AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Hei! Lurer litt på hvordan du hadde forholdt deg til den andre foreldren... Jeg synes først moren var koselig, men etter min mor møtte på dem, sa min mor at hun andre moren virket ekstremt falsk. Ikke vet jeg, jeg feiet det bort, men har nok blitt litt farget av det. Vi møter på hverandre i farta, og våre jevnaldrende har vært bestevenner i bhg, men går nå på forskjellig skole. Jeg har sagt ifra at det hadde vært hyggelig å finne på noe, noe hun er enig i, og jeg ber dem si ifra en dag de er ledig. Det har de ikke gjort. Jeg har tatt initiativ de gangene før, men siste gangen var det typ *skvise oss inn i farta*. Så nå tenkte jeg det er litt deres tur. Så nå her om dagen sendte hun mld og spurte om barnet mitt skulle på et arrangement, men av en eller grunn skrev hun navnet helt feil. Typ barnet mitt heter Elisa, og hun skrev Elin. Jeg vet hun skrev til riktig person, for det var mitt fornavn, og vi var begge invitert på arrangementet og ingen av barna det heter noe i nærheten av barnet mitt sitt navn. Vi skulle ikke dit, men sa vi skal sånn og sånn en helg, så kan si ifra så kunne vi dratt sammen. Får bare tilbake at de ikke kan den helgen. Enten er hun ekstremt distre, ellers er hun ikke interessert i at barna skal møtes mer. Det er helt ok, men hvordan kan jeg videreformidle det til datteren min? Hvordan kan jeg si at det ikke lenger går og møtes fordi det er vanskelig å holde kontakt med de voksne? Hun virker jo så utrolig koselig, og er veldig imøtekommende og hyggelig ansikt til ansikt, så jeg vet ikke helt hvordan å takle dette her...? Anonymkode: 7dae8...470
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Folk har det travelt, og hun sa ikke feil navn for å være slem. Og du hadde et positivt inntrykk av henne helt til du begynte å lete etter feil pga moren din. Anonymkode: 0a405...bc6 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk har det travelt, og hun sa ikke feil navn for å være slem. Og du hadde et positivt inntrykk av henne helt til du begynte å lete etter feil pga moren din. Anonymkode: 0a405...bc6 Vet du, den unnskyldningen der går jeg ikke med på. Folk sier hele tiden "alle er på jobb, folk er slitne", men normal folkeskikk må da være lov. Jeg er selv travel, jeg jobber fullt, studerer og er alene, men er jo ikke helt fjern..? Anonymkode: 7dae8...470 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Hva i all verden er problemet? En gang kunne ikke dere, en annen gang kunne ikke de. Inviter barnet over en lørdag eller en ettermiddag. Passer det så fint, passer det ikke så neivel. Det er jo ganske vanlig at barnehage-venner byttes ut med skolebenken etterhver, spesielt når de går på hver sin skole. Jeg fatter ikke at dette er noe å gruble over eller ta personlig. Slapp av. Anonymkode: 87e61...31b 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun virker jo så utrolig koselig, og er veldig imøtekommende og hyggelig ansikt til ansikt, så jeg vet ikke helt hvordan å takle dette her...? Takle det, er jo ikke noe å takle? Og fordi din mor sier hun virker falsk, så blir du preget av det hun sier, enda du synes hun er utrolig koselig? Er også fort gjort å skrive feil navn, autocorrect kan slå inn. Du virker hysterisk uten en eneste grunn, hadde blitt livredd om jeg hadde hatt en sånt menneske som deg rundt meg, tenk om jeg trår litt feil? Ingen vei tilbake, enda mer redd er jeg for å møte din mor. Anonymkode: ac4a7...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Ville spurt om barnet kan komme lørdag den og den datoen kl da og da. Anonymkode: b91a9...4c4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Avtal med faren. Anonymkode: d53bd...200
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takle det, er jo ikke noe å takle? Og fordi din mor sier hun virker falsk, så blir du preget av det hun sier, enda du synes hun er utrolig koselig? Er også fort gjort å skrive feil navn, autocorrect kan slå inn. Du virker hysterisk uten en eneste grunn, hadde blitt livredd om jeg hadde hatt en sånt menneske som deg rundt meg, tenk om jeg trår litt feil? Ingen vei tilbake, enda mer redd er jeg for å møte din mor. Anonymkode: ac4a7...9ab Så hyggelig du virker da 🙄 Jeg er jo ikke hysterisk, men jeg gidder jo ikke mase på henne heller. Men hadde vært fint om noen kunne besvart spørsmålet mitt.. Anonymkode: 7dae8...470
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hyggelig du virker da 🙄 Jeg er jo ikke hysterisk, men jeg gidder jo ikke mase på henne heller. Men hadde vært fint om noen kunne besvart spørsmålet mitt.. Anonymkode: 7dae8...470 Hvis jeg trodde barna ønsket å treffes, hadde jeg fortsatt å invitere/foreslå når det passer oss, gjerne invitert hjem, gjerne spurt faren siden du er skeptisk til moren. Anonymkode: d53bd...200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå