Ymreymre Skrevet 15. oktober 2023 #1 Del Skrevet 15. oktober 2023 Oppfører seg som hooligans.. voksne folk, hva skjer?! Dette er ikke en fotballkamp. Skal bli en glede å bli kvitt slike amøber fra mitt synsfelt og omgangskrets. Har selv en side jeg sympatiserer noe mer med enn den andre, men hallo! Sitte her med nisselua si i verdens tryggeste land, og tro at man har Misdøstenkonflikten figured out. Sinnsykt flaut! 14 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 15. oktober 2023 #2 Del Skrevet 15. oktober 2023 Gjør du det samme med de med Ukrainsk flagg på profilbildet også? Lurer veldig. Personlig har jeg ingen behov for å leke "God samaritan" for å få poeng av familie og venner. Så forstår godt hva du mener. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 15. oktober 2023 #3 Del Skrevet 15. oktober 2023 Intoleranse i praksis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymreymre Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 15. oktober 2023 frivis skrev (3 minutter siden): Gjør du det samme med de med Ukrainsk flagg på profilbildet også? Lurer veldig. Personlig har jeg ingen behov for å leke "God samaritan" for å få poeng av familie og venner. Så forstår godt hva du mener. Njaaa, men ser litt ned på de også. Havner i samme kategori som #50 er ikke nok-gjengen 😅 har blitt bespart for sletting enn så lenge. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymreymre Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 15. oktober 2023 Capazitet skrev (8 minutter siden): Intoleranse i praksis Burde vært mer intoleranse generelt. Folk går rundt og tåler alt for mye, er ikke bra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 16. oktober 2023 #6 Del Skrevet 16. oktober 2023 Skjønner hva du mener, og er litt enig men det går sin regel over om en måneds tid når saken ikke er like aktuell lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdjdkdudjbs Skrevet 17. oktober 2023 #7 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Det er noe litt enkelt med folk som ikke er en del av konflikten, men som likevel greier å ha ekstremt bastante og svart-hvite holdninger til den - og i tillegg blåse det ut over hele Facebook og andre sosiale medier. Israel-Palestina og Midtøsten generelt har en lang historie og konflikten har så mange lag at svart-hvitt ikke burde eksistere utenfor partene i konflikten - det er ingen middelvei der alle kan vinne om man ikke kan avskaffe religionen til folk. Det er litt fotballsupporter/gladiatortilskuer mentalitet over det å heie ensidig på den ene parten og markere det med flagg i offentligheten synes jeg. Jeg synes ikke det kan sammenlignes med Ukraina-Russland der et land plutselig ikke respekterer et annets lands grenser lengre og massakrerer dette landets befolkning så mye som overhodet mulig for å få dem til å gi opp. Endret 17. oktober 2023 av Elaine Marley 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 17. oktober 2023 #8 Del Skrevet 17. oktober 2023 Det er flaut å oppdatere profilbildet med flagg eller farger for å støtte en sak. Uansett sak. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 17. oktober 2023 #9 Del Skrevet 17. oktober 2023 On 10/15/2023 at 11:44 PM, Ymreymre said: Oppfører seg som hooligans.. voksne folk, hva skjer?! Dette er ikke en fotballkamp. Skal bli en glede å bli kvitt slike amøber fra mitt synsfelt og omgangskrets. Har selv en side jeg sympatiserer noe mer med enn den andre, men hallo! Sitte her med nisselua si i verdens tryggeste land, og tro at man har Misdøstenkonflikten figured out. Sinnsykt flaut! Det var da voldsomt at noen flagg på sosiale medier kan fremprovosere en sådan respons fra voksne mennesker. Er det sinneproblemer som ligger til grunn for sånt? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 17. oktober 2023 #10 Del Skrevet 17. oktober 2023 dette er nok veldig ille av meg - jeg har nok blitt alt for avstumpet med årene, men..... Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at barn settes til verden med én hensikt, nemlig at de skal formes, instrumentaliseres og radikaliseres på alle mulige måter 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 17. oktober 2023 #11 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Jeg føler jeg er blitt bedre kjent med enkelte den siste tiden. Jeg har venner som i utgangspunktet er på begge sider, men de fleste som er på «Palestina-siden» har fordømt det Hamas har gjort likevel. Noen få har dog ikke gjort det, og det har kommet frem med flagg på profilbildet og folk som kommenterer under der og spør. Er folk på venstresiden, men de er likevel i unntak nå ifht å støtte hva Hamas gjorde for halvannen uke siden. Det går an å støtte palestinerne, og fordømme blokkeringen av Gaza og de forholdene de lever under der (osv osv), samtidig som en fordømmer hva Hamas har gjort. De fleste jeg kjenner er der, men ikke alle. Endret 17. oktober 2023 av Daisy-love 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 17. oktober 2023 #12 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg stusser jo litt over folk som aldri har uttrykt noe om konflikten i Midtøsten (uansett «side») før plutselig skal poste hjerter, visdomsord og pray for peace… Samme folka som byttet bilde til en sort firkant under BLM, ikke sett mye til det engasjementet etterpå. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 17. oktober 2023 #13 Del Skrevet 17. oktober 2023 Glufseguri skrev (3 minutter siden): Jeg stusser jo litt over folk som aldri har uttrykt noe om konflikten i Midtøsten (uansett «side») før plutselig skal poste hjerter, visdomsord og pray for peace… Samme folka som byttet bilde til en sort firkant under BLM, ikke sett mye til det engasjementet etterpå. Det er noen av dem ja som lever et liv etter hva som er i vinden. Det stikker ikke så dypt, og så fort det skjer noe annet i verden så er en kjempeviktig sak glemt for noe nytt. Nesten en konkurranse for enkelte om å være mest mulig samfunnsbevisst og få med seg alt som rører seg, men så bytter det jo stadig, så så engasjert i emnet var de ikke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 17. oktober 2023 #14 Del Skrevet 17. oktober 2023 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerangrep, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. oktober 2023 #15 Del Skrevet 19. oktober 2023 Noen nettsider på Fb jeg følger på grunn av interessant og kunnskapsrikt innhold har blitt oversvømt av palestinske flagg, laget av hjerter i de respektive fargene. Da snakker vi om hundrevis av kommentarer så de vanlige kommentarene forsvinner og er umulig å finne. Det fremstår som tilfeldig spam for å ødelegge en nettside som overhodet ikke er politisk og overhodet ikke har politisk innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AbstractWoman Skrevet 19. oktober 2023 #16 Del Skrevet 19. oktober 2023 Hva med pride flagg? Du får organisasjoner og tillitsvalgte på nakken om du ikke heiser det flagget. Rimelig sykt å ikke kunne stille seg nøytral. De ansatte i hotellkjeden hadde tidligere fått beskjed fra ledelsen om å ikke heise regnbueflagg i juni. Kjeden begrunnet det med at de ville være nøytrale. Flere reagerte på avgjørelsen, blant annet tillitsvalgte og organisasjonen Fri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå