Gå til innhold

Kjæresten min har dødd men ingen har sendt meg blomster, er ikke det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære var syk i lang tid og når han fikk sykdommen kom det én blomst hjem til oss, og en gave fra en veninne som hadde hatt samme sykdommen men blitt frisk.

Da han ble lagt inn på sykehuset for et par uker siden, fikk han blomster fra min og hans familie som pyntet opp på rommet.

Nå når han er død og alle de vi kjenner både bekjente og venner vet om det, har det ikke kommet én eneste blomst til vår bolig.

Er ikke det rart eller er det jeg som er kravstor?

Jeg trodde folk sendte blomster når noen døde ganske brått og relativt ung?

Anonymkode: d20b9...85e

• Liker 2
  • Hjerte 33
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor lenge har dete vært sammen, og når døde han? 

Kanskje familien hans har fått blomstene?

Kondolerer. 

Anonymkode: bddaa...258

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er vanlig å sende blomster, ja. 

Men det kommer an på hvor nært det er.

Mange sliter også økonomisk nå, og venter kanskje til begravelsen.

Anonymkode: 96e26...f20

• Liker 17
Skrevet

Min erfaring er at det er veldig variert... og forøvrig kondolerer så dypt, du har min medfølelse. 

Da min nærmeste døde så fikk jeg blomster fra en del, og ingenting fra andre. 

Anonymkode: e4ede...d2d

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, det er veldig rart. Sannsynligvis har de sendt blomster hjem til hans familie, og så har de glemt deg. ❤️

Kondolerer til deg, jeg føler inderlig med deg. 

Anonymkode: 7f268...7a9

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

Noen er redde for å gjøre feil, inkludert meg selv. Jeg lurer av og til på om jeg bør vente til dødsannonsen kommer for å se om det står "vennligst ingen blomster til hjemmene".

Jeg husker da far døde så brøt mor sammen hver gang budet kom på  døra med blomster.

• Liker 16
  • Hjerte 14
  • Nyttig 12
Skrevet

Vi har vært sammen i nesten 14 år og bodd sammen det siste 2-3 årene.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 22
Skrevet

Vanlig å sende blomster til familien (foreldre, søsken). Kjæreste er ikke familie og en mer løs forbindelse. 
Regner med at du har sendt blomster til familien hans 

Anonymkode: 8f04e...1dd

• Liker 6
Skrevet

kondolerer TS, her er det mer vanlig å sende kondolanser enn blomster om man ikke er virkelig nær den som dør eller de etterlatte, og da vanligst å evt ha en krans i begravelsen siden svært mange ikke ønsker blomster til hjemmet. 

Anonymkode: 17e1e...974

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanlig å sende blomster til familien (foreldre, søsken). Kjæreste er ikke familie og en mer løs forbindelse. 

Anonymkode: 8f04e...1dd

Jeg er hans nærmeste siden vi har vært sammen nesten 14 år og bodd sammen snart i 3 år.

Jeg omtaler han som kjæreste selv om vi har bodd under samme tak i et par år, og anser meg ikke som løs forbinderfor

ts

• Liker 4
  • Hjerte 23
  • Nyttig 1
Skrevet

De venter nok på dødsannonse, ja. Mange skriver jo at i stedet for blomster ønskes et bidrag til en eller annen organisasjon.

Anonymkode: 8a0b3...95d

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vært sammen i nesten 14 år og bodd sammen det siste 2-3 årene.

Ts

Men DINE folk burde i allefall sende til deg da. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Er dødsannonse publisert? De fleste venter nok...om den er det så er det rart. I alle fall at ikke dine nære har sendt.... Kondolerer i alle fall.

Anonymkode: e5adf...0ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men DINE folk burde i allefall sende til deg da. 

Ja jeg tenker mine venner og familie, men de tre årene han har vært syk er det kun han de har spurt om, nesten ingen spørsmål om hvordan jeg har det.

Det er jeg som har hovedansvaret for alt som skjer nå etterpå med begravelsen, bobestyrer, økonomen, rydde bort tingene hans, kontakten med alle som skal informeres om hans dødsfall osv.

Familien hans har involvert seg lite frem til nå.

Ts

• Hjerte 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dødsannonse publisert? De fleste venter nok...om den er det så er det rart. I alle fall at ikke dine nære har sendt.... Kondolerer i alle fall.

Anonymkode: e5adf...0ab

Den har ikke kommet ut enda, men alle har fått beskjed via sms/sosiale medier

ts

Annonse
Skrevet

Kondolerer ❤️ 

Jo, jeg synes det er rart at ingen har sendt blomster til deg. 
Nå har ikke jeg opplevd at noen jeg kjenner sin kjæreste har gått bort, men om en av nære venner sin forelder har gått bort har vi sendt blomster til den vi står nær, og vi hadde gjort det samme om noen hadde minste sin kjære. 

Er det lenge siden de ble informert?

Skrevet

Svarene i denne tråden er nok litt farget av at betegnelsen kjæreste er brukt i HI i stedet for samboer.

Trist uansett💚

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min kjære var syk i lang tid og når han fikk sykdommen kom det én blomst hjem til oss, og en gave fra en veninne som hadde hatt samme sykdommen men blitt frisk.

Da han ble lagt inn på sykehuset for et par uker siden, fikk han blomster fra min og hans familie som pyntet opp på rommet.

Nå når han er død og alle de vi kjenner både bekjente og venner vet om det, har det ikke kommet én eneste blomst til vår bolig.

Er ikke det rart eller er det jeg som er kravstor?

Jeg trodde folk sendte blomster når noen døde ganske brått og relativt ung?

Dette var trist å lese, føler virkelig med deg i sorgen❤Det er svært rart ja, at du ikke har mottatt blomster eller noen form for kondolansehilsener. Du er på ingen måte kravstor. Tenker at der er vanlig at venner sender blomster til de etterlatte, uansett hvilken alder på den som har gått bort. Du er nå i en fryktelig sårbar situasjonen, og selvsagt oppleves det som fryktelig sårt, når ingen sender deg signaler på at de føler med deg via kondolanseblomster. Når det er sagt, vet jeg at unge mennesker ofte bruker sosiale medier som f.eks facebook, til å uttrykke sin sorg og medfølelse der. Gjerne på sin egen platform, men i alle fall på  de etterlattes profiler. Du skriver at din kjære var relativt ung. Kan det være noe i det, tror du? Jeg tror hvertfall at yngre mennesker ofte uttrykker følelser via sosiale medier i slike situasjoner, ved å sende hjerrter og varmende ord. Selv om kondolanseblomster er vanlig, tror jeg muligens at det har blitt en litt utvannet tradisjon hos flere, spesielt hos yngre, da pga de sender i steden virtuelle blomster og hjerter ved slike anledninger. Håper inderlig på at du i det minste har fått mange omsorgsmeldinger alle veier❤Sender deg en stor og varm omsorgsklem❤

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er viktig å ikke forvente noe, for da blir man skuffet om forventningene ikke blir innfridd.

Samtidig som jeg forstår det er sårt for deg. Dessverre er mange redde for å både si og gjøre feil når andre er i sorg. Folk er redde for å være til bry, eller gjøre deg mer lei seg, så da sitter man passiv.. 

Derfor er jeg litt sånn.. Jeg synes ikke det er så rart egentlig. 

Anonymkode: 4930e...634

• Liker 2
Skrevet

Så trist for deg. Kondolerer ❤️. Det kan faktisk bli for mye blomster også. Da min far døde, relativt ung, 60 år, så kom det så mye blomster til mamma at vi ikke visste hvor vi skulle gjøre av dem. Sto til slutt vaskebøtter full av buketter rundt om kring. Etter den opplevelsen, har jeg alltid sendt blomst til kirka/begravelsen heller enn hjem.

Håper i alle fall at noen ringer til deg eller kommer på besøk. Og tilbyr hjelp og støtte. Det er tross alt viktigere enn blomster.

Anonymkode: 6f323...a39

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...