Gå til innhold

Kjæresten min har dødd men ingen har sendt meg blomster, er ikke det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 17.24):

Det er helt normalt, selvfølgelig sender man blomster til den som mister partneren sin før den som mister foreldrene. Foreldre skal dø først, det skjer alle. Flere her har sagt de ikke vet om denne tradisjonen og ikke er vant til å følge den, det bør du også forholde deg til. Alder har som sagt mye å si, i min foreldregenerasjon er det å sende blomster vanlig, i min genereasjon er det ikke det. 

Anonymkode: 3a3e3...be3

Husk at foreldre ikke alltid dør av alderdom. Mistet farer min i tidlig 20-årene. Han døde alt for ung. Stemor hadde ikke vært mange år inne i bildet heller, så vil si jeg er veldig uenig med deg her. Det hadde vært annerledes om han døde av alderdom, og om stemor hadde vært lengre inn i bilde. Alle saker er forskjellig. Og ts har lov til å være lei seg fordi h*n ikke føler støtte i form av å ha fått lite blomster. Det er en sørgeprosess.

Anonymkode: 86e8f...b3a

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er den, men det er vel mest eldre som leser dødsanonnser?

Ts

Anonymkode: d20b9...85e

Ikke nødvendigvis, jeg og søstrene mine fikk de fleste kondolanser etter annonsen var publisert ( vi er fra 25-32 år) 

Men jeg jeg gjetter på ar folk synes det er vanskelig å vite hva de skal gjøre eller ikke, både handlinger og ord føles ofte veldig fattige i slike situasjoner.

En av mine nærmeste venninner, var veldig usikker med tanke på å komme på besøk, sende kort og blomster eller ringe, fordi hun var redd jeg allerede var lei av både folk og ville være i fred.Kanskje det er slik dine også tenker? At du sikkert har nok med ditt? Kjente av samboeren til moren min reagerte også med å ta litt avstand, fordi de trodde han ikke orket så mye folk og besøk, og trengte tid på å lande (Han var 64 når hun døde) 

Og kondolerer så mye❤️

Endret av Thjelp
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 11.38):

Det er i sånne situasjoner man oppdager hvem som er ekte venner.

Ts

Det er absolutt ikke tilfelle. Enten så setter du lista høyt, ellers så er du dårlig til å uttrykke hva du trenger. Andre tenker nok at du har mer enn nok med ditt, de er ikke tankelesere. Å ta avstand er helt normalt, når man ikke vet hvordan man skal handle. 

Da jeg mistet et nært familiemedlem, forventet jeg ikke at noen skulle komme hjem til meg å lage middag, handle etc. Om så, ville jeg ha spurt selv. Jeg vet at mine venner ville ha gjort det hvis jeg hadde spurt, for jeg har spurt i andre tilfeller om de kan hjelpe meg med et eller annet, eller handle for meg på butikken. 

Anonymkode: 2bb51...331

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 12.15):

Viste du forreisten at det er pårørende sitt ansvar å fjærne visne kranser og blomsterhelsinger fra graven. ?

Anonymkode: ec40e...59f

Hva faen har dette med situasjonen å gjøre? 

Anonymkode: 7a0c7...2ad

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er den, men det er vel mest eldre som leser dødsanonnser?

Ts

Er det?  Jeg sjekker daglig 

Anonymkode: 43e4e...041

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 8.49):

Vanlig å sende blomster til familien (foreldre, søsken). Kjæreste er ikke familie og en mer løs forbindelse. 
Regner med at du har sendt blomster til familien hans 

Anonymkode: 8f04e...1dd

Men samboer er ikke en løs forbindelse.

Jeg synes det er rart. Nærmeste venner og familie pleier gjerne å sende blomster.

Gode tanker til deg, Ts ❤️

Endret av Rosa Dartle
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 15.09):

Jeg hadde heller ønsket masse besøk og noen som laget mat eller sov over her, enn en blomsterbukett.

Ts

Ja, det er forståelig. I sånne stunder ser man hvem som er der og ikke. Min mor lot oss sitte alene den julen, langt unna. To måneder etter hun så barnebarnet ble begravet og selv mistet barn. Det knuste meg totalt. Jeg har så medfølelse for deg. For man blir virkelig ensom i sorgen😭

Anonymkode: b460b...53e

• Hjerte 2
Skrevet

Hvordan går det med deg, TS? Gjerne send med en privat beskjed her inne❤

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 0.45):

Hva faen har dette med situasjonen å gjøre? 

Anonymkode: 7a0c7...2ad

Min mor døde i sommer... Vi fikk ingen beskjed om at vi skulle fjerne dette. Før ble det gjort for en.

Så etter begravelsen dro jeg bort, kom tilbake etter ca tre uker. Og da lå alt der vissent og fælt. Jeg rydda det bort umiddelbart. Men jeg kjente på en enorm flauhet. Følte det nesten som om jeg hadde gitt faen. 

Og dagen før jeg var der så var det blitt gravlagt en ny person to plasser bortenfor. 

Alle i det oppmøtet har sett den fæle vissne Haugen. Jeg skjemmes bare ved tanken på det.

Hadde begravelsesbyrået gitt oss beskjed, eller presten. Da ville jeg fått noen til å fjerne det mens jeg var borte.

Personen som nevnte det hadde nok en god tanke bak det.

Anonymkode: da45e...46c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Lykkehjerte skrev (8 minutter siden):

Hvordan går det med deg, TS? Gjerne send med en privat beskjed her inne❤

Jeg fikk to buketter etter at jeg skrev innlegget og det var fint, men det jeg virkelig hadde trengt var å få besøk av en venn som var her for meg.

Har hatt tunge dager etter begravelsen men også travelt med alt som må ordnes etter et dødsfall.

Har fått masse fine meldinger men ikke besøk.

Tror folk vegrer seg og synes det er skummelt å være med noen som har mistet noen nære, iallfall hvis de ikke har opplevd noe lignende selv.

Skal til psykolog på torsdag på sykehuset for å snakke ut om det vonde i forbindelse med sykdommen, og tenker å bli henvist videre til en psykolog jeg kan gå til fast.

ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk to buketter etter at jeg skrev innlegget og det var fint, men det jeg virkelig hadde trengt var å få besøk av en venn som var her for meg.

Har hatt tunge dager etter begravelsen men også travelt med alt som må ordnes etter et dødsfall.

Har fått masse fine meldinger men ikke besøk.

Tror folk vegrer seg og synes det er skummelt å være med noen som har mistet noen nære, iallfall hvis de ikke har opplevd noe lignende selv.

Skal til psykolog på torsdag på sykehuset for å snakke ut om det vonde i forbindelse med sykdommen, og tenker å bli henvist videre til en psykolog jeg kan gå til fast.

ts

❤️ Får vondt av den ensomheten du uttrykker. Hvor i landet bor du?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg❤Ts, send meg (og evt bruker jeg siterer) privat mail her inne, hvis du vil. Fint med omsorg og nestekjærlighet❤

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 15.09):

Jeg hadde heller ønsket masse besøk og noen som laget mat eller sov over her, enn en blomsterbukett.

Ts

Kondolerer Ts ❤️  Føler med deg ❤️

Kan godt forstå det du sier her. Sånn har jeg det og. Hadde satt mye større pris på å bli vist forståelse og omsorg enn blomster. Derfor har jeg ofte ikke kjøpt blomster, men prøvd å vise medfølelse på annen måte.

Men jeg har og forståelse for de som ikke vet/orker/er redd for å møte meg i sorgen. Mange mennesker er redd for å møte mennesker som er i sorg. De vet ikke helt hva de skal si eller gjøre. Noen frykter det så mye at de unngår å møte mennesker i sorg.

Mens det eneste de behøver å gjøre er å ta en telefon eller si at de bryr seg og føler med deg. Men noen evner ikke dette. Det kan ha mange grunner. 

❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bergen

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...