AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Jeg har bestemt meg for å avslutte ett langt forhold til min mann. Det er noe jeg har tenkt på over flere år, forholdet blir ikke bedre og vi sklir bare lengre i fra hverandre. Jeg har tatt opp dette flere ganger, han har sagt han vil møte meg på det jeg savner i forholdet, men det har ikke blitt bedre. Siste gang jeg tok opp at jeg ikke ønsket å fortsette ble han veldig sint og reiste ut av huset. Etter det har det vært silent treatment. Jeg ønsker virkelig ikke å fortsette. Føler at dette bare drar ut. Det er barn involvert,så jeg ønsker en ryddig avslutning, men ikke lett når han ikke vil snakke. Har noen tips om hvordan jeg kan ta det opp? Anonymkode: 824cf...bcd
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Har vært igjennom det samme selv. Jeg fant meg til slutt annen plass å bo, og dro hjem å orienterte han om at jeg kom til å flytte ut. Brukte tiden frem til jeg kunne flytte til å pakke og ordne praktiske ting. Men eksen min lagde aldri noen problemer for meg, og vi er venner ennå. Er 12 år siden jeg flyttet og barna er blitt voksne. Anonymkode: 1dcf2...22b 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Si at du gjør han en tjeneste også, selv om det kan år før han innser det. Anonymkode: ef9dd...633
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Hvor lenge har han holdt på med silent treatment nå? Pleier han å gjøre dette? Hvor lenge pleier det å vare? Om det ikke har skjedd før, så kan det jo bare hende at han har fått sjokk og ikke vet hvordan han skal forholde seg til deg, og derfor han "lukker seg inne" Anonymkode: 75494...d34
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Fortsettelse Ikke all stillhet er bevisst "nå skal jeg ignorere deg for å være slem med deg, slik at jeg får viljen min og du aldri tør å trosse meg igjen" Anonymkode: 75494...d34
Bondemann Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har bestemt meg for å avslutte ett langt forhold til min mann. Det er noe jeg har tenkt på over flere år, forholdet blir ikke bedre og vi sklir bare lengre i fra hverandre. Jeg har tatt opp dette flere ganger, han har sagt han vil møte meg på det jeg savner i forholdet, men det har ikke blitt bedre. Siste gang jeg tok opp at jeg ikke ønsket å fortsette ble han veldig sint og reiste ut av huset. Etter det har det vært silent treatment. Jeg ønsker virkelig ikke å fortsette. Føler at dette bare drar ut. Det er barn involvert,så jeg ønsker en ryddig avslutning, men ikke lett når han ikke vil snakke. Har noen tips om hvordan jeg kan ta det opp? Anonymkode: 824cf...bcd Kanskje får han øyne opp hvis du gjør det slutt å flytter? Jeg står mitt oppi ett brudd, å jeg fikk opp øyne. Men forsent for mitt tilfelle tydligvis. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 10.53): Hvor lenge har han holdt på med silent treatment nå? Pleier han å gjøre dette? Hvor lenge pleier det å vare? Om det ikke har skjedd før, så kan det jo bare hende at han har fått sjokk og ikke vet hvordan han skal forholde seg til deg, og derfor han "lukker seg inne" Anonymkode: 75494...d34 T.s her. Ikke sikkert at det er bevisst. Men jeg tror han er redd og lei seg, å at han er klar over hva som er i ferd med å skje, å at han ikke får gjort noe om jeg har bestemt meg. Jeg vet at han kommer til å bli veldig lei seg, jeg kvier meg for å såre han.men jeg vet at for egent liv, helse og psyke må jeg gjøre denne endringen. Man har ansvar for eget liv og lykke sies det. Jeg kan velge å være i det hanglete, dårlige forholdet....å angre når jeg er gammel på at jeg ikke tok grep. Eller jeg kan gjøre det nå, å fortsatt få gode år og kanskje finne ny partner,før jeg blir gamme. Ett brudd skal jo ikke være enkelt. Men jeg tror at for enkelte ar det vanskeligere enn for andre. Anonymkode: 824cf...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 3.07): Si at du gjør han en tjeneste også, selv om det kan år før han innser det. Anonymkode: ef9dd...633 Nei nei nei, ikke si det. Brudd man ikke ønsker, er vonde nok om man ikke skal være takknemlig/høre på bedrevitende prat i tillegg. Anonymkode: 18b96...56f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Hvis han forsøker å sabotere bruddet ved å ikke ville snakke med deg, er han ikke interessert i å høre hva du har å si. Så slutt å tro du ikke har lov å foreta deg noe før denne «Hvorfor jeg vil gjøre det slutt»-samtale har funnet sted. Forholdet er slutt i samme sekund du sier det er slutt. Uansett om han stikker fingrene i ørene, protesterer, eller nekter å akseptere det. Bare gå videre med det praktiske. Hvem skal flytte, skal huset selges, osv. Anonymkode: e377e...df3 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 Eksen min ville nok sagt at jeg var vanskelig å snakke med/motsatte meg bruddet. Min versjon av det er at bruddet eller forsøkene på det kom akkurat da jeg trodde vi var på vei til å få det bra (i ettertid sikkert fordi enden bare ga opp og fulgte mine forslag). Og at måten det ble presentert på var forvirrede og motsa seg selv (sikkert fordi han var sliten og lei og visste han ville få motstand). Men jeg skjønte hva praktiske ting som "jeg har funnet leilighet og flytter ut om 2 uker" betød. Det var praktisk og med 0 rom for misforståelse. Anonymkode: 18b96...56f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå