Gå til innhold

Bitt negler og huden rundt - smerter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å bite negler for et halvt år siden, og i det siste har det eskalert veldig. Akkurat nå er de så korte som de noen gang har vært, og det gjør skikkelig vondt! 😨

Jeg har prøvd å slutte flere ganger, men nå er det virkelig nok! Nå SKAL jeg slutte! Jeg trenger råd om noe jeg kan smøre på for å dempe smerten. Håper det finnes noe, for det gjør forferdelig vondt!

jeg har kjøpt inn bomullshansker, neglolje, håndkrem, vaselin, engangshansker og neglfiler. Planen er å forsiktig file bort alle ujevnheter og ting som stikker ut, smøre masse og å dekke til hele tiden så jeg ikke kjenner noe eller kommer til. Jeg vet at jeg må igjennom en fase med hard, ujevn og flisete hud rundt neglene. Og selve neglene er stygge i kantene, så straks de blir lange nok må jeg file de jevne daglig.

det nytter ikke å klippe med sånn neglbåndsaks da jeg ender opp med å klippe i både hud og negler i steden for å bite. Go’negl har dessverre ikke effekt.

Andre tips mottas med takk. Med noe som lindrer smerten er det jeg trenger mest akk nå.

Anonymkode: a89e9...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isbiter eller noe fra frysen hjulper! Hilsen ei dom også holdt på slik🤗

Anonymkode: 1c146...315

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Isbiter eller noe fra frysen hjulper! Hilsen ei dom også holdt på slik🤗

Takk!! 🥰 fy faen så dumt dette er. Føles nesten som selvskading når det blir sånn…

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var fæl å pille og gnage på neglebånd, men da en venninne satt på meg lange negler ble det vanskeligere, og jeg så hvor fælt det så ut. 

Nå har jeg sluttet å pille og rive og slite, har med meg fil overalt og bruker heller den om jeg finner noe pillverdig. 

Anonymkode: 35628...46c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk!! 🥰 fy faen så dumt dette er. Føles nesten som selvskading når det blir sånn…

Er på en måte det og en måte å handtere uro og angst for meg.. det var veldig ille, jeg hadde nesten ikke noe negl igjen, bare fingertuppene. Men det er flere år siden jeg sluttet, men det hender jeg biter en negl litt ned en sjelden gang hvis noe ille skjer.

Skrevet

Jeg bet negler da jeg var ung, de ble korte og såre. Så tok jeg på klarlakk og jeg ble kvitt neglebiting. Hver gang jeg prøvde å bite så ble det surt.

Anonymkode: afc69...ba6

Skrevet

Ikke bruk olje, du vil tørke ut og få mer flisete hud rundt. Den kan du bruke når alt har normalisert seg. Bruk krem som feks canoderm. 

Anonymkode: c900c...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...