Gå til innhold

Motfall på bad- kjøpe eller la være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kikker på en leilighet men dette har fått tg3:

- høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig toppmembran ved dørterskel er mindnre enn 25mm

- motfall er registrert målt fra terskel og ca 1m inn på rommet

Det gjelder et bygg fra 2007 hvis dere lurer.

Hva har dette funnet av betydning for bruken? Det er ikke dusjkabinett, men dusj med glassdører på badet btw. Ellers er stedet veldig bra stand, så jeg er veldig på denne.

Anonymkode: 761a2...8a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om du kan dusje vann på gulvet, så ser du enkelt problemet. 

Vi hadde motfall etter oppussing. Det var uaktuelt for oss, ble en vanndam midt på gulvet 

Anonymkode: 0f4ca...dda

Skrevet

Jeg hadde kjøpt det, det er veldig vanlig at fall ikke er perfekt, spesielt i små bad er det vanskelig å få til. 

Anonymkode: 8316e...988

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde det vært dusjkabinett hadde jeg ikke lurt på det. Men bad fra 2007 hvor det er dusjet rett på fliser uten korrekt fall må du være forberedt på overraskelser. 

Anonymkode: 96a2a...793

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kikker på en leilighet men dette har fått tg3:

- høydeforskjell fra topp slukrist til gulv/synlig toppmembran ved dørterskel er mindnre enn 25mm

- motfall er registrert målt fra terskel og ca 1m inn på rommet

Det gjelder et bygg fra 2007 hvis dere lurer.

Hva har dette funnet av betydning for bruken? Det er ikke dusjkabinett, men dusj med glassdører på badet btw. Ellers er stedet veldig bra stand, så jeg er veldig på denne.

Motfall fra terskel og 1 m inn på rommet..  dusjer man ofte ved døren da? Er dusjen så nær døren at det gjør noe ? Vannet må da komme 1 m fra døren for å få motfallet så det renner til døren istedenfor sluket. På mitt bad havner det hvertfall ikke vann 1m fra døren. Det andre punktet er relatert til det samme.

Altså; er badet av en slik utforming og størrelse så vann ikke kommer til området ved døren så har ikke denne feilen noe å si for deg. Eks;på mitt bad er det 4 m fra slukristen til døren, så det ville aldri vært noe problem. Det som har noe å si er om det er motfall der det blir vann. 

Anonymkode: f498a...387

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts her,

Dusjen er i motsatt ende av dørkarmen. Det er dusjet rett på gulv, men det er jo sånn stilkant med glassdører på gulv i dusjen. Det er andelsleilighet. Jeg hadde vurdert å bare sette inn kabinett uansett mtp dusjing rett på fliser. 

Men vil ikke kjøpe noe som vil gå til helvete uten.

Skrevet

Her er bilde.

Screenshot_20231016-084456_Samsung Internet.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde kjøpt det, det er veldig vanlig at fall ikke er perfekt, spesielt i små bad er det vanskelig å få til. 

Anonymkode: 8316e...988

For noe tull.

Dusjkabinett er en mulighet, TS, til du evt vil pusse opp badet.

Anonymkode: d295b...f14

• Liker 1
Skrevet

Noen kommentarer til bildet fra salgsoppgaven?

Skrevet

Tja, badet begynner jo å bli noen år gammelt uansett. Vil du ha leiligheten ellers ville jeg slått til og satt i dusjkabinett - finnes mange fine☺️

Anonymkode: 0b532...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...