Gå til innhold

Føler meg dritt på blodfortynnende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en liten operasjon på hjertet og må bruke blodfortynnende en måned. Føler meg så dritt. Føles ut som jeg er syk, sliten, konstant andpusten selvom pulsen er normal, ør i hodet, fjern.. går turer på noen kilometer om dagen og får hodepine bare jeg beveger meg litt.. 

Det siste året har jeg gått fra å være sofapotet til å trene nesten hver dag. Vært i bedre form enn på lenge og så dette. Blir redd for at dette er sånn jeg kommer til å være fremover.. var kun en ablasjon av noe ekstra på hjertet, men vet ikke om det er det eller de blodfortynnende medisinene 😕 

Anonymkode: 7d676...7f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket bivirkninger for medisinen da? Hørt med lege?

Anonymkode: 0fca2...7ec

Skrevet

Det er snakk om en måned! Hold ut, gå dine daglige turer og ta evt en Paracet når du får hodepine. 

Og husk, en ablasjon er et inngrep som påvirker hjertets rytme og funksjon, gi det litt tid før det er «på plass» igjen. 

https://atrieflimmer.no/ablasjon/

Det er også en gruppe på Facebook som heter atrieflimmer og atrieflutter, der har «alle» vært gjennom ablasjon og kan dele erfaringer. 

Anonymkode: db9e5...e61

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du sjekket bivirkninger for medisinen da? Hørt med lege?

Anonymkode: 0fca2...7ec

Skal til lege idag for noe annet, men fastleger kan ikke så mye om sånt tror jeg.. har lest om bivirkninger og at det kan gi sykdomsfølelse, men ikke hodepine 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er snakk om en måned! Hold ut, gå dine daglige turer og ta evt en Paracet når du får hodepine. 

Og husk, en ablasjon er et inngrep som påvirker hjertets rytme og funksjon, gi det litt tid før det er «på plass» igjen. 

https://atrieflimmer.no/ablasjon/

Det er også en gruppe på Facebook som heter atrieflimmer og atrieflutter, der har «alle» vært gjennom ablasjon og kan dele erfaringer. 

Føles ut som jeg har puls på 150 når jeg går tur, men ligger mellom 90-100 som vanlig.. men får prøve å holde ut :) 

Har diagnosen Atrioventrikulær nodal reentrytakykardi, som tydeliyvis er helt ufarlig, men ga meg tidvis puls på nærmere 300. Angrer litt på at jeg utførte en ablasjon siden jeg er ung, men legen anbefalte det.. 

Skrevet

Tviler på at det er blodfortynnende som gir deg disse symptomene, TS, men hør med legen.

Anonymkode: afba0...0fd

• Liker 1
Skrevet

Har du andre medisiner enn blodfortynnende? Betablokker, for eksempel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tviler på at det er blodfortynnende som gir deg disse symptomene, TS, men hør med legen.

Anonymkode: afba0...0fd

Legen mente det kunne være det + sliten etter operasjon. Så håper det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du andre medisiner enn blodfortynnende? Betablokker, for eksempel?

Nei legen ville jeg skulle prøve betablokkere noen måneder, men fikk så lav puls at jeg nesten besvimte så brukte ikke det mer enn en dag. 

Skrevet

Det kan vel være at dette kommer som følge av nylig operasjon fremfor at du går på blodfortynnende. Går på blodfortynnende for livet ut og har ikke hatt problemer etter jeg kom meg fra den akutte sykdommen som gjorde at jeg måtte begynne på medisinen i utgangspunktet.

Håper du føler deg bedre snart, hold ut på medisinen, det er en grunn til at du må ta dem nå!

Anonymkode: 3901a...c91

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt hvilken du går på, men Albyl-e kan iallfall forårsake fatigue, svimmelhet og hodepine. Noen av bivirkningene er riktignok mer sjeldent enn andre, men det betyr ikke at du ikke kan få dem. 

Anonymkode: 28c84...26e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 0.59):

Hadde en liten operasjon på hjertet og må bruke blodfortynnende en måned. Føler meg så dritt. Føles ut som jeg er syk, sliten, konstant andpusten selvom pulsen er normal, ør i hodet, fjern.. går turer på noen kilometer om dagen og får hodepine bare jeg beveger meg litt.. 

Det siste året har jeg gått fra å være sofapotet til å trene nesten hver dag. Vært i bedre form enn på lenge og så dette. Blir redd for at dette er sånn jeg kommer til å være fremover.. var kun en ablasjon av noe ekstra på hjertet, men vet ikke om det er det eller de blodfortynnende medisinene 😕 

Kan jeg spørre hvilken blodfortynnende medisin du bruker?

Jeg har brukt blodfortynnende og kolesterol- medisin i 2 år nå og formen min blir bare dårligere etterhvert som tiden går.  Jeg føler meg også syk og orker ikke noe lenger. Jeg blir andpusten bare av å gå litt rundt i leiligheten.

Jeg har hatt en blodpropp og har fått beskjed at jeg må bruke disse medisinene resten av livet. 

Anonymkode: 75d4c...8f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken blodfortynnende medisin du bruker?

Jeg har brukt blodfortynnende og kolesterol- medisin i 2 år nå og formen min blir bare dårligere etterhvert som tiden går.  Jeg føler meg også syk og orker ikke noe lenger. Jeg blir andpusten bare av å gå litt rundt i leiligheten.

Jeg har hatt en blodpropp og har fått beskjed at jeg må bruke disse medisinene resten av livet. 

Anonymkode: 75d4c...8f4

Husk at du bør ta kontakt med legen din på nytt hvis formen din forverrer seg, da. Kan hende noe bør justeres på eller at det er en annen grunn til at du får dårligere form.

Anonymkode: 7cb30...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...