Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker skjørt og kjoler på vinteren. Hva slags strømpebukser bruker dere? 

Hvis noen også kan tipse om noen fine sko som passer til skjørt på vinteren så vil jeg gjerne også se det!

Anonymkode: dbd7f...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker veldig ofte skjørt eller ullkjoler om vinteren, og jeg bruker helt vanlige ullstrømpebukser fra Cubus, H&M eller Pierre Robert under.

På beina bruker jeg vanlige vinterboots, eller forede skoletter/støvletter med hæl eller kilehæl.  (Varme og komfort foran stil :sjenert:  )

Anonymkode: 284f6...fb9

• Liker 1
Skrevet

Ull strømpebukser fra cubus🤗

Bruker kun boots på høst/vinter.

Lignende disse.

image.png.2fc6ba166bee1d97ab03294c37db6159.png

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som bruker skjørt og kjoler på vinteren. Hva slags strømpebukser bruker dere? 

Hvis noen også kan tipse om noen fine sko som passer til skjørt på vinteren så vil jeg gjerne også se det!

Ullstrømpebukse, ja. MEN også underskjørt, så klart. Dette varmer, men hindrer også at kjolen "henger seg opp" mellom bena når man går. 

Anonymkode: 41e5d...e68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke ts men; jeg har kun en ullstrømpebukse og den er forferdelig grov og ubehagelig. Mange er også veldig trang i midjen (har lit mage jeg da:)) tips? 

Anonymkode: 608b7...d58

Skrevet

Jeg går mye i skjørt og bruker ullstrømpebukser fra Wolford. De gir ikke all verdens varme, men de er veldig fine og holdbare, og jeg kler meg godt og varmt ellers på kroppen for å gjøre opp for det.

Anonymkode: a344e...800

Skrevet

Jeg bruker stort sett kjoler eller skjørt, året rundt, og på vinteren er det strømpebukser eller stayups, enten i tynn ull eller nylon 15,20 el 40 den. Til/fra jobb er det på med lange overknee-strømper i ull. 

Anonymkode: 18c18...3e0

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Bruker stort sett tjukke strømpebukser i bomull, eller syntetiske i aller høyeste denier. Ull synes jeg altfor lett det blir hull i, så har nesten slutta å kjøpe det.

Skrevet

Jeg bruker 40 denier strømpebukse innerst og en ullstrømpebukse utenpå der igjen. Mye varmere enn bukser synes jeg 😊

Anonymkode: 64ad7...295

Skrevet

Se siste posten her på side 2 med linker til thermostrømpebukse i fleece. Mye mer behagelig å gå med enn ull rett på kroppen, og jeg opplever de er varmere. 

Anonymkode: 28155...6fd

• Liker 1
Skrevet

Bruker mest kjoler. Har på strømper etter dagens behov. Greit også med underkjole.  Er det kaldt nok blir det en kåpe på.

Anonymkode: c559c...36b

Skrevet

Ullstrømpebukser bruker jeg bare hvis det er veldig kaldt, ellers tar jeg heller leggvarmere utenpå når jeg er ute. Jeg har strømpebukser i ymse materialer og utførelser fra de vanlige kjedebutikkene - hvilken farge som passer til dagens antrekk er som regel mer avgjørende for valget enn temperaturen, jeg synes ikke forskjellen er så stor i praksis.

Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 7.23):

jeg bruker helt vanlige ullstrømpebukser. Idag for eksempel har jeg en tynn ullstrømpebukse fra Pierre Robert. På ekstra kalde dager trør jeg et par leggvarmere eller en ribbestrikket bukse i ull fra Nøstebarn over på vei til jobb. På føttene varierer jeg mellom chelseaboots, sneakers, skoletter med hæl, flate brogues og høye støvletter (dvs med høyt skaft).

Anonymkode: 575fc...9cd

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker sorte strømpebukser med hold in-effekt fra H&M i 100 eller 200 denier. Bruker nesten utelukkende disse når det er for kaldt for bare bein. 

Av fottøy har jeg bl.a. chelsea-boots, forede støvletter fra Panama Jack, klassiske semskede Uggs, Ugg Adirondack, knehøye sorte Ugg-støvletter med ullfor, korte Moon Boots, dunsko fra North Face og sånne ting. Unngår joggesko om vinteren.

Er det veldig kaldt og jeg har på kjole eller skjørt bruker jeg de knehøye Ugg-støvlettene sammen med en legglang dunkåpe. Da fryser jeg aldri 👏🏻

Anonymkode: f1c50...ebc

Skrevet

Ullstrømpebukser, microfiber-strømpebukser i 100 den, thermo-strømpebukser med fleece inni, osv. 

Det er mange muligheter. 

Av sko bruker jeg vanlige støvletter og vintersko. 

Anonymkode: 70fbb...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...