Gå til innhold

Vintersko til barn som alltid er kald på tærne

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kuoma er det eneste som fungerer hos oss med minus 30. De tåler ikke vann, så fungerer kanskje dårligere i våte strøk. Men hos er de suverent best 

Anonymkode: 3f83b...5cd

Takk for opplysning, det blir aldri mer en minus 15 her og det er sjeldent, ligger rundt minus 5. Og vi har våt Oslo vinter😅

Men så tar jo barnehagen på cherrox så snart det er litt vått.

Har du prøvd Viking tosty også?

Anonymkode: 0717d...df5

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om dette merket, men ble interessert. Hvordan er de i størrelsen?

Anonymkode: d6f1d...7b9

Ser på disen at de er helt normale i størrelsen, les cm der☺️

Skrevet

Tynne ullsokker hjelper godt på mine forfrosne tær.

Anonymkode: 7d0fc...af9

Skrevet

Sorel snow commander med reflekterende ullsåle fra clas ohlson

Anonymkode: afedf...097

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De blir dessverre for klamme da de ikke puster, er plastikk rundt foten, kan like gjerne gå i cherrox da. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De blir dessverre for klamme da de ikke puster, er plastikk rundt foten, kan like gjerne gå i cherrox da. 

Alt over puster veldig godt så min har aldri hatt klamme føtter, eneste vi fant som er varme nok i -30. Om du velger vintersko som er beregnet for litt mildere vær som skal puste, prøv å gå opp en størrelse eller to så det er god plass til tærne (og evt en strikket ullsokk i tillegg til ullsåle)

Skrevet

Jeg liker Superfit best på de minste barna😊 Pass på at de er store nok så barnet får bevegelse på tærne, og bruk gode ullsokker innerst. Finn noen med antiskli så det ikke blir så glatt for barnet når de er inne. F.eks Name it eller P.O.P 

Anonymkode: 3284b...42f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker Superfit best på de minste barna😊 Pass på at de er store nok så barnet får bevegelse på tærne, og bruk gode ullsokker innerst. Finn noen med antiskli så det ikke blir så glatt for barnet når de er inne. F.eks Name it eller P.O.P 

Skal ikke brukes antiskli sokker i sko. Foten får ikke bevegd seg som den skal blandt annet

Anonymkode: dbfc7...2a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skoen er varm, men elendig til små barneføtter. Skoen er klin umulig å få til å sitte skikkelig pga dårlig festemekanisme. Vi hadde denne til minste her i fjor ig de ble kastet rimelig kjapt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Superfit var dessverre alt for smale for mitt barns føtter.

Og antiskli er ikke anbefalt i sko, tviler på at barnehagen har kapasitet til å bytte sokker når de går ut og inn. Bruker et par skinntøfler over ullsokkene inne:)

Skrevet
5 minutter siden, Minlillelykke said:

Skoen er varm, men elendig til små barneføtter. Skoen er klin umulig å få til å sitte skikkelig pga dårlig festemekanisme. Vi hadde denne til minste her i fjor ig de ble kastet rimelig kjapt. 

Pga borrelås? Tror nesten alle vinterskoene vi har, har det. Har et par ecco med sånn snøring også som funker bra. 

Skrevet

Vi har forresten et par nordbjørn polar nå, billige sko men de er overraskende varme og gode - kan være verdt å sjekke ut. De har vunnet test i 2022 og 2023, disse puster godt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pga borrelås? Tror nesten alle vinterskoene vi har, har det. Har et par ecco med sånn snøring også som funker bra. 

Det er en borrelås som skal holde skoen på plass. Det er ikke nok. Skoen er i tillegg kjempe tung. Vi var ikke fornøyd og kommer aldri til å anbefale andre eller kjøpe sorrel igjen.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har brukt skinn med ullfor fordi vi er så frosne på føttene (både jeg og unga), Angulus, Bisgaard, Kavat, Arauto Rap, Pom Pom foreks, alt ettersom hva de har den sesongen. 

Anonymkode: ef257...3ec

Annonse
Skrevet

Takk for svar alle samme, det var til god hjelp☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...