AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 hvilke opplevelser har dere med intermittent fasting (periodisk faste på norsk) ?? har du lagt merke til noe utbytte du har fått av det (gjerne av 15:9 eller 16:8). kunne gjerne tenkt meg å prøve en periode, og se hva jeg føler 😊 Anonymkode: 79c1f...7fa
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Gått ned over 9 kilo siden i sommer Føler meg mye mindre oppblåst/uvel (sliter med IBS) men sliter fortsatt med delvis forstoppelse) Takler bedre å være litt sulten (ikke mannevond og uvel med en gang) Anonymkode: fda26...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Det var litt ubehagelig å være sulten de første par dagene, men så gikk det helt fint. Artig å erfare at sultfølelse ikke pleier å vare mer enn noen minutter. Mer stabil energi, mindre avhengig av matpauser, kan jobbe kontinuerlig i ti timer uten annet enn kaffe og litt vann. Synes det fungerer klart best i kombinasjon med lite karbohydrater. Anonymkode: 5d196...8a0 1
Tingelling Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Ned 1,4 Kg på 3 uker. Stabil blodsukker, mer energi, ikke oppblåst, kroppen sier fra hva den trenger og ingen cravings som jeg hadde før. Veldig fornøyd med hvordan min kropp responderer på min nye tilværelse. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg syntes det gikk greit i ca 6-7 måneder og gikk ned en del (trente også mye), men etter hvert ble jeg en veldig sliten lavenergi-person og skjønte at det hadde med ujevn mattilførsel å gjøre, selv om jeg absolutt spiste nok i spisevinduet. Jeg fikk dårlig langtids blodsukker-verdier i perioden. Spiser vanlig igjen, tre måltider og har det mye bedre helsemessig. Jeg tror dessverre intermittent fasting er en forbigående trend, som alt annet innen kosthold. Jeg begynte med det selv primært pga vekt men også fordi faste kobles til et ekstra langt liv. Men måtte altså kaste inn håndkleet etter ca 1 år. Anonymkode: 5a5ba...83e 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Skrevet 17. oktober 2023 Har holdt på med 16/8 i 3 uker, spisevindu fra 1100-19.00. Merker økt energinivå, mindre oppblåst og 3-4 kg ned. Teller ingen kalorier, men er bevisst på hva jeg spiser. Trener også ca 5 g i uken, har ikke merket mindre kapasitet. Kjenner litt sultfølelse, men går fort over. Drikker kaffe, pepsimax, vann og annen sukkerfri drikke. Anonymkode: 6e14b...c15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 10.41): Har holdt på med 16/8 i 3 uker, spisevindu fra 1100-19.00. Merker økt energinivå, mindre oppblåst og 3-4 kg ned. Teller ingen kalorier, men er bevisst på hva jeg spiser. Trener også ca 5 g i uken, har ikke merket mindre kapasitet. Kjenner litt sultfølelse, men går fort over. Drikker kaffe, pepsimax, vann og annen sukkerfri drikke. Anonymkode: 6e14b...c15 Holdt deg til vann og urtete. Du må ikke ha 16t. Anonymkode: 0f7ec...9bd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Holdt deg til vann og urtete. Du må ikke ha 16t. Anonymkode: 0f7ec...9bd Dette funker for meg, føler ikke at jeg ofrer noe Hovedgrunnen til jeg begrenser spisetid er for å unngå vannansamling og litt vektnedgang. Kaffe og pepsimax gir meg glede😊 Anonymkode: 6e14b...c15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå