Gå til innhold

Anonym bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt meldt anonymt til bv. Dette er forhold som går på meg og må være noen jeg kjenner som har fått det at jeg drakk alkohol som singel og barnløs til at jeg hadde alkoholproblemer. 

Det er ikke tilfelle. Hvordan forsvarer man seg mot sånt ? Har så lite i legejournal at det er meningsløst 

Anonymkode: e6986...8e2

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig det enkleste i verden, om du ikke har alkoholproblemer. Legg frem levertest, så vil de lett se at du ikke har alkoholproblemer. Jeg hadde bestilt time med en gang og fått tatt en slik prøve og sendt over.

Men du kan jo sette en grense for hvor lenge du ønsker å måtte ta slike prøver...

Anonymkode: d0bd3...c38

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel egentlig det enkleste i verden, om du ikke har alkoholproblemer. Legg frem levertest, så vil de lett se at du ikke har alkoholproblemer. Jeg hadde bestilt time med en gang og fått tatt en slik prøve og sendt over.

Men du kan jo sette en grense for hvor lenge du ønsker å måtte ta slike prøver...

Anonymkode: d0bd3...c38

Er vel peth dom benyttes av barnevernet.  De må tas hyppig over tid og en må avstå helt fra alkohol.  Det er også dyrt. 

Anonymkode: f642f...be8

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har blitt meldt anonymt til bv. Dette er forhold som går på meg og må være noen jeg kjenner som har fått det at jeg drakk alkohol som singel og barnløs til at jeg hadde alkoholproblemer. 

Det er ikke tilfelle. Hvordan forsvarer man seg mot sånt ? Har så lite i legejournal at det er meningsløst 

Du trenger ikke forsvare deg i første omgang. det er jo opp til BV om de i det hele tatt åpner undersøkelse, og om de gjør vil det holde å bare snakke med dem. Still deg helt uforstående til alt. Å drikke alkohol som singel er normalt. Det er til og med normalt å drikke alkohol når man har barn. 

Anonymkode: c6e27...d24

• Liker 1
Skrevet

Du kan legge frem peth-prøver da, sånn bevis messig. Men ellers kan du jo først se hva de sier. 

Anonymkode: 6d108...2e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke forsvare deg i første omgang. det er jo opp til BV om de i det hele tatt åpner undersøkelse, og om de gjør vil det holde å bare snakke med dem. Still deg helt uforstående til alt. Å drikke alkohol som singel er normalt. Det er til og med normalt å drikke alkohol når man har barn. 

Anonymkode: c6e27...d24

De gjør det og de skal innhente journaler, men der står det ingenting? Vedkommende sa også at jeg har psykiske problemer. Har gått til psykolog for en mild lidelse for fem år siden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De gjør det og de skal innhente journaler, men der står det ingenting? Vedkommende sa også at jeg har psykiske problemer. Har gått til psykolog for en mild lidelse for fem år siden. 

Da har du ingenting å frykte. Bv gjennomskuer ganske raskt denne type meldinger. Heldigvis.

Anonymkode: 7cff8...635

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Em melding er jo bare en beskjed om at BV bør ta en sjekk,det betyr slett ikke mer enn det. Så lenge du har ditt på det tørre er det jo ikkeno å være redd for. BV tar aldri et barn eller gjør de store tinga på grunnlag av et anonymt tips.

Anonymkode: 8f41c...311

Skrevet

Bevisbyrden ligger vel hos BV?

Anonymkode: 0617a...60b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...