg oversett og einsam ❤️ 

Anonymkode: b8736...2ae

• Liker 2
Skrevet

Han mener det jo godt, han gjør det for å få deg i godt humør. 
Jeg elsket når mannen min tullet (han er dessverre død nå). Noe av det beste var når jeg så at han gikk og tenkte ut morsomheter og humret for seg selv, og liksom gledet seg til at han skulle få meg til å le. 
Elsket ham for at han anstrengte seg sånn for å få høre latteren min.

Det høres trist ut med en som bare blir sur når mannen prøver å tulle.

Anonymkode: 3b230...5e9

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det verdt å gi det litt tid?

Komedie er noe man må øve på. Hvis du gir det litt tid får du kanskje en mann som får deg til å le mye og ofte.

Anonymkode: 3f048...39d

Jeg kunne fint ha ledd av noe av det han tuller med om det var noen ganger i ny og ne, men det er liksom hele tiden. Alt jeg sier blir tullet bort 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han mener det jo godt, han gjør det for å få deg i godt humør. 
Jeg elsket når mannen min tullet (han er dessverre død nå). Noe av det beste var når jeg så at han gikk og tenkte ut morsomheter og humret for seg selv, og liksom gledet seg til at han skulle få meg til å le. 
Elsket ham for at han anstrengte seg sånn for å få høre latteren min.

Det høres trist ut med en som bare blir sur når mannen prøver å tulle.

Anonymkode: 3b230...5e9

Jeg skjønner han mener godt. Jeg blir ikke sur for han prøver å tulle, men fordi han tuller bort alt jeg sier. Sier jeg at jeg mistrives i jobben tuller han å sier «vi får gå på NAV da he he he»

• Liker 2
Skrevet

Merkeleg at du ikkje har fortalt han at når prøver å vere morsom så føler du deg oversett og einsam ❤️ 

Anonymkode: b8736...2ae

Jeg prøvde å ta opp at det ble litt mye til tider, men han sier bare at han er tullete og liker å tulle. Han var slik når vi ble sammen også, men ikke i nærheten av de grader det er nå

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøvde å ta opp at det ble litt mye til tider, men han sier bare at han er tullete og liker å tulle. Han var slik når vi ble sammen også, men ikke i nærheten av de grader det er nå

Du har sagt at noen ganger ønsker du å kunne diskutere noe litt mer seriøst uten å tulle det bort? I stedet for å si noe sånt som "hvorfor skal du alltid tulle om alt? " For enten er typen din sosialt tilbakestående eller så stilte du spørsmålet mer som mitt andre eksempel.

Skrevet

Vitsing krever en sosial forståelse av når det skal brukes og når det ikke skal brukes. Det høres det ut som din samboer sliter med dette.

Har du prøvd å si at du synes det er litt plagsomt at han skal vitse i tide og utide? Fremfor å bli sur (som jeg har all forståelse for at du blir) så er det nok en større sjanse for å nå gjennom om du viser forståelse for at han ikke mener noe vondt med det, men at det er litt plagsomt når det drukner all annen kommunikasjon.

Det er også meget mulig at han bare er litt sosialt klønete. Hvis du stripper bort vitsingen, er det ikke sikkert at du får forståelse eller en god samtalepartner i den andre enden. Men dette vet nok du bedre enn meg. Jeg kjenner han jo ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kunne vært verre, tenk om han utvikler humoren sin til dette nivået: 

Anonymkode: 3efd1...9ca

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😅

Skrevet

Slutt å gi han sex. Da blir det raskt slutt på de patetiske vitsene. Det er det eneste språket han forstår.

Anonymkode: 2bc51...30e

• Liker 1
Skrevet

Men får du det ikke over i seriøst samtaler hvis du smiler litt overbærende og sier "ha. Ha. Nei, men sånn seriøst, hva synes du? :)" og så tilpasset det litt til hva - når han spøker om nav, så er det helt innafor å svare at du hadde foretrukket støtte. Spøker han om regnbuefarger er det innafor å snevre det inn "det hadde vært noe, men jeg tenkte mer grønt, blått eller beige, hva ville du likt best?"

Anonymkode: e233b...c1d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det verste er at han fyren der var like ille i Lørdagsrådet, avbrøt programlederen da hun skulle lese opp problemene og skulle hele tiden snakke høyest og overta debatten. Da ødelegger han jo enhver mulighet til dialog, og for innsenderne å få flere synspunkt på problemene de sender inn. Men han syntes sikkert selv at han var kjempeflink, da!

Jeg forstår irritasjonen til TS, om det er slik at det aldri går an å ha en normal dialog om noe som helst uten at det skal lages humor ut av det. Av og til er det humor som trengs, og man skal aldri kimse med litt galgenhumor. Men om TS tar opp at det er kjipt på jobb, og dialogen videre vitses bort, så drepes jo den videre samtalen der TS har behov for å kunne fortelle hva som er kjipt og hva hun trenger fra partner. 

Anonymkode: 49172...34c

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner han mener godt. Jeg blir ikke sur for han prøver å tulle, men fordi han tuller bort alt jeg sier. Sier jeg at jeg mistrives i jobben tuller han å sier «vi får gå på NAV da he he he»

Jammen herregud da!! Jeg forstår om du blir irritert av det der. Det er jo dritirriterende.

Og moren min er død og jeg savner når vi tulla og lo, men jeg forstår jo at det blir feil når en man bor med bare går og er ironisk uten at det er morsomt.  🤯

Jeg tenker faktisk at han gjør det for å irritere deg jeg. Hadde han prøvd å faktisk muntre deg opp, så hadde han vært skikkelig morsom. For han SER jo at du ikke ler. Og han SER jo at du ikke liker det. Men han fortsetter. DET er sus. 

• Liker 1
Skrevet

Omg, eksen min var sånn. Misforstå meg rett, tull er gøy. Men når ALT er tull, at det skal være ordspill rundt ethvert jæskla hjørne, blir man svett i ørene, ikke minst når man vil prate vanlig, nøytralt eller det faktisk er noe viktig.

Anonymkode: d683d...321

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg føler meg ensom og ikke hørt på ting, da han aldri hører hva jeg sier men kun er opptatt av å prøve å være morsom. Føler det blir barnslig og uattraktivt, og at han prøver alt for hardt. Jeg føler jeg går rundt å er irritert og følelsene blir mindre pga dette, da det som sagt er slik på absolutt alt jeg sier. Har noen råd til å ta dette opp, eller overdriver jeg? 

Si dette til ham. Akkurat det du har skrevet her. 

Anonymkode: 41832...9ba

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ai, kinkig situasjon.

Jeg kødder med alt og alle og liker jo andre som gjør det - hvis de har god humor, vel og merke.. (eller, samme humor som meg da). 

Jeg har datet masse spøkefugler siden humor og latter er nesten på toppen av listen for meg, men jeg datet en en gang som rett og slett ikke var morsom - men skulle likevel være rene stand up komikeren hele dagen, alt hadde liksom en "morsom" kommentar. Da ble det faktisk irriterende til slutt. Det hadde det ikke vært om det faktisk var morsomt.

Vanskelig  å si det til noen da, at de ikke er morsomme, når de prøver så hardt. Men det er lov å si at nei men seriøst, hva tenker du, nå synes jeg du tuller bort alt her når jeg prøver å ha en samtale.

Men man kan liksom ikke si til en fyr at "bli morsommere". Han er jo åpenbart ikke morsom og kommer heller ikke til å bli det.

Anonymkode: 3fd05...5d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...