Gå til innhold

Flere som bruker tusener på julekalendere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en del reklamemail om julekalendere til salgs rundt, men de er jo rådyre. Noen til flere tusen kr. Er det verdt det? Får man nok produkter til de prisene der mon tro.

Anonymkode: 6c6b2...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. I fjor gav jeg mannen ølkalender til litt over 1000. I år skal jeg lage selv, det blir nok betraktelig dyrere. Sikkert 2-3000.

Anonymkode: 307bd...f1b

Skrevet

Det vet jeg ikke. Tviler på at barn bryr seg om det koster femti eller fem tusen liksom.

Vi kjøpte en legokalender i fjor til en hundrings eller noe. Var stor suksess😄

Anonymkode: 16142...bc1

• Liker 4
Skrevet

Rituals har vist kalendere fra ca 1000 til 2000..

Skrevet

Her er det kun ungene som får. En sjokoladekalender som unger går rundt i nabolaget og selger. Ca en hundrelapp pr stk med lotteri. Gaver venter vi med til julaften.

Anonymkode: 85930...178

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sagt til mannen min at jeg bare skal ha diamantsmykker i kalenderen i år fordi han har vært utro. Den blir nok dyr, ja.

Anonymkode: df984...3b3

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg betaler ikke i dyre dommer for en kosmetikkalender hvor du ikke velger ut produktene selv, og 18 av tingene ender i søpla etter å ha samlet støv i 5 år.

Anonymkode: 85930...178

• Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet

0 kroner! Har aldri kjøpt en julekalender i mitt liv, skjønner ikke vitsen med det.  Mulig jeg er for gammel...(60+).

Anonymkode: 3fcd0...df5

• Liker 5
Skrevet

Nei, ikke foreløpig barna er så små.

De har godterikalender og rampe nisse

Skrevet

Regner med at du tenker på kalendere innen skjønnhet, velvære osv? Noen av dem er verdt pengene, andre er ikke. Om de er verdt det for DEG kommer dessuten an på hvor mange av produktene som treffer din smak og dine behov. Selv om litt av vitsen blir borte, kan det være verdt det å sjekke innholdet på forhånd.  Informasjonen finner du både hos leverandør, nettbutikk (hvis det er noe annet enn leverandør) og ulike youtubekanaler.  

Jeg har hatt ulike kalendere opp gjennom årene, til ulik pris og med større og mindre suksess. For meg blir litt av vitsen borte hvis et flertall av lukene inneholder ting jeg ikke trenger eller liker. Selv om man kan gi bort tingene til andre, tenker i alle fall jeg på adventskalenderen som en hverdagsluksus til meg selv: ikke en "smågavegenerator". 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tidligere kjøpt dyre kalendere fra parfymeriet etc. Det er koselig, men for meg er det likevel totalt bortkastede penger. Jeg bruker kanskje halvparten av det som er i kalenderen. Det hadde vært mye bedre å kjøpe det man faktisk trenger eller ønsker seg for samme mengde penger.

jeg har tre tenåringsbarn, og jeg har for lengst sluttet med pakkekalender til de. De går heller en «skikkelig» gave hver søndag i advent. Da legger jeg opp til 500 kr i hver gave, stort sett et mindre beløp. Det er ting de ønsker seg, eller ting de trenger. Ofte får jentene nye klær.

Anonymkode: b3841...6f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøper/ønsker meg aldri kalender med sminke. Er så mange ting der som ikke passer meg. Produkter med feil farge, eller ting jeg ikke bruker. Men elsker kalendre med diverse kremer, såper, shampoer, hårkurer osv. Så hos meg er Korres favoritten.

Anonymkode: b933a...f34

• Nyttig 1
Skrevet
Ullvott skrev (12 minutter siden):

Regner med at du tenker på kalendere innen skjønnhet, velvære osv? Noen av dem er verdt pengene, andre er ikke. Om de er verdt det for DEG kommer dessuten an på hvor mange av produktene som treffer din smak og dine behov. Selv om litt av vitsen blir borte, kan det være verdt det å sjekke innholdet på forhånd.  Informasjonen finner du både hos leverandør, nettbutikk (hvis det er noe annet enn leverandør) og ulike youtubekanaler.  

Jeg har hatt ulike kalendere opp gjennom årene, til ulik pris og med større og mindre suksess. For meg blir litt av vitsen borte hvis et flertall av lukene inneholder ting jeg ikke trenger eller liker. Selv om man kan gi bort tingene til andre, tenker i alle fall jeg på adventskalenderen som en hverdagsluksus til meg selv: ikke en "smågavegenerator". 

Ts her, Ja tenker mest på kalendere innen skjønnhet, velvære og generelt egentlig. Det finnes nok mye forskjellig der ute men reagerer litt på prisene. Dyrt. Det går absolutt ann å sjekke innholdet i kalenderen før man kjøper men da er jo gleden litt borte ja. Jeg er i tenkeboksen på om det er verdt det 🙂

Skrevet

Nei jeg gjør det ikke og synes også det er svimlende summer på slike julekalendere (til voksne, som velvære og slikt du nevner ts)

Jeg kjøper meg en flax kalender og kanskje en sjokolade kalender og er super fornøyd med det.

Men hver sin lyst

Anonymkode: cf506...962

• Liker 6
Skrevet

Jeg har kjøpt kalender fra Clinique til meg selv (1700 kr) og L'oreal (1200 kr) til dattera. Jeg hadde lyst på, har pengene til det så hvorfor ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt flere tusen på en sånn hudpleie -eller sminkekalander til meg selv, for jeg er så kresen med hva jeg bruker, har mine favoritter og vet at sånne produkter mest sannsynlig ikke hadde blitt brukt. Jeg har arvet den gamle kalenderen som mamma laget og broderte til meg og søsteren min da vi var små, så den har vært i bruk siden ungene var små. Har aldri brukt mye penger på kalendergaver til de, og det har også vært nyttige ting de skulle få likevel og aktiviteter gitt den kalenderen. Storebror fikk Flax-kalender og lakriskalender da han ble ungdomsskolegutt, da jeg slet sånn med å finne smågaver til en tenåringsgutt som ikke kunne være for store og tunge uten å ødelegge kalenderen - mens det er enklere til tenåringsjenta, så hun får fortsatt smågaver på den (hun er 16 år). Hun er glad i sminke og liker å prøve nye ting, så i år blir det (som en gang tidligere for noen år siden) Makeup Mekka sin diy-kalender til 599,-. Har allerede fått den i hus og der er det mye fint som jeg vet hun enten allerede bruker og trenger påfyll av, eller ting hun nok syns blir spennende å prøve. Får mye for pengene og så er det veldig greit å kunne pakke inn selv i de små posene som følger med og gi på de dagene man selv vil + passer perfekt å henge på mammas koselige kalender 🙂 

Jeg selv har vanligvis fått te-kalender fra English Tea Shop fra mannen, og den er helt perfekt for meg - finner alltid nye favoritter i løpet av adventstiden♥️

Skrevet

Jeg setter grensen på 1000 kr for kalender til meg selv. 

Mannen og tenåringene får flaxkalendere og mer enn fornøyd med den.

Anonymkode: 46ae6...543

Skrevet

Jeg har fått julekalender til barn for over 1000 kr på mail. Aldri i livet om jeg bruker penger på det. Mitt barn får en kalender med Disney's bøker til 150 kr. En bok å lese hver kveld frem til julaften. Så får han julestrømpe med en liten gave (bok), frukt og noe godteri til 200 kr. Vi har hatt det slik i 5 år. Han har aldri klagd. Pakkekalender begynner jeg ikke med før han evt. spør etter det selv, og da blir det småting som han har bruk for. F.eks tannbørste og tannkrem, sokker, en ny lego mann, osv. 

Anonymkode: c7ae9...94f

Skrevet

Tenåringsdatteren min får en Charlotte Tilbury kalender iår. Koster rundt 2000,- Årene før har jeg laget selv, og det har blitt mye dyrere! Jeg selv ønsker meg Rituals fra mannen min, noe jeg får hvert år!!ELSKER desember og kalenderåpningen på morgenen!

Anonymkode: 14233...ecf

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke verd det nei. Kan du med hånda på hjertet si at du bruker alt?

Jeg fikk en fra rituals for et par år siden, og jeg brukte nesten et år på å bli kvitt alt. Små flasker gir mer søppel, og jeg hadde jo allerede det jeg trengte som også måtte brukes før det blir dårlig. 

Anonymkode: 48a6a...485

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...