Gå til innhold

Hva har skjedd med menn på Tinder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før 2019, så hadde jeg mye hell på Tinder. Jeg har tidligere hatt kjærester fra Tinder også. Nå er jeg i starten av 30-årene og har hatt en pause på tre år. Hva har skjedd med menn? De har blitt arrogante, egoistiske, useriøse og mindre intelligente. Flere matcher med meg, men få skriver til meg. Det er kanskje 1-2 i uken bare… Dette synes jeg er rart. 

De vil rask legge meg til på Snap, selv om jeg har den appen kun til familie og venner. Jeg legger sjeldent til fremmede folk her. 

Etter kun et par meldinger kan jeg få noe som dette:

«Det virker som om du trives i livet. Bra. Jeg har ikke lyst til å møte noen som ikke har livet på stell!» uten noe smiley. Å sette krav og være dømmende ovenfor andres livssituasjon er så turn off, spesielt når du vet minimalt om en person.

Etter par meldinger: «Skal vi treffes?» Nei, jeg skal ikke treffe noen jeg har null informasjon om, din psycho. 

«Oi, du bor langt unna!» No shit, det kan skje på Tinder. Første setningen jeg får altså…

Så er det mye tomprat om jobb og diverse overfladiske temaer, som gir meg ingenting, altså mennesker som mangler kommunikasjonsevner og det å føre en samtale på et dypere nivå. 

Så er det mye prat om meg og mine behov. Jada, viktig å være åpen om hva man vil her i livet, men flere menn virker jo å ha mindreverdighetskomplekser og viser arroganse i sin kommunikasjon. Tror de virkelig dette appellerer til kvinner? Jeg går ikke på date med menn som virker dømmende, kravstore og egoistiske. Det er en grunn til at jeg liker å skrive en stund før første date, da mitt inntrykk av en mann aldri tar feil. Jeg kan se hvordan en person er ut i fra skriftlig kommunikasjon (master i kommunikasjon) og jeg har aldri tatt feil. 

Jeg er sjokkert over hvordan mange menn har blitt. Noe annet å anbefale mtp. dating? 

Anonymkode: 05456...d39

• Liker 6
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler at du sletter tinder og møter folk tilfeldig på ute byen eller andre plasser du har muligheter for å treffe folk. Alle er rare på tinder, dere jenter også...

Anonymkode: 2dda2...1f4

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Før 2019, så hadde jeg mye hell på Tinder. Jeg har tidligere hatt kjærester fra Tinder også. Nå er jeg i starten av 30-årene og har hatt en pause på tre år. Hva har skjedd med menn? De har blitt arrogante, egoistiske, useriøse og mindre intelligente. Flere matcher med meg, men få skriver til meg. Det er kanskje 1-2 i uken bare… Dette synes jeg er rart. 

De vil rask legge meg til på Snap, selv om jeg har den appen kun til familie og venner. Jeg legger sjeldent til fremmede folk her. 

«Det virker som om du trives i livet. Bra. Jeg har ikke lyst til å møte noen som ikke har livet på stell!» uten noe smiley. Å sette krav og være dømmende ovenfor andres livssituasjon er så turn off, spesielt når du vet minimalt om en person.

Etter par meldinger: «Skal vi treffes?» Nei, jeg skal ikke treffe noen jeg har null informasjon om, din psycho. 

«Oi, du bor langt unna!» No shit, det kan skje på Tinder. Første setningen jeg får altså…

Så er det mye tomprat om jobb og diverse overfladiske temaer, som gir meg ingenting, altså mennesker som mangler kommunikasjonsevner og det å føre en samtale på et dypere nivå. 

Så er det mye prat om meg og mine behov. Jada, viktig å være åpen om hva man vil her i livet, men flere menn virker jo å ha mindreverdighetskomplekser og viser arroganse i sin kommunikasjon. Tror de virkelig dette appellerer til kvinner? Jeg går ikke på date med menn som virker dømmende, kravstore og egoistiske. Det er en grunn til at jeg liker å skrive en stund før første date, da mitt inntrykk av en mann aldri tar feil. Jeg kan se hvordan en person er ut i fra skriftlig kommunikasjon (master i kommunikasjon) og jeg har aldri tatt feil. 

Jeg er sjokkert over hvordan mange menn har blitt. Noe annet å anbefale mtp. dating? 

Jeg er mann i 30-årene og hverken arrogant, useriøs eller uintelligent. Jeg vil gjerne ha et seriøst forhold. Men får det ikke til da jeg ikke får noe napp på Tinder. Til tross for normale bilder og en fin profiltekst. At du hevder at de fleste menn er så upassende stemmer ikke altså helt. Du bør ikke skjære alle alle over en kam når det gjelder menn. Det finnes bra menn der ute. Du har bare vært uheldig så langt i såfall. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Du får sende avgårde første meldinga til de som virker litt interessante.

• Liker 7
Skrevet

Kunne sagt det samme om damer der.

Anonymkode: 1e4a5...3c8

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er kanskje litt kravstor selv? Det kan virke sånn på meg.

Selv kritiserer du lett andre, men ser ikke din egen tendens til å være nedlatende (og kanskje noe høy på deg selv...).

Mulig jeg er vel kritisk nå, men en med master i kommunikasjon burde vel klare å komme i samtale med mennesker ute i det virkelige liv? Det er mange single, så det skulle ikke by på altfor store problemer om man er omgjengelig.

Anonymkode: e6620...7e7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sannsynligvis har det ikke "skjedd noe" med menn siden 2019. Tviler på at å bikke 30 har noe med det å gjøre heller. Hvordan de fleste forholder seg til Tinder kan ha endret seg noe som  følge av at algoritmene Tinder bruker hele tiden endres sånn at selskapet bak tjener mer, noe som fører til mindre matcher for noen, mer avslag og færre som orker å initiere å skrive.

Jeg skjønner heller ikke greia med å skulle legge til på Snap da jeg bruker det på samme måte som deg.

Jeg har forresten også høyere utdannelse i kommunikasjon og han jeg nå skal gifte meg med med fant jeg på Tinder. Samtalen med han skilte seg ut. Hadde egentlig lyst til å si til deg at du kan ta feil, men min erfaring er jo den samme som din. Bortsett fra at jeg mener at de finnes der, de bra mennene du leter etter. Du må bare fortsette å sveipe vekk det du ikke leter etter.

Anonymkode: 34eb7...a4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå var de kanskje ikke verdens mest smoothe menn, men det var hverken useriøst eller dømmende mot deg. 

Første var kompliment til deg, du i motsetning til mange andre har livet på stell. Hadde vært rart med smiley fra en mann her. Han dømmer deg ikke. Smule spesielt av deg å si at å ikke være interessert i de som ikke har livet på stell er turn off. Det er helt fair krav og det var ikke rettet mot deg.

Andre melding er helt korrekt. Damer som skal prate i evigheter online er bortkastet å bruke tid på. Man skal ikke finne seg chattevenn. Når man møtes må man bli kjent igjen på nytt. Så har man kastet bort mye tid om man ikke passer. Man burde spørre om å møtes innen 10 meldinger. Jenter som ikke vil det er ikke bare bortkastet tid, men gjerne av typen som har null spor av spontanitet, skal planlegge alt og likevel er bekymret over alt. Ikke verdt bryet.

Du går forbi menn hver dag, hvorfor skal du være reddere for en mann du har kontaktinfo til? Gi info til en venninne, og unngå hjem på første date. Møt på kafe/bar/aktivitet eller ta en tur i byen

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva har skjedd med menn? De har blitt arrogante, egoistiske, useriøse og mindre intelligente… Å sette krav og være dømmende ovenfor andres livssituasjon er så turn off, spesielt når du vet minimalt om en person... Nei, jeg skal ikke treffe noen jeg har null informasjon om, din psycho… mennesker som mangler kommunikasjonsevner og det å føre en samtale på et dypere nivå… flere menn virker jo å ha mindreverdighetskomplekser og viser arroganse i sin kommunikasjon. ..Jeg går ikke på date med menn som virker dømmende, kravstore og egoistiske. …mitt inntrykk av en mann aldri tar feil. Jeg kan se hvordan en person er ut i fra skriftlig kommunikasjon (master i kommunikasjon) og jeg har aldri tatt feil. 

(jeg har sakset litt i teksten din)
Ut fra det du skriver så kunne jeg aldri ha matchet med deg (og jeg tar aldri feil!). Kan det tenkes at en del av dette er utfordringer som du selv kan jobbe med?

Anonymkode: 3ef20...ad7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg håper du mener master i kommunikasjon typ psykologi og ikke grafisk design, for vi som har tatt kommunikasjon innen grafisk design er ikke nødvendigvis gode på å snakke sammen. 🤣

Jeg synes du er litt dømmende jeg. Du mener noen er psykopat fordi de vil ta en øl med deg uten å legge ut om livet sitt først. Jeg pleide å date sånn, altså minst mulig chatting først, bare treffe mennesket. Men det vil si typ ta en øl i en bar, typ date. Ikke la oss gå alene i skogen. Ikke treff fremmede i en bak gate liksom. Men i en bar så er du ikke alene. 

Det jeg tror du opplever er: du går på en app som Alle bruker. Absolutt alle. Og, antageligvis er du en dame som er attraktiv, god jobb, lovende karriere osv. Mao du er i siktet til også de mennene som Du ikke vil ha. De mennene som ikke har det du har. Alle vil ha en bra dame. Så du får meldinger fra a L L e. 

Anonymkode: 98cb6...66c

• Liker 3
Skrevet
Serafin skrev (6 timer siden):

At du hevder at de fleste menn er så upassende stemmer ikke altså helt

Hvis hun hevder det, så stemmer det vel 100 % at hun hevder det?  

Når folk skal motgå generalisering og statistikk, ved å peke på seg selv, så synes jeg det minner om lite intelligens. Hva synes du? 

Anonymkode: f47d6...f59

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan se hvordan en person er ut i fra skriftlig kommunikasjon (master i kommunikasjon) og jeg har aldri tatt feil

Ok.

* Så tomprat er ut

* Å snakke om deg og dine behov er ut. 

* Å foreslå å møtes er ut. 

* Mennene har både mindreverdighetskomplekser og er arrogante. (og generelt uintelligente) 

Du skriver ikke ett ord om hva du forventer eller ønsker. 

... men du poengterer at du har Master i kommunikasjon og tar aldri feil i din tolkning. 

Fikk jeg med meg alt? 

Du som har master i kommunikasjon, kan du forklare oss nitwits hva du vil fram til med dette innlegget? 

Anonymkode: a7222...30e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ut ifra innlegget ditt så hadde jeg vurdert å be om pengene tilbake der, altså.

Anonymkode: d3575...15c

• Nyttig 3
Skrevet
Sykkelkopp skrev (4 timer siden):

Nå var de kanskje ikke verdens mest smoothe menn, men det var hverken useriøst eller dømmende mot deg. 

Første var kompliment til deg, du i motsetning til mange andre har livet på stell. Hadde vært rart med smiley fra en mann her. Han dømmer deg ikke. Smule spesielt av deg å si at å ikke være interessert i de som ikke har livet på stell er turn off. Det er helt fair krav og det var ikke rettet mot deg.

Andre melding er helt korrekt. Damer som skal prate i evigheter online er bortkastet å bruke tid på. Man skal ikke finne seg chattevenn. Når man møtes må man bli kjent igjen på nytt. Så har man kastet bort mye tid om man ikke passer. Man burde spørre om å møtes innen 10 meldinger. Jenter som ikke vil det er ikke bare bortkastet tid, men gjerne av typen som har null spor av spontanitet, skal planlegge alt og likevel er bekymret over alt. Ikke verdt bryet.

Du går forbi menn hver dag, hvorfor skal du være reddere for en mann du har kontaktinfo til? Gi info til en venninne, og unngå hjem på første date. Møt på kafe/bar/aktivitet eller ta en tur i byen

Har pratet med så ulike folk på internettet jeg virkelig ikke ville ha møtt i virkeligheten, at jeg tror faktisk en samtale for å bekrefte at noen er hyggelige og har vett, er viktig. 

Men tror nok at de mennene som passer for foreksempel meg, tenker det samme. Så for alle kvinner eller menn som trenger mer å gå på, plis annerkjenn hvem som sier de ikke orker å vente å bruk den informasjonen til å avgjøre om det å møtes raskere vil ha en positiv effekt for deg. 

Anonymkode: c0d83...52d

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler at du sletter tinder og møter folk tilfeldig på ute byen eller andre plasser du har muligheter for å treffe folk. Alle er rare på tinder, dere jenter også...

Anonymkode: 2dda2...1f4

Jeg går dessverre veldig sjeldent på byen, siden jeg drikker minimalt og synes generelt det ikke gir meg noe. Jeg går en del på treningssenteret, men det er mest pensjonister der. Videre er jeg forsåvidt enig med deg. Det virker som om det er bedre å møte noen ute blant folk, slik man gjorde da man var i starten av 20-årene. TS

• Nyttig 1
Skrevet

Fysj så sur, ekkel og negativ du er 🤮 Blir helt tømt for energi av folk som deg

Anonymkode: 639df...309

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
7 hours ago, Serafin said:

Jeg er mann i 30-årene og hverken arrogant, useriøs eller uintelligent. Jeg vil gjerne ha et seriøst forhold. Men får det ikke til da jeg ikke får noe napp på Tinder. Til tross for normale bilder og en fin profiltekst. At du hevder at de fleste menn er så upassende stemmer ikke altså helt. Du bør ikke skjære alle alle over en kam når det gjelder menn. Det finnes bra menn der ute. Du har bare vært uheldig så langt i såfall. 

Så godt å høre! Ikke gi opp håpet! :) Nei, jeg skjærer ikke over alle over en kam, men snakker om de jeg matcher med. Jeg har blitt veldig overrasket, fordi jeg opplevde ikke dette i 20-årene. Nå bodde jeg i Oslo tidligere, mens nå bor jeg en time unna hovedstaden. Jeg vet ikke om det har noe å si. Jeg har uansett valgt å ha 160 km i avstand, siden jeg er veldig fleksibel når det kommer til dating og evt. det å flytte. TS

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ut ifra innlegget ditt så hadde jeg vurdert å be om pengene tilbake der, altså.

Anonymkode: d3575...15c

Master i Norge er gratis? TS 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok.

* Så tomprat er ut

* Å snakke om deg og dine behov er ut. 

* Å foreslå å møtes er ut. 

* Mennene har både mindreverdighetskomplekser og er arrogante. (og generelt uintelligente) 

Du skriver ikke ett ord om hva du forventer eller ønsker. 

... men du poengterer at du har Master i kommunikasjon og tar aldri feil i din tolkning. 

Fikk jeg med meg alt? 

Du som har master i kommunikasjon, kan du forklare oss nitwits hva du vil fram til med dette innlegget? 

Anonymkode: a7222...30e

Med tomprat mener jeg at menn spør hva jeg skal i helgen hver uke, om jeg har gjort noe spennende i dag (på en mandag), om hvordan det går, om været, o.l. Dette stimulerer ikke hjernen min, men jeg forstår noen foretrekker overfladisk og enkel kommunikasjon. 

Når en mann snakker om seg og sine behov etter to meldinger, så synes jeg det er spesielt ja. 

Jeg møtes gjerne jeg, men ikke etter to meldinger på en Tinder app. :) Det virker litt desperat.  De menn som respekterer det har jeg hatt flaks med og har god kommunikasjon med den dag i dag. De har jeg virkelig blitt kjent med på et dypere nivå, siden vi har tekstet daglig med hverandre i 4-6 uker, ringt hverandre på telefon, og lignende. Da ser jeg at de er interessert, er tålmodige, respektfulle og klarer å holde en samtale gående over tid - som er viktig for meg.

Det jeg vil fram til, er at jeg synes Tinder har endret seg som app, og lurer på om det finnes en annen app eller arena hvor man kan treffe oppegående folk. Jeg er veldig tydelig i min Tinder bio tekst om hva jeg søker og hvem jeg er, så useriøse bør egentlig ikke finne veien til meg. TS

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts, for oss seriøse menn i 30-årene så vifter du me de røde flaggene mtp. hvordan du snakker om oss. Det er gode måter å spørre folk om å møtes, det er dårlige måter å spørre om å møtes, men du virker ut til å tenke at alle måter er like ille. Og mye annet grums jeg leser utifra innlegget ditt. Tror forsåvidt ikke en master i kommunikasjon vil hjelpe deg i dating, it takes two to tango, og jeg selv tror jeg har ganske god språkforståelse og kommunikasjonsevne (i alle fall et kompliment jeg har fått en god del ganger) men ville unngått deg utifra hovedinnlegget ditt. Kanskje er du en bedre catch enn hva du fremstiller deg som i det innlegget.

Anonymkode: 1b29d...1cc

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...