AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Altså, jeg er så oppgitt. Jeg begynte på pillene midt i en mens. Fikk mens ca 1 måned etter, i form av blodklumper stort sett, men varte i nesten 8 dager. 1 uke etter denne mensen fikk jeg enda en ny mens nå. Altså, er greia at man skal være i sølibat på disse pillene? Jammen må jeg juble for prevensjonseffekten på denne pillen, for jeg har ikke sex når det renner blodkoagler ut av meg på helt tilfeldige tidspunkt! Så den sexen jeg liksom skulle ha når jeg ba fastlegen om prevensjon har uteblitt for å si det sånn. Jeg får ikke gå på normale p-piller pga. alderen min, og det er heller ikke et alternativ med p-stav eller spiral (av personlige grunner). P-sprøyten hører jeg kan være like så ille som minipillen når det kommer til blødninger? Kan disse klumpblødningene gi seg etter hvert? Jeg går forresten på "Desirett". Jeg hører jo om de som blir mensfri på disse minipillene og jeg har så lyst at dette skal gjelde meg også 😭 Evt. andre prevensjonsråd utenom kondom? Noen eldre kvinner som bruker p-piller her? Anonymkode: 82e8e...44a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Det er så individuelt, jeg brukte Cerazette i åtte år og blødde aldri. Da jeg begynte igjen etter svangerskap begynte jeg imidlertid å ofte få småblødninger, så gikk over til spiral. Har og hørt om begge deler blant andre 😕 Tror det og kan være sånn de første månedene, men om det ikke gir seg ville jeg dratt tilbake til legen. Finnes jo flere typer 😊 Anonymkode: ef04d...d1c
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 Det pleier å gå over i løpet av 3 mnd. Hvis det ikke går over så kan du prøve igjen senere! Jeg fikk småblødninger første gangen jeg prøvde, men andre gangen var jeg mensfri i mange år. Anonymkode: 23e3c...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Skrevet 15. oktober 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, jeg er så oppgitt. Jeg begynte på pillene midt i en mens. Fikk mens ca 1 måned etter, i form av blodklumper stort sett, men varte i nesten 8 dager. 1 uke etter denne mensen fikk jeg enda en ny mens nå. Altså, er greia at man skal være i sølibat på disse pillene? Jammen må jeg juble for prevensjonseffekten på denne pillen, for jeg har ikke sex når det renner blodkoagler ut av meg på helt tilfeldige tidspunkt! Så den sexen jeg liksom skulle ha når jeg ba fastlegen om prevensjon har uteblitt for å si det sånn. Jeg får ikke gå på normale p-piller pga. alderen min, og det er heller ikke et alternativ med p-stav eller spiral (av personlige grunner). P-sprøyten hører jeg kan være like så ille som minipillen når det kommer til blødninger? Kan disse klumpblødningene gi seg etter hvert? Jeg går forresten på "Desirett". Jeg hører jo om de som blir mensfri på disse minipillene og jeg har så lyst at dette skal gjelde meg også 😭 Evt. andre prevensjonsråd utenom kondom? Noen eldre kvinner som bruker p-piller her? Anonymkode: 82e8e...44a Det funker fint å hoppe av i svingen. Eller tømme seg i et av de hullene som ikke bidrar til graviditet. Her er det bare å finne frem toern Anonymkode: 6501b...497
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er så individuelt, jeg brukte Cerazette i åtte år og blødde aldri. Da jeg begynte igjen etter svangerskap begynte jeg imidlertid å ofte få småblødninger, så gikk over til spiral. Har og hørt om begge deler blant andre 😕 Tror det og kan være sånn de første månedene, men om det ikke gir seg ville jeg dratt tilbake til legen. Finnes jo flere typer 😊 Anonymkode: ef04d...d1c Blir nok tilbake til legen, kan ikke gå flere måneder uten sex når jeg nettopp har fått en elsker 😪 da er det forholdet over på null komma niks. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det pleier å gå over i løpet av 3 mnd. Hvis det ikke går over så kan du prøve igjen senere! Jeg fikk småblødninger første gangen jeg prøvde, men andre gangen var jeg mensfri i mange år. Anonymkode: 23e3c...a1b Kan ikke vente så lenge med å ha sex med min nye flamme. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det funker fint å hoppe av i svingen. Eller tømme seg i et av de hullene som ikke bidrar til graviditet. Her er det bare å finne frem toern Anonymkode: 6501b...497 Har faktisk sterkt vurdert analsex som alternativ, men jeg tenker at det er jo enda mer "skittent" enn menssex, så jeg vet ikke hva som er best i et helt nyetablert elskerforhold. Fy fader så frustrerende... Anonymkode: 82e8e...44a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Kondom? Pessar? Jeg tror ikke du kan forvente null komplikasjoner i startfasen dessverre Anonymkode: ef04d...d1c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg brukte conludag , den var helt høpløs. Blødde i hytte og pine. Etter at jeg hadde vært hos en fyr var det fullt av blod på sengetøyet.. Cerazette var heller ikke bedre. Bruker nå slindra og mensen har jeg ikke sett noe til på 9 måneder . Ikke spottet eller noe. Du kan jo prøve den. Hopp over de grønne pillene. Anonymkode: 1903b...4dd
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg har en « minipille» på 29 år. Den prevensjonen hadde jeg ikke stolt på hadde jeg vært deg. Jeg steriliserte meg etter jeg fikk en attpåklatt som er 19 . Senere satt jeg inn hormonspiral for hormonene sin del, og den hadde jeg til overgangsalderen slo til Anonymkode: 2ea6f...b66
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en « minipille» på 29 år. Den prevensjonen hadde jeg ikke stolt på hadde jeg vært deg. Jeg steriliserte meg etter jeg fikk en attpåklatt som er 19 . Senere satt jeg inn hormonspiral for hormonene sin del, og den hadde jeg til overgangsalderen slo til Anonymkode: 2ea6f...b66 Og jeg har brukt minipille i 17 år, med unntak av to ganger da jeg sluttet for å bli gravid. Funker som rakkern for meg. Hadde en del blødninger de første månedene, men siden ingenting. Anonymkode: d76e2...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 Blør ikke på cerazette, men de gangene det er tomt på apoteket og de gir meg desirett isteden blir det mange vaskemaskiner med blod-truser. Anonymkode: 92cb3...183 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en « minipille» på 29 år. Den prevensjonen hadde jeg ikke stolt på hadde jeg vært deg. Jeg steriliserte meg etter jeg fikk en attpåklatt som er 19 . Senere satt jeg inn hormonspiral for hormonene sin del, og den hadde jeg til overgangsalderen slo til Anonymkode: 2ea6f...b66 At man kan bli gravid selv om man bruker minipille (eller til og med vanlig p-pille) vet jo alle og det visste vel også du før du startet på den? Det står i pakningsvedlegget. Det skjer med et par stykker per tusen brukere. Anonymkode: 23e3c...a1b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): At man kan bli gravid selv om man bruker minipille (eller til og med vanlig p-pille) vet jo alle og det visste vel også du før du startet på den? Det står i pakningsvedlegget. Det skjer med et par stykker per tusen brukere. Anonymkode: 23e3c...a1b Ja? Men det var ikke dette jeg framla som problem.... Anonymkode: 82e8e...44a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #13 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har brukt p-sprøyte i over 20 år, ingen blødninger her men det varierer veldig har jeg hørt. Anonymkode: f684c...9e1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Blør ikke på cerazette, men de gangene det er tomt på apoteket og de gir meg desirett isteden blir det mange vaskemaskiner med blod-truser. Anonymkode: 92cb3...183 Samme her og hun på apoteket ble sur når jeg sa det, måtte være en annen grunn feks at jeg hadde glemt en pille eller noe. (blødningene kom på dag tre desirett) Anonymkode: f01cd...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 Jeg har brukt cerazette, og blødde i ni mnd da jeg begynte på de. Innmari frustrerende! Mensen forsvant etterpå, men de ni månedene var enormt lange. Anonymkode: efc3e...dd8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #16 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 23.23): Evt. andre prevensjonsråd utenom kondom? Anonymkode: 82e8e...44a Men hvorfor? Allergi? Ingen ting som slår kondom. Anonymkode: 02a4d...efd 1
Fighter83 Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 Og du er veldig flink til å ta de på fast tid hver eneste dag?
frøken bra nok Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 23.23): Altså, jeg er så oppgitt. Jeg begynte på pillene midt i en mens. Fikk mens ca 1 måned etter, i form av blodklumper stort sett, men varte i nesten 8 dager. 1 uke etter denne mensen fikk jeg enda en ny mens nå. Altså, er greia at man skal være i sølibat på disse pillene? Jammen må jeg juble for prevensjonseffekten på denne pillen, for jeg har ikke sex når det renner blodkoagler ut av meg på helt tilfeldige tidspunkt! Så den sexen jeg liksom skulle ha når jeg ba fastlegen om prevensjon har uteblitt for å si det sånn. Jeg får ikke gå på normale p-piller pga. alderen min, og det er heller ikke et alternativ med p-stav eller spiral (av personlige grunner). P-sprøyten hører jeg kan være like så ille som minipillen når det kommer til blødninger? Kan disse klumpblødningene gi seg etter hvert? Jeg går forresten på "Desirett". Jeg hører jo om de som blir mensfri på disse minipillene og jeg har så lyst at dette skal gjelde meg også 😭 Evt. andre prevensjonsråd utenom kondom? Noen eldre kvinner som bruker p-piller her? Anonymkode: 82e8e...44a Som flere andre her skriver så får jeg blødning med desirett men null blødning på cerazette. Så kan hende du må koste på de ekstra kronene å ikke få synonym preparatet du og🤗
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #19 Skrevet 19. oktober 2023 Fighter83 skrev (På 17.10.2023 den 20.13): Og du er veldig flink til å ta de på fast tid hver eneste dag? Ja, tar de på minuttet likt hver eneste dag! frøken bra nok skrev (På 17.10.2023 den 20.24): Som flere andre her skriver så får jeg blødning med desirett men null blødning på cerazette. Så kan hende du må koste på de ekstra kronene å ikke få synonym preparatet du og🤗 Jeg har nå skaffet meg originalpreparatet, så håper det vil fungere for meg (selv om jeg er skeptisk) 😕 Anonymkode: 82e8e...44a 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #20 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 18.24): Jeg har en « minipille» på 29 år. Den prevensjonen hadde jeg ikke stolt på hadde jeg vært deg. Jeg steriliserte meg etter jeg fikk en attpåklatt som er 19 . Senere satt jeg inn hormonspiral for hormonene sin del, og den hadde jeg til overgangsalderen slo til Anonymkode: 2ea6f...b66 Var det ikke bare Conludag som var på markedet for 29 år siden? Den er jo kjent for å ha lave hormonverdier og må tas til ganske nøyaktig samme tidspunkt hver dag, så veldig lett å bli gravid på den. Cerazette og andre nyere minipiller har høyere innhold hormoner og har større slingringsmonn i forhold til når man tar den, og er dermed mye sikrere enn Conludag. Noen mener Cerazette er like sikker som en p-pille. Da jeg gikk på Cerazette mistet jeg mensen helt og fikk bare noen sporadiske småblødninger en sjelden gang (type spotting, ikke mer enn at et lite truseinnlegg var nok). Sånn sett var jeg storfornøyd, men psyken min ble helt ute og kjøre så jeg valgte å slutte på dem. Anonymkode: abef4...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå