Mardina Skrevet 16. oktober 2023 #21 Skrevet 16. oktober 2023 Kalender til flere tusen kjøper jeg ikke nei. Så dem hadde en på Rituals til 1100,-..... Galskap! 😄 Hvis jeg skal ha kalender i år, så blir det nok en billig en fra f.eks Normal. Det kjøpte jeg i fjor og var helt fornøyd med den 😊 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #22 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ts her, Ja tenker mest på kalendere innen skjønnhet, velvære og generelt egentlig. Det finnes nok mye forskjellig der ute men reagerer litt på prisene. Dyrt. Det går absolutt ann å sjekke innholdet i kalenderen før man kjøper men da er jo gleden litt borte ja. Jeg er i tenkeboksen på om det er verdt det 🙂 Anonymkode: 6c6b2...1a4 Jeg gjør en "enkel" vurdering... De gangene jeg får goodiebags med ulike prøvepakker og reisestørrelser med diverse ting, så bruker jeg svært sjeldent noe av det. Så da vil jeg heller ikke betale over tusen kroner for en samling med prøvepakker og reiseflasker. Rituals sine kalendre inneholder produktpakker som er reisestørrelse eller mindre. Hvor mange reiseprodukter trenger man? Man trenger ikke sjekke innholdet egentlig, prisen sier at det ikke er 24 fullstørrelse produkter. Ikke at jeg har behov for 24 fullstørrelse kroppspleieprodukter heller. Jeg hadde sikkert likt det som tenåring da, da var det ganske kult ha tyve forskjellige shower creams, og jeg hadde alltid minst fire ulike håndkremer i veska... Anonymkode: 1ed8f...28e 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #23 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg kjøpte en lakridpipe-kalender på Normal. Elsker lakris! Synes den var dyr nok, tror det var 179 kr. Drømmekalenderen min hadde vært med panda-lakris. En bit hver dag, samme størrelse som i posene de har. Anonymkode: 91580...506 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #24 Skrevet 16. oktober 2023 Det kommer jo helt an på hva du liker. Det er mange dyre kalendere som jeg ikke ville brukt flere tusen på, fordi produktene ikke er noe for meg. Mens andre kalendere igjen kan jeg gjerne bruke en del penger på. Med kalendere får man jo gjerne mulighet til å teste flere produkter innenfor et merke man liker, uten å måtte kjøpe full-size produkter, og det er ganske greit😊 Anonymkode: ee821...21d 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #25 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg pleier ha å Flaxkalender til ca 100 kroner, og sjokoladekalender. Noen ganger bare en sånn til 10 kroner, andre ganger en litt større en fra Normal e.l. Tenker 2-300 er det maksimale jeg ville gitt for en kalender. Anonymkode: 7245e...d7e 3
Beloved Skrevet 16. oktober 2023 #26 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg har 3 barn og det går nok en tusenlapp minst på julekalendere ja. Lager kalendere selv så jeg vet de får noe som blir lekt med. Kalenderne er gjerne 50% leker (stort sett kjøpt brukt), 25% tegnesaker og 25% nytteting (truser, vanter, hårspenner, etc).
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #27 Skrevet 16. oktober 2023 Ikke verdt det. Her har vi rampe Nissen og det er den barnet gleder seg til hvert år. Hun er 11 nå. Har spurt henne hvert år om hun vil ha kalender men hun bryr seg ikke. Vi har ikke noe interesse av kalender for voksne heller. Anonymkode: cdf14...c46
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #28 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått julekalender til barn for over 1000 kr på mail. Aldri i livet om jeg bruker penger på det. Mitt barn får en kalender med Disney's bøker til 150 kr. En bok å lese hver kveld frem til julaften. Så får han julestrømpe med en liten gave (bok), frukt og noe godteri til 200 kr. Vi har hatt det slik i 5 år. Han har aldri klagd. Pakkekalender begynner jeg ikke med før han evt. spør etter det selv, og da blir det småting som han har bruk for. F.eks tannbørste og tannkrem, sokker, en ny lego mann, osv. Anonymkode: c7ae9...94f Hvor fant du den Disney bok kalenderen? Høres herlig ut Anonymkode: 96332...455 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #29 Skrevet 16. oktober 2023 Nei, jeg har heller laget meg en egen tradisjon der jeg unner meg én ekstra fin julepynt til ca. 1000kr hvert år. Anonymkode: b6692...69f 1
c_buk Skrevet 16. oktober 2023 #30 Skrevet 16. oktober 2023 Kaffekalender, tekalender, bulowlakriskalender, ølkalender, akevittkalender osv. kan jeg fint betale godt over 1000 kroner for. Dette er ting jeg ellers ville brukt en del penger på i desember uansett. Dersom jeg skulle brukt det på hudpleie eller annet, måtte jeg sjekket på forhånd at det i neholdt produkter jeg var interessert i å teste ut. Rituals, f.eks., bruker jeg en del av fra før, så ser ikke helt nytten av å få det i kalenderform. 1
Million Skrevet 16. oktober 2023 #31 Skrevet 16. oktober 2023 For meg hadde det absolutt IKKE vært verdt det! Jeg bruker ikke en krone på kalendere til meg selv. Aldri gjort. Kan knapt tenke meg noe verre sløseri med penger enn en kalender fra et parfymeri eller lignende med bare masse unødige kremer og parfymer og dill jeg ikke vil bruke av sminke (feil farge etc). Var noen år i oppveksten til sønnen vår at vi ga kalender med enten sjokolader eller små-Lego. Men det er lenge siden, husker ikke når vi sluttet med det men kanskje i tenårene hans. 3 1
Majott Skrevet 16. oktober 2023 #32 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 0 kroner! Har aldri kjøpt en julekalender i mitt liv, skjønner ikke vitsen med det. Mulig jeg er for gammel...(60+). Anonymkode: 3fcd0...df5 Samme her! Er også 50+, og har aldri sett vitsen med julekalender. Mannen min bryr seg heller ikke. Han er heller ikke vant med at voksne folk lager julekalender. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #33 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her, Ja tenker mest på kalendere innen skjønnhet, velvære og generelt egentlig. Det finnes nok mye forskjellig der ute men reagerer litt på prisene. Dyrt. Det går absolutt ann å sjekke innholdet i kalenderen før man kjøper men da er jo gleden litt borte ja. Jeg er i tenkeboksen på om det er verdt det 🙂 Anonymkode: 6c6b2...1a4 Dont do it. Anonymkode: 5992d...ad1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #34 Skrevet 16. oktober 2023 c_buk skrev (2 timer siden): Kaffekalender, tekalender, bulowlakriskalender, ølkalender, akevittkalender osv. kan jeg fint betale godt over 1000 kroner for. Dette er ting jeg ellers ville brukt en del penger på i desember uansett. Dersom jeg skulle brukt det på hudpleie eller annet, måtte jeg sjekket på forhånd at det i neholdt produkter jeg var interessert i å teste ut. Rituals, f.eks., bruker jeg en del av fra før, så ser ikke helt nytten av å få det i kalenderform. Du ville virkelig brukt endel penger på dette uansett?? Høres veldig rart for meg at man bruker mye penger på ting man ikke har bruk for, og ikke trenger. Anonymkode: 81c6f...d06 4
Anonym-09 Skrevet 16. oktober 2023 #35 Skrevet 16. oktober 2023 Aldri gjort. Verken til meg eller ungene. De fikk den til 10kr med sjokolade. Og flaks kalender når dem ble større. Dem var super fornøyd. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #36 Skrevet 16. oktober 2023 I år skal barna mine tross alt få iPhone og iPad i kalender gave hun er jo nå 3 år, og ser jo fra hva andre har fått tidligere at hun er litt seint ute med det. Kan jo risikere og bli mobbet i barnehagen for og ikke ha sånt Anonymkode: 256e1...df1
Anonym-09 Skrevet 16. oktober 2023 #37 Skrevet 16. oktober 2023 Anonym-09 skrev (1 minutt siden): Aldri gjort. Verken til meg eller ungene. De fikk den til 10kr med sjokolade. Og flaks kalender når dem ble større. Dem var super fornøyd. Og jeg er fornøyd med flaks kalender til meg selv. Mannen som har starta den tradisjonen når vi ble sammen.
c_buk Skrevet 16. oktober 2023 #38 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du ville virkelig brukt endel penger på dette uansett?? Høres veldig rart for meg at man bruker mye penger på ting man ikke har bruk for, og ikke trenger. Anonymkode: 81c6f...d06 Kaffe og te hadde jeg kjøpt inn uansett, så dermed koselig å ha det i kalenderform. Godt snacks kjøper jeg ofte rundt juletider uansett. God Juleøl og en god akevitt er fast inventar i desember for meg. Så ja, bruker minst 500 kroner og i de fleste kategoriene over 1000 kroner i løpet av desember. Jeg bruker stadig penger på ti g jeg ikke har bruk for. Bruker dog endel penger på ting som gir meg glede. Det er min motivasjon for å jobbe. 4 2
Miaiai Skrevet 16. oktober 2023 #39 Skrevet 16. oktober 2023 I år blir det Lego kaldere, flaxkalder, sminke, og kinder. Og yngste får en kalender med sjokolade til 10-20 eller hva dem koster nå. I tilegg har vi en opplevelse kalender til hele familien, kan være koselige ting vi gjør i advent som og se julefilm, lese en julefortelling, bake pepperkaker osv
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #40 Skrevet 16. oktober 2023 c_buk skrev (14 minutter siden): Kaffe og te hadde jeg kjøpt inn uansett, så dermed koselig å ha det i kalenderform. Godt snacks kjøper jeg ofte rundt juletider uansett. God Juleøl og en god akevitt er fast inventar i desember for meg. Så ja, bruker minst 500 kroner og i de fleste kategoriene over 1000 kroner i løpet av desember. Jeg bruker stadig penger på ti g jeg ikke har bruk for. Bruker dog endel penger på ting som gir meg glede. Det er min motivasjon for å jobbe. Du er heldig som kan ha så mye "slinger i valsen" på hverdagsøkonomi. Skulle ønske jeg kunne tenkt og gjort som deg. Her er det verre, selv om vi har to faste inntekter. Vi må velge hva vi bruker penger på. Vi prøver å ha billige middager med f.eks makaroni og pølse. Men i det siste så har vi voksne måttet stå over middager. Det har vi ikke råd til. Anonymkode: 81c6f...d06 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå