Gå til innhold

Ullsokker til barn- Ikke 100% ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det viktig at sokkene er i 100% ull? Alle jeg finner er type 65 % ull. Noen som har tips til gode ullsokker med antiskli til 1åring. 

Anonymkode: 635b1...514

Skrevet

Vi kjøpte nylig ullsokker på cubus. Aner ikke %, men de funker fjell. Bruker hjemmestrikka ullsokker utenpå nedi støvler.

De må ikke være 100%, nei. Kan også anbefale Trysilsokker fra Europris. Tykke og varme, med antiskli.

Anonymkode: 06c62...0c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi kjøpte nylig ullsokker på cubus. Aner ikke %, men de funker fjell. Bruker hjemmestrikka ullsokker utenpå nedi støvler.

De må ikke være 100%, nei. Kan også anbefale Trysilsokker fra Europris. Tykke og varme, med antiskli.

Anonymkode: 06c62...0c3

Antiskli er ikke anbefalt i sko.

Anonymkode: 105d6...6d9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det viktig at sokkene er i 100% ull? Alle jeg finner er type 65 % ull. Noen som har tips til gode ullsokker med antiskli til 1åring. 

Nei, de bør helst IKKE være i 100% ull. Da trekker de ikke til seg fuktighet og man blir kald på føttene. I tillegg blir det fort hull på rene ullsokker. 

Skrevet

Det beste og anbefalt er jo en blandingssokk, type Trysil/ulvang/Devold 😊

Anonymkode: 1c40e...0a3

• Liker 1
Skrevet

Det er som regel blanding fordi 100% ull vil gi hull med en gang. Blanding forsterker sokken. Du trenger også noe som gir elastistitet.

Anonymkode: c28a7...a64

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det finnes sokker med 100% ull. Det blir ikke fleksibelt eller slitesterkt nok. Vi brukte noen fra Kappahl med ca halvparten ull.

Anonymkode: 406ac...388

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antiskli er ikke anbefalt i sko.

Hvorfor ikke? 

Skrevet
Klementina skrev (30 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

De kan tråkke feil inne i skoen, pluss gummi skaper et dårlig klima for føttene i de innerste gate skoen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De kan tråkke feil inne i skoen, pluss gummi skaper et dårlig klima for føttene i de innerste gate skoen. 

Bare å google☺️

Skrevet

Det varierer så veldig hva som funker. Her må frøkna bruke alpakkaraggsokk rett på foten for å ikke bli kald når hun er ute. Det eneste som funker. Inne bruker vi ullsokker fra nemeit. Så jeg anbefaler deg å prøve deg frem litt.

Anonymkode: 7c8af...10a

Skrevet

Ting blir jo mye lettere (og billigere) om jeg ikke trenger å kjøpe så mye antisklisokker, men gulvene i barnehagen er veldig glatte og de har anbefalt det. Tror du de gidder å skifte sokker før de går ut da? Litt mye å be om ? 

Skrevet

Det er bra at de ikke er 100%, synes jeg. Det er fordi de varer lengre, de blir ikke så fort slit og hullete. Det er kanskje ikke så viktig for minste barna, som ikke går så mye, og vokser fortere enn søkker blir slit, men for de eldre barna er det viktig.

jeg er veldig glad i ullvang ullsokker både for meg selv og barna, og de er, som du ser, er til dels syntetiske.  

image.thumb.png.b324853ad42b804bf59a96db527ee6e5.png

https://sport1.no/varemerker/ulvang/spesial-jr-75112-charcoal-melange-stellar-75068/

og trysilsokker fra Europris, er også veldig bra - https://www.europris.no/klaer-sko/sokker/trysilsokken 

Anonymkode: 8acc8...253

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ting blir jo mye lettere (og billigere) om jeg ikke trenger å kjøpe så mye antisklisokker, men gulvene i barnehagen er veldig glatte og de har anbefalt det. Tror du de gidder å skifte sokker før de går ut da? Litt mye å be om ? 

Kjøp heller skinntøfler. Da sklir ikke barnet på gulvet og slipper antiskli i skoa.

Anonymkode: 7c8af...10a

Skrevet

Ågud, trysilsokker som er anbefalt her er det grusomste jeg vet å ha på føttene! Og jeg er fra Trysil selv…  får sååå sure svette tær i dem atte fy! 

Anonymkode: ff373...cf8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ågud, trysilsokker som er anbefalt her er det grusomste jeg vet å ha på føttene! Og jeg er fra Trysil selv…  får sååå sure svette tær i dem atte fy! 

Prøv å vaske føttene?

Anonymkode: ebac6...910

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Prøv å vaske føttene?

Anonymkode: ebac6...910

Ja, faen.. det har du rett i… siden jeg har gått med kronisk skitne føtter siden jeg var et barn så er dette et strålende forslag. 
Jeg skal forsøke å vaske føttene,  og så oppdaterer jeg her i morgen. Kanskje det jeg har opplevd som fæle sokker kanskje egentlig er drømmesokkene mine bare jeg vasker føttene ❤️ tusen takk for tips 😀😀

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 12.59):

Jeg jobber i Bhg og om anti skli sokkene skaper trøbbel nedi sko så tar vi dem på vranga😅

Anonymkode: b1d14...584

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber i Bhg og om anti skli sokkene skaper trøbbel nedi sko så tar vi dem på vranga😅

Anonymkode: b1d14...584

Det er ikke bra med antiskli i skoene og hvertfall ikke på vranga. Disse knottene er plastik og lager et klamt dårlig miljø for føttene. Det står mye om det på nett, bare å se der for du som mener det ikke stemmer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 12.59):

Vi hadde skinntøfler inne, de blir som en sokk utenpå og er ikke glatte. For eksempel nøstebarn sine.. eller så har bisgaard også gode tøfler med myk skinnsåle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...