AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Del Skrevet 15. oktober 2023 Drømmene våre ble knust for noen dager siden (var i andre trimester), og brystene har vokst enormt siden, av åpenbare grunner. Skal jeg gjøre noe med det i form av forsøk på å tømme, eller bare vente til det går over? Ønsker å unngå betennelse. Alle internettsøk leder meg kun til info om ammeperioden og det er frustrerende. Tar kontakt med noen profesjonelle i morgen men ønsker likevel å spørre her fordi hodet er et rot. Anonymkode: 18ea1...a98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Del Skrevet 15. oktober 2023 Bruk treningsbehåer som strammer inn brystene dine. Brystene bør stimuleres minst mulig for å reversere melka, men du ønsker heller ikke brystbetennelse pga spreng. Så bare håndmelk litt i dusjen eller noe om det sprenger veldig. Det går an å ta hormonpiller som reverserer melka, men du må belage deg på at det tar 1-2 uker, uansett.. Anonymkode: 54c2d...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Del Skrevet 16. oktober 2023 Så utrolig trist å høre, ts ❤️ Be om å få Dostinex, det skal hemme melkeproduksjonen Anonymkode: df34d...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Del Skrevet 16. oktober 2023 Jeg gikk med stram sportsBH og "teipet" med støttebandasje etter dødfødsel, hadde brystspreng ett par dager før det gikk over, fikk ikke betennelse. Anonymkode: 2350d...500 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Del Skrevet 16. oktober 2023 Du kan få medikamenter, men de har gjerne så alvorlige bivirkninger at det ikke er å anbefale. Stram BH, og håndmelke ut det største presset. Da hjelper det gjerne etter ca 3-4 dager😞 Kan jeg spørre hvor langt du var på vei? ❤️ Kondolerer så mye ❤️ Anonymkode: 9522a...167 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #6 Del Skrevet 17. oktober 2023 Jeg fikk to tabletter på sykehuset i fjor etter dødfødsel og i år etter levende fødsel. Ingen bivirkninger, ingenting. Annet enn at de ikke fungerte for melken kom like herlig tilbake 😭..går over etterhvert. Bruk stramme ting. Anonymkode: d8dbf...f03 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #7 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du kan få medikamenter, men de har gjerne så alvorlige bivirkninger at det ikke er å anbefale. Stram BH, og håndmelke ut det største presset. Da hjelper det gjerne etter ca 3-4 dager😞 Kan jeg spørre hvor langt du var på vei? ❤️ Kondolerer så mye ❤️ Anonymkode: 9522a...167 Jaha? Har du erfaring med det eller kilder på det? Du får kun to tabletter for å stoppe. Ingen alvorlige bivirkninger av de. Anonymkode: d8dbf...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #8 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jaha? Har du erfaring med det eller kilder på det? Du får kun to tabletter for å stoppe. Ingen alvorlige bivirkninger av de. Anonymkode: d8dbf...f03 Ingen annen kilde enn min egen fastlege. Jeg tok selv tabletter for å stanse produksjonen, for 15år siden. Ble den gang aldri fortalt om bivirkninger, og alt gikk helt fint. Da jeg tok opp dette med ny lege i senere graviditet sa hun at hun aldri skriver resept på sånt, fordi det var mange tilfeller av alvorlige depresjoner og selvmordstanker av dem. Godt mulig det finnes forskjellige preparater med og uten bivirkninger, eller at de jeg fikk er tatt vekk fra norsk marked nå. Er som sagt 15år siden jeg fikk de. Har dog god erfaring med å stoppe produksjonen med stram sports-bh og håndmelke. Anonymkode: 9522a...167 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #9 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen annen kilde enn min egen fastlege. Jeg tok selv tabletter for å stanse produksjonen, for 15år siden. Ble den gang aldri fortalt om bivirkninger, og alt gikk helt fint. Da jeg tok opp dette med ny lege i senere graviditet sa hun at hun aldri skriver resept på sånt, fordi det var mange tilfeller av alvorlige depresjoner og selvmordstanker av dem. Godt mulig det finnes forskjellige preparater med og uten bivirkninger, eller at de jeg fikk er tatt vekk fra norsk marked nå. Er som sagt 15år siden jeg fikk de. Har dog god erfaring med å stoppe produksjonen med stram sports-bh og håndmelke. Anonymkode: 9522a...167 Bare et spørsmål: Hvordan kunne legen vite at depresjon og selvmordstanker var bivirkninger av medisinene? Jeg vil tro det er en helt vanlig reaksjon på å miste et barn og at en viss nedstemthet er å forvente i den situasjonen? Anonymkode: 92ec5...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #10 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Bare et spørsmål: Hvordan kunne legen vite at depresjon og selvmordstanker var bivirkninger av medisinene? Jeg vil tro det er en helt vanlig reaksjon på å miste et barn og at en viss nedstemthet er å forvente i den situasjonen? Anonymkode: 92ec5...0ed Hvis du googler litt, så ser du veldig mange som har blitt rådet av helsepersonell til å ikke ta disse tablettene pga bivirkningene, så dette er nok ikke noe min lege «finner på» Anonymkode: 9522a...167 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #11 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du kan få medikamenter, men de har gjerne så alvorlige bivirkninger at det ikke er å anbefale. Stram BH, og håndmelke ut det største presset. Da hjelper det gjerne etter ca 3-4 dager😞 Kan jeg spørre hvor langt du var på vei? ❤️ Kondolerer så mye ❤️ Anonymkode: 9522a...167 Jeg bruker fast slike medikamenter, aldri hatt noe bivirkninger, og aldri blitt presentert noen alvorlige bivirkninger av lege. Anonymkode: df34d...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #12 Del Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et spørsmål: Hvordan kunne legen vite at depresjon og selvmordstanker var bivirkninger av medisinene? Jeg vil tro det er en helt vanlig reaksjon på å miste et barn og at en viss nedstemthet er å forvente i den situasjonen? Anonymkode: 92ec5...0ed Hvordan legen vet dette? Fordi bivirkninger av medikamenter skal være godt kartlagt før medisinen tas i bruk og de ser også på videre innmeldinger av bivirkninger etter bruk. Og i svært mange tilfeller står det faktisk i pakningsvedlegget til en medisin at depresjon og selvmordstanker kan være bivirkninger. Så denne legen har altså kunnet jobben sin og gjort en god jobb. Anonymkode: 932cf...005 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå