AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Holder på å bli sprø! Vasker gulv, bytter på senga hver natt! Jeg legger baby på 12 uker ca kl 10 men klokka blir fort 02 før vi er i seng. Aldri noe problem på dagtid, men når vi skal legge oss, hver jævla dag. Sikkelig sur, tykk gulp over hele senga, meg, seg selv, gulvet. Alt må byttes, begge må dusjes, gulvet må vaskes. det kommer alltid en rap opp hver gang, selv om jeg prøver mitt ytterste for å få baby til å rape. Selv når jeg tror at vi har fått opp det siste, så har vi ikke det. jeg ammer om det har noe å si. Nå skriver jeg i frustrasjon som trøtt mamma, men er selvsagt veldig glad i baby😅 er det noen som har tips? Hvordan få opp den rapen sånn at dette ikke skjer. Eller må vi bare deale med det?😅🥴 Anonymkode: 5d286...239
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Kontakt helsesøster/barnelege, de kan svare bedre enn et forum 🧡 Anonymkode: e7ab9...c03
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 Uff! Høres ut som et styr. Første spørsmål jeg ville stilt meg: hva er forskjellen på dag og kveld? Spiser baby mer på kvelden? Større måltid? Gjør dere noe annerledes? Anonymkode: 7f8cb...14e 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Uff! Høres ut som et styr. Første spørsmål jeg ville stilt meg: hva er forskjellen på dag og kveld? Spiser baby mer på kvelden? Større måltid? Gjør dere noe annerledes? Anonymkode: 7f8cb...14e De gangene jeg er så heldig å få opp rapen så slipper jeg unna! Han vil gjerne ligge på puppen så mye som mulig på kvelden, han spiser nok noe mer for han er ikke nødvendigvis sulten etter gulpinga, sovner rimelig fort etterpå… har prøvd å endre rutiner men føler ikke det blir riktig ift baby. Håper det avtar når han begynner å legge seg tidligere. Det blir en glede å få litt ro på kveldene igjen. Anonymkode: 5d286...239
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De gangene jeg er så heldig å få opp rapen så slipper jeg unna! Han vil gjerne ligge på puppen så mye som mulig på kvelden, han spiser nok noe mer for han er ikke nødvendigvis sulten etter gulpinga, sovner rimelig fort etterpå… har prøvd å endre rutiner men føler ikke det blir riktig ift baby. Håper det avtar når han begynner å legge seg tidligere. Det blir en glede å få litt ro på kveldene igjen. Anonymkode: 5d286...239 Da høres det ut som om du må jobbe mer for å få opp rapen, og kan bytte ut puppen med smokk etter en viss tid med amming på kvelden? Gott at han er mett selvfølgelig. Anonymkode: 0b832...230 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De gangene jeg er så heldig å få opp rapen så slipper jeg unna! Han vil gjerne ligge på puppen så mye som mulig på kvelden, han spiser nok noe mer for han er ikke nødvendigvis sulten etter gulpinga, sovner rimelig fort etterpå… har prøvd å endre rutiner men føler ikke det blir riktig ift baby. Håper det avtar når han begynner å legge seg tidligere. Det blir en glede å få litt ro på kveldene igjen. Anonymkode: 5d286...239 Hjelper det å mate litt, rape, fortsette, rape? At det blir i mindre puljer? Det kan også være at han gulper opp overskudd for det blir for mye; babyer er gode på å regulere (på godt og vondt). Anonymkode: 7f8cb...14e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da høres det ut som om du må jobbe mer for å få opp rapen, og kan bytte ut puppen med smokk etter en viss tid med amming på kvelden? Gott at han er mett selvfølgelig. Anonymkode: 0b832...230 Nekter noe som helst som heter smokk🤪 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hjelper det å mate litt, rape, fortsette, rape? At det blir i mindre puljer? Det kan også være at han gulper opp overskudd for det blir for mye; babyer er gode på å regulere (på godt og vondt). Anonymkode: 7f8cb...14e Jeg skal teste ikveld, han blir som regel kjempesint når jeg kobler han av. Veldig mye kav på kveldene. ts Anonymkode: 5d286...239
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nekter noe som helst som heter smokk🤪 Jeg skal teste ikveld, han blir som regel kjempesint når jeg kobler han av. Veldig mye kav på kveldene. ts Anonymkode: 5d286...239 Skjønner. Kanskje det er verdt litt sinne for å slippe alt kaoset. Her måtte vi ta pauser, rape, kose, spise. Jeg gav flaske, men han gulpet opp alt om det gikk for fort. Anonymkode: 7f8cb...14e 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 Har en sånn baby gutt selv. Glupsk som få, og økedager. Skjønner jo ikke selv at han er overloaded med mat, sant. Raper som en gedigen mann, driter som en mann. Ja, alt normale. Men overspiser og vips, spy overalt! På meg, klær, gul, kluter, yes! Så må regulere han rett og slett! Og han får helt totalt Raptus stakkars, men så etter litt pause går det greit.. og snakker om at han min spiser hver time hele dagen frem til kvelden. Men sover stort sett hele natta, så noen fordeler og luksus problemer har vi jo. Så verdt det at han spiser hver time, og må koke flasker all the time. Lover, blir bedre! Har vært borti værre og da var det heftigere saker på gang. Anonymkode: ca8d3...dcc
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Skrevet 17. oktober 2023 Det betyr vel at de er superstresset. Anonymkode: 8ba6c...c52
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det betyr vel at de er superstresset. Anonymkode: 8ba6c...c52 Superstresset for hva? Det betyr aldeles ikke det Anonymkode: 7f8cb...14e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Skrevet 17. oktober 2023 Han kan være litt overstimulert på kvelden, og trenger hjelp til å finne søvnen. Hvis ikke de har refluks så gulper babyer opp overskuddet så det er nok trolig for mye mat som er problemet:) gi litt mindre, evnt være nøye på å få opp rapen og prøv å hev hodeenden på sengen litt. Noen ganger så tenker man jo at det er lurt å fylle på mat på kvelden, men det blir ofte for mye. Dersom det kun er kvelden som er problemet i forhold til gulping ville jeg ikke bekymret meg for noe annet enn gris og ekstraarbeid. Bruken av smokk er litt omdiskutert, men den kan jo være en lifesaver innimellom:) Kan være du må hjelpe han litt med å lære å bruke den, prøve noen forskjellige, samt legge litt «press» på smokken når han får den i munnen i starten. Anonymkode: 7ea90...fd4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han kan være litt overstimulert på kvelden, og trenger hjelp til å finne søvnen. Hvis ikke de har refluks så gulper babyer opp overskuddet så det er nok trolig for mye mat som er problemet:) gi litt mindre, evnt være nøye på å få opp rapen og prøv å hev hodeenden på sengen litt. Noen ganger så tenker man jo at det er lurt å fylle på mat på kvelden, men det blir ofte for mye. Dersom det kun er kvelden som er problemet i forhold til gulping ville jeg ikke bekymret meg for noe annet enn gris og ekstraarbeid. Bruken av smokk er litt omdiskutert, men den kan jo være en lifesaver innimellom:) Kan være du må hjelpe han litt med å lære å bruke den, prøve noen forskjellige, samt legge litt «press» på smokken når han får den i munnen i starten. Anonymkode: 7ea90...fd4 Da har vi testet etter alle tipsene over her! Ingen gulp inatt🙌 skjønner godt at alt kommer opp igjen mtp hvor mye rap som kom opp🥴 jeg ga han pupp, så tok vi en pause og badet, før jeg ga han pupp igjen, pause, og pupp! Osv. Hadde noen runder men myyyye bedre enn å rundvaske kl 2 på natta. Ble forøvrig kveld tidligere også, og mini sov godt! håper dette blir løsningen, og at det blir en sjeldenhet 🫶 takk for tips alle! Ikke lett å være mamma for første gang🤭❤️ ts Anonymkode: 5d286...239 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det betyr vel at de er superstresset. Anonymkode: 8ba6c...c52 På hvilket grunnlag har du konkludert med det? Anonymkode: 838ca...c56
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da har vi testet etter alle tipsene over her! Ingen gulp inatt🙌 skjønner godt at alt kommer opp igjen mtp hvor mye rap som kom opp🥴 jeg ga han pupp, så tok vi en pause og badet, før jeg ga han pupp igjen, pause, og pupp! Osv. Hadde noen runder men myyyye bedre enn å rundvaske kl 2 på natta. Ble forøvrig kveld tidligere også, og mini sov godt! håper dette blir løsningen, og at det blir en sjeldenhet 🫶 takk for tips alle! Ikke lett å være mamma for første gang🤭❤️ ts Anonymkode: 5d286...239 Så flott å høre! Anonymkode: 7f8cb...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå