Honey Dew Skrevet 17. oktober 2023 #61 Skrevet 17. oktober 2023 Ikke verdt pengene. Hva skal en med gaver hver dag frem til julaften? Hos oss gir vi kun sjokoladekalendere og ungene er fornøyd med det. 2
Gjest Piinki Skrevet 17. oktober 2023 #62 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har kjøpt meg te-kalender og så skal jeg låne ei bok med 24 julefortellinger på biblioteket. Jeg synes det er bare ræl i kosmetikk-kalenderne.
Aureka Skrevet 17. oktober 2023 #63 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 11.16): Jeg betaler ikke i dyre dommer for en kosmetikkalender hvor du ikke velger ut produktene selv, og 18 av tingene ender i søpla etter å ha samlet støv i 5 år. Anonymkode: 85930...178 Dette er jeg bare så enig i, en kalender i den kategorien hadde vært helt bortkasta penger her. 1
Jytte Skrevet 18. oktober 2023 #64 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 20.48): For oss som har grei økonomi så er ikke dette bortkastede penger på unyttige ting. For oss er det velbrukte penger på ting vi koser oss med. Mener du at dersom dere hadde fått doblet lønningene deres f.eks, så hadde dere fortsatt kun kjøpe det aller mest nødvendige og aldri tillatt dere noe kos? Anonymkode: 1ed8f...28e Ikke meg du siterte, men jeg unner meg en del kos selv om kalendere utgår.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #65 Skrevet 18. oktober 2023 Ja, jeg bruker masse penger på adventskalendere. Førjulstida er jo bedre enn selve jula 🤩 Anonymkode: 879ab...192 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #66 Skrevet 18. oktober 2023 Honey Dew skrev (20 timer siden): Ikke verdt pengene. Hva skal en med gaver hver dag frem til julaften? Hos oss gir vi kun sjokoladekalendere og ungene er fornøyd med det. Fordi det gjør førjulstiden koseligere? Anonymkode: 14233...ecf 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #67 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 16.24): Du er heldig som kan ha så mye "slinger i valsen" på hverdagsøkonomi. Skulle ønske jeg kunne tenkt og gjort som deg. Her er det verre, selv om vi har to faste inntekter. Vi må velge hva vi bruker penger på. Vi prøver å ha billige middager med f.eks makaroni og pølse. Men i det siste så har vi voksne måttet stå over middager. Det har vi ikke råd til. Anonymkode: 81c6f...d06 0 Anonymkode: 81c6f...d06
Honey Dew Skrevet 18. oktober 2023 #68 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det gjør førjulstiden koseligere? Anonymkode: 14233...ecf Da kan en jo kjøpe en billig sjokolade-kalender.
C8H10N4O2 Skrevet 18. oktober 2023 #69 Skrevet 18. oktober 2023 Kona har et par ganger kjøpt kalender til rundt 1.000-lappen til meg. En kalender med hobbymateriell som blir brukt. Ellers holder vi oss til kaffekalender. I år har jeg kjøpt en til oss hver, til en drøy hundrelapp pr.stk.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #70 Skrevet 18. oktober 2023 Nope. Her går det kun i sjokoladekaldender til en 10-er. Og i år ble det faktisk enda bedre; Europris solgte de til 1kr i romjula i fjor, så jeg kjøpte til alle fem da. Ligger klar i boden, sammen med fem pepperkakehus som jeg kjøpte for 7kr stk i slutten av desember. Humret litt for meg selv da jeg gikk forbi pepperkakehusene til 44,90 på Kiwi i dag. Sparte et par hundrelapper der! Anonymkode: 894d5...79f 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #71 Skrevet 18. oktober 2023 Jytte skrev (6 timer siden): Ikke meg du siterte, men jeg unner meg en del kos selv om kalendere utgår. Men jeg siterer jo en som helt tydelig sier at å bruke penger på kos er unyttig. Ikke bare kalender, men kos generelt. Personen reagerer på at noen vil bruke penger på f.eks øl, akevitt og sjokolade uansett, selv om de ikke kjøper kalender. Så sånn sett så vil den personen reagere like mye på deg, siden du også unner deg kos. AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 15.56): Du ville virkelig brukt endel penger på dette uansett?? Høres veldig rart for meg at man bruker mye penger på ting man ikke har bruk for, og ikke trenger. Anonymkode: 81c6f...d06 Anonymkode: 1ed8f...28e 1
Jytte Skrevet 18. oktober 2023 #72 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men jeg siterer jo en som helt tydelig sier at å bruke penger på kos er unyttig. Ikke bare kalender, men kos generelt. Personen reagerer på at noen vil bruke penger på f.eks øl, akevitt og sjokolade uansett, selv om de ikke kjøper kalender. Så sånn sett så vil den personen reagere like mye på deg, siden du også unner deg kos. Anonymkode: 1ed8f...28e Det stemmer nok, men julekalendre er ikke noe for meg etter at jeg ble voksen. Lager heller lutefisk eller noe annet julete i adventstida og ber gjester. Tenner lys, drikker "julete", kjøper nøtter, kanskje par planter og sånne små ting. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #73 Skrevet 18. oktober 2023 Blir hjemmelaget pakkekalender til barna. Gjør det enkelt med å kjøpe en stor legepakke på tilbud og deler opp i 24 pakker til gutt. Jente får lekemat til lekekjøkkenet sitt. Ender vel på ca 1500 for 3 stk pakkekalender. Anonymkode: a8eea...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #74 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nope. Her går det kun i sjokoladekaldender til en 10-er. Og i år ble det faktisk enda bedre; Europris solgte de til 1kr i romjula i fjor, så jeg kjøpte til alle fem da. Ligger klar i boden, sammen med fem pepperkakehus som jeg kjøpte for 7kr stk i slutten av desember. Humret litt for meg selv da jeg gikk forbi pepperkakehusene til 44,90 på Kiwi i dag. Sparte et par hundrelapper der! Anonymkode: 894d5...79f Vil ikke sjokoladen være gått ut av dato og forlengst blitt hvit og uspiselig innen jul? Anonymkode: 8f237...ef9 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #75 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vil ikke sjokoladen være gått ut av dato og forlengst blitt hvit og uspiselig innen jul? Anonymkode: 8f237...ef9 ...og om den *ikke* blir det, ønsker man virkelig å servere den til barna sine? 😬 Anonymkode: 27e09...456 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #76 Skrevet 18. oktober 2023 Honey Dew skrev (6 timer siden): Da kan en jo kjøpe en billig sjokolade-kalender. Men jeg ønsker meg en dyr herlig rituals kalender hvor selve kalenderen er en lysende juledekorasjon i seg selv, og hver morgen blir litt mere kos med påfyll sv små deilige duftlys, håndkremer, og annet som dufter godt! Anonymkode: 14233...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #77 Skrevet 18. oktober 2023 Slutta med pakkekalendere/dyre kalendere. Har et voksent barn, en tenåring og 2 bittesmå. Etter jeg har sett hvor bortskjemt min eldste ble med dyre gaver, dyre kalendere osv, kjenner jeg på å roe helt ned. Vanlig sjokoladekalender heretter. Kommer også til å begrense meg mer ifht gaver og gi litt mindre og heller sette litt penger på kontoen dems. Damekalendere synes jeg er bare tull. Har nok ting og ræl. Skal ordne ølkalender til mannen fordi han virkelig fortjener det,og det er noe ham virkelig koser seg med. Ellers koser vi oss glugg ihjel hele desember med julekalendere på tv, gløgg, pepperkaker, baking, pynting, osv. Anonymkode: 6ccd1...588 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #78 Skrevet 19. oktober 2023 Jytte skrev (10 timer siden): Det stemmer nok, men julekalendre er ikke noe for meg etter at jeg ble voksen. Lager heller lutefisk eller noe annet julete i adventstida og ber gjester. Tenner lys, drikker "julete", kjøper nøtter, kanskje par planter og sånne små ting. Jeg gjør begge deler, jeg har både kalender, og jeg kjøper "unyttige" ting som øl, akevitt, duftlys med julelukt, og lignende. Det å kjøpe "unyttige" ting man selv anser som julekos vil jeg tro absolutt alle som har råd til det gjør. Selv om personen jeg siterer tydeligvis synes det er skikkelig tullete... Anonymkode: 1ed8f...28e 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #79 Skrevet 19. oktober 2023 Vi (fem i familien) har lakriskalender, ølkalender, to sminkekalendere, kaffekalender og en felleskalender med små innkjøpte gaver. Jeg tror ikke jeg skal nevne hva dette koster til sammen... (ALT FOR MYE!) Anonymkode: 7b66f...0aa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #80 Skrevet 19. oktober 2023 Det handler vell litt om hva man har råd til. Vi har god råd, så her får datter dyr sminkekalender og jeg også. Det kjøpes inn luktelys, og julebrus, for å gjøre desember så stas som mulig. Anonymkode: 14233...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå