Gå til innhold

Flere som bruker tusener på julekalendere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er heldig som kan ha så mye "slinger i valsen" på hverdagsøkonomi. Skulle ønske jeg kunne tenkt og gjort som deg. Her er det verre, selv om vi har to faste inntekter. Vi må velge hva vi bruker penger på.

Vi prøver å ha billige middager med f.eks makaroni og pølse. Men i det siste så har vi voksne måttet stå over middager. Det har vi ikke råd til. 

Anonymkode: 81c6f...d06

Sykt og synd å måtte stå over middager med to faste inntekter. Her er vi en i jobb og en ikkearbeidende student (+baby) og vi gleder oss til å sløse masse penger på kalendere og godsaker i jula. Unner oss kos og godsaker til vanlig også samtidig som vi sparer hver måned. Sykt hvor forskjellig dette kan være.

Anonymkode: 307bd...f1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg betaler ikke i dyre dommer for en kosmetikkalender hvor du ikke velger ut produktene selv, og 18 av tingene ender i søpla etter å ha samlet støv i 5 år.

Anonymkode: 85930...178

Er bare et triks sånn ar firmaene kan kvitte seg med dritt og tjene på det.

Anonymkode: bfb98...390

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjøpte en lakridpipe-kalender på Normal. Elsker lakris! Synes den var dyr nok, tror det var 179 kr. 

Drømmekalenderen min hadde vært med panda-lakris. En bit hver dag, samme størrelse som i posene de har. 

Anonymkode: 91580...506

Den må da være enkel å lage selv? 🙂 Eller tipse noen om å fikse. 

Anonymkode: 060d8...da6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du ville virkelig brukt endel penger på dette uansett?? 

Høres veldig rart for meg at man bruker mye penger på ting man ikke har bruk for, og ikke trenger.

Anonymkode: 81c6f...d06

For oss som har grei økonomi så er ikke dette bortkastede penger på unyttige ting. For oss er det velbrukte penger på ting vi koser oss med.

Mener du at dersom dere hadde fått doblet lønningene deres f.eks, så hadde dere fortsatt kun kjøpe det aller mest nødvendige og aldri tillatt dere noe kos?

Anonymkode: 1ed8f...28e

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har sagt til mannen min at jeg bare skal ha diamantsmykker i kalenderen i år fordi han har vært utro. Den blir nok dyr, ja.

Anonymkode: df984...3b3

Er sviket mindre om du får diamanter...? Og om det er din mann så har dere vel fellesøkonomi så dyre diamanter vil gå på bekostning av ferie/hus/hjem/felleskasse? 

Skrevet

Jeg har råd til det, men ville aldri ramla meg inn å bruke det, med mindre det var på noe jeg *visste* ville bli 100% brukt/spist opp. Som f.eks. lakriskalender til meg selv. Men ikke til over 1000 kroner 😅

Anonymkode: 27e09...456

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, jeg gjør ikke. Jeg klarer ikke sette pris på gaver om jeg liksom skal være happy for en  *ting* hver eneste dag, og trenger vanligvis heller ikke så mye heller. Vil ikke ha masse småskrot liggende rundt. En god sjokoladekalender kunne jeg klart, og kjøpte meg en kalender med hårtilbehør etter endt jul i forifjor, til 270 kr - det var en grei investering 😁

Endret av katties
  • Liker 3
Skrevet

Virkelig ikke. Ungene før velge seg en sjokolade/godterikalender, så flytter den hersens rampenissen inn i desember. Det holder i massevis.

Anonymkode: 5b3d4...8d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den må da være enkel å lage selv? 🙂 Eller tipse noen om å fikse. 

Anonymkode: 060d8...da6

Takk for tips-det tror jeg søren meg jeg skal gjøre. Lage godis kalender til meg og mannen! Selvsagt kun lakris. 

Anonymkode: 1ddb7...db4

Skrevet

Nei, ikke tusener. Kjøper to Kinder-julekalendere til barna, og det blir det. Ingenting til meg og mannen. Har ikke bra erfaring med kjøpekalendere, verken sminke-kalender til meg eller øl-kalender ble noe suksess hos oss. Sminkekalender var bare masse nips som ble liggende og irriterte, noe av øl til mannen sto til det ble dårlig og måtte kastes. Og sånne ferdige leke-kalendere til barna, det er bare skrot som blir liggende rundt..

Anonymkode: ef3c7...579

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 11.15):

Jeg har sagt til mannen min at jeg bare skal ha diamantsmykker i kalenderen i år fordi han har vært utro. Den blir nok dyr, ja.

Anonymkode: df984...3b3

Så dyre gaver fjerner utroskapen ?? 🤣🤣🤣🤣

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Bruker nøyaktig 0 kroner på julekalendere og er fornøyd med det.

Skrevet

Lager øl- kalender  til mannfolket. Jeg har fått rituals før mens syns 40% av innholdet  er bare fjas. Kjøper lakris by bulow  til meg selv 🤩

Kids pleier å få lego men spørs om de er for store nå og vi  går for snope kalender  istedenfor. 

Skrevet

Mamma pleide å lage en kalender til meg hver advent da jeg var barn. Vet ikke hva det kostet men dyrere enn disse sjokkokalendrene fra europris. Var gøy fordi det ble en liten minipakke hver dag. Som voksen med grei økonomi har jeg absolutt 0 interesse av sånne barnsligheter da jeg har viktigere prioriteringer.

Anonymkode: 1858c...a03

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som voksen med grei økonomi har jeg absolutt 0 interesse av sånne barnsligheter da jeg har viktigere prioriteringer.

Det høres veldig kjedelig ut å være deg. 

• Liker 3
Skrevet

Har brukt 13-1400 på kalender til 5åringen, men jeg ig samboeren får klare oss uten. 

Anonymkode: bbd49...dbf

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt ferdig kalender. Men datteren har alltid fått kalender, selv da hun bodde i Japan. Hun sa da, mamma, jeg er voksen. Men kalender er bare et steg på vegen. Jeg har alltid tilpasset denne. Da hun var student i England, mye the. I oppveksten, noe sminke. Det gir meg glede å få lov til å gi noe. 

• Hjerte 1
Skrevet

Har aldri skjedd og kommer ikke til å kjøpe så dyre kalendre noensinne. Dyreste er vel flax-kalender til 100 kroner. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke brukt flere tusener, kjøpte rituals sin til 1200 kroner i år. 

Anonymkode: 6ca3e...431

Skrevet

Jeg vurderte faktisk en kjempedyr en fra Lush til nesten 3000kr, men vi har ikke badekar… og det var mange badebomber. Så da utgikk det. 
Jeg har hatt garnkalender til rundt 1700kr et par ganger. Men i år blir det nok Flax-kalender. 😉 
Til ungene har jeg kjøpt diverse Lego-kalendere, som regel. 

Anonymkode: 07513...3f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...