AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Skrevet 15. oktober 2023 Ok. Jeg har ved noen anledninger, for en stund siden, luftet frustrasjon over å ikke få dekket ulike seksuelle behov. Når jeg forklarer i innlegget at jeg har både hintet, gitt klar beskjed om hva jeg ønsker, vist, tatt initiativ osv, så sier dere respektive brukere av kvinneguiden at det kan oppleves som mas, det blir for mye, hadde ikke tålt det om det var meg du var med, du må jekke ned, osv, hadde ikke orket å blitt diktert hver gang vi har sex, osv.. Så prøver jeg en mer ydmyk måte. La han bestemme, ikke ta initiativ, slutte/bruke mindre energi på å "varte opp", så er det også feil. "Hadde ikke orket en sjøstjerne som ikke tar initiativ", du må si i fra om hva behovene dine er, hvordan kan han vite hva du vil hvis du ikke utrykker det. Hadde ikke orket en som mener jeg skal være tankeleser osv.. Det er litt sånn dam if you do, dam i you dont. Fader ikke lett å prøve å få litt hjelp på veien, når alt man gjør er feil uansett... Anonymkode: 296e3...0c3 2
Fioljenta Skrevet 15. oktober 2023 #2 Skrevet 15. oktober 2023 Det der er virkelig ikke lett! Jeg tror det handler om å finne en god balanse. Og derfor får du forskjellige svar ut fra hvordan du vinkler innlegget ditt. PS: Hvis du finner den balansen, si ifra. Det er mange som leter etter den… 💜
Flintis Skrevet 15. oktober 2023 #3 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Jeg har ved noen anledninger, for en stund siden, luftet frustrasjon over å ikke få dekket ulike seksuelle behov. Når jeg forklarer i innlegget at jeg har både hintet, gitt klar beskjed om hva jeg ønsker, vist, tatt initiativ osv, så sier dere respektive brukere av kvinneguiden at det kan oppleves som mas, det blir for mye, hadde ikke tålt det om det var meg du var med, du må jekke ned, osv, hadde ikke orket å blitt diktert hver gang vi har sex, osv.. Så prøver jeg en mer ydmyk måte. La han bestemme, ikke ta initiativ, slutte/bruke mindre energi på å "varte opp", så er det også feil. "Hadde ikke orket en sjøstjerne som ikke tar initiativ", du må si i fra om hva behovene dine er, hvordan kan han vite hva du vil hvis du ikke utrykker det. Hadde ikke orket en som mener jeg skal være tankeleser osv.. Det er litt sånn dam if you do, dam i you dont. Fader ikke lett å prøve å få litt hjelp på veien, når alt man gjør er feil uansett... Anonymkode: 296e3...0c3 Du må vel snakke med sekspartneren din og ikke oss brukere av kvinnrguiden? Kommunisere sine lyster og behov før og under og etter akten bør være innafor og et "must" blir det feil så har en prøvd ihvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg skulle ønsket at jeg hadde hatt en partner som hadde behov i senga, og jeg ville ha prøvd å komme henne i møte. Jeg kan ikke love at jeg hadde villet (eller klart) alt, men jeg hadde vært raus. Anonymkode: 40247...1a6 1 2
Flintis Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skulle ønsket at jeg hadde hatt en partner som hadde behov i senga, og jeg ville ha prøvd å komme henne i møte. Jeg kan ikke love at jeg hadde villet (eller klart) alt, men jeg hadde vært raus. Anonymkode: 40247...1a6 Har du kommunisert dine lyster ønsker og behov da? 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Flintis skrev (30 minutter siden): Har du kommunisert dine lyster ønsker og behov da? Ja. Problemet er at hun ikke har noen lyster. For meg i alle fall. Men hun setter stor pris på å være i en relasjon. Anonymkode: 40247...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Det er et skille mellom å kunne snakke åpent om hva man ønsker for å finne ut om det er noe partneren er komfortabel med i forhold til å fortsette å prøve og presse grensene til partneren. Det siste gjør lett at man ikke føler seg viktig og respektert i felles sexliv, altså blir det mas som kan være veldig negativt for lyst og glede. Så tipper det over til at du blir mest opptatt av at dine behov må dekkes fremfor at partneren din skal være komfortabel med seg selv, så kan det ødelegge mye. Klarer du å snakke om hva du liker og ønsker uten at den andre føler h*n må stille opp? Da kan det bli gode samtaler som gir dypere tillitt og samhold. Jeg forveksler deg muligens med en som skrev en annen tråd her inne. En der partneren valgte å imøtekomme ts sine ønsker (o alle fall noen dager) når de to var hjemme, men ikke ute blant andre. Er det deg, så tenker jeg du er for fokusert på egne ønsker i forhold til at din partner er komfortabel. Anonymkode: 12169...2a9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 Joda, man må fremlegge sine ønsker og kommunisere. Men det kan oppfattes som masing dersom det blir gjort på feil måte. Så det handler om å finne den riktige måten å gjøre det på. Anonymkode: 5f043...4f0
Flintis Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja. Problemet er at hun ikke har noen lyster. For meg i alle fall. Men hun setter stor pris på å være i en relasjon. Anonymkode: 40247...1a6 Så da er det ikke lenger en seksuell relasjon dere har? 1
Gjest Mr. Ron Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er et skille mellom å kunne snakke åpent om hva man ønsker for å finne ut om det er noe partneren er komfortabel med i forhold til å fortsette å prøve og presse grensene til partneren. Det siste gjør lett at man ikke føler seg viktig og respektert i felles sexliv, altså blir det mas som kan være veldig negativt for lyst og glede. Så tipper det over til at du blir mest opptatt av at dine behov må dekkes fremfor at partneren din skal være komfortabel med seg selv, så kan det ødelegge mye. Klarer du å snakke om hva du liker og ønsker uten at den andre føler h*n må stille opp? Da kan det bli gode samtaler som gir dypere tillitt og samhold. Altså, komplisert dette med å finne en fin balanse. Etter et langt samliv så har det løsnet etterhvert hos oss. Ja, vi har hatt gode dype avklaringssamtaler, og funnet en grei balanse. Jeg fikk som oftes til svar «er fornøyd, har ingen spesielle behov, liker som det er». Nå kan hun si «gjør det som du gjorde sist» eller «prøv dette». Jeg må likevel bare måtte akseptere at hun har mindre «fokus» på sex som meg. Hun liker heldigvis (ofte) sex, og lar meg få eksperimentere innenfor hennes grenser. 🥳 Senest i går ga hun meg en lærepenge; etter min utløsning spurte jeg «vil ikke du også komme» hvorpå hun svarte; «har du ennå ikke lært at jeg kommer når jeg selv ønsker, koser meg allikevel jeg - slutt å mas». 🙄
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 Mr. Ron skrev (1 time siden): Altså, komplisert dette med å finne en fin balanse. Etter et langt samliv så har det løsnet etterhvert hos oss. Ja, vi har hatt gode dype avklaringssamtaler, og funnet en grei balanse. Jeg fikk som oftes til svar «er fornøyd, har ingen spesielle behov, liker som det er». Nå kan hun si «gjør det som du gjorde sist» eller «prøv dette». Jeg må likevel bare måtte akseptere at hun har mindre «fokus» på sex som meg. Hun liker heldigvis (ofte) sex, og lar meg få eksperimentere innenfor hennes grenser. 🥳 Senest i går ga hun meg en lærepenge; etter min utløsning spurte jeg «vil ikke du også komme» hvorpå hun svarte; «har du ennå ikke lært at jeg kommer når jeg selv ønsker, koser meg allikevel jeg - slutt å mas». 🙄 Ja, seksualitet er sårbart og skjørt. Enten man ønsker å gi partneren noe eller man ønsker noe fra partneren. Omsorgen for hverandre kan minske eller i værste fall forsvinne om man føler seg overkjørt. Det beste er vel om begge tar hensyn til både partner og seg selv. Ts sin måte å ordlegge seg på minnet meg om et innlegg hvor en mann ønsket at kjæresten skulle kle seg utfra hans preferanser om svart lær. Noe hun gjorde hjemme, men ikke var komfortabel med ute. Han var på jakt etter måter å overtale henne til å gjøre det han ønsket. Han var mer opptatt av egne ønsker enn at hun skulle ha det godt, Jeg opplever den tankemåten som lite hensynsfull og resultatet som mas som kan ødelegge hennes lyst. Det virker også som en del ønsker at partneren er tankelesere. Det gir lite rom for gode samtaler som kan gi bedre forståelse. Er man såret så vil man også være var på å utlevere seg selv, da man har opplevd at det blit brukt mot en senere, Så jeg er helt enig i at det er en vanskelig balanse, en jeg selv ikke har klart å finne en god løsning på - da de jeg har vært sammen med har vært forskjellige individer med egne tolkninger som har påvirket hvordan de oppfatter det jeg sier. Det høres ut som om dere snakker greit sammen, og at dere takler at det blir justeringer underveis? Det er en flott situasjon som nok ikke alle klarer å finne frem til. Jeg tror uansett at omsorg og hensyn fører de fleste av oss langt. Et samliv og et sexliv kan være noe som blir bedre over tid og gi begge parter glede. Anonymkode: 12169...2a9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 Tror litt av problemet er at den som har «minst behov» kan bli overveldet. Man opplever at alt partner gjør eller ikke gjør, er en strategi for å gi deg mer lyst. Fokuset på sex blir alt for stort. Til slutt vil man ikke ha sex fordi det blir potensielt skadelig pliktsex, man vil ikke være fysisk nær på andre måter, fordi man er redd for å skape en forventning om sex osv osv. Sex tar rett og slett for mye plass. Det er lett å si at man skal ha 2 mnd uten sex, men det igjen blir også bare nok et verktøy som skal lede til sex og skaper i seg selv et press. Uansett hva man til slutt gjør, så blir det sett i sammenheng med sex. Dette er den onde sirkelen mange par havner i når en partner har mye mer fokus på sex en den andre. Anonymkode: f384c...995 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 Om det er menn som snakker om sine behov er det mas og drama. Er det kvinner som legger frem sine behov så er det krav til hva mannen skal levere på. Anonymkode: 24917...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #14 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om det er menn som snakker om sine behov er det mas og drama. Er det kvinner som legger frem sine behov så er det krav til hva mannen skal levere på. Anonymkode: 24917...d2b Det er i alle fall noe sant i dette. Samtidig er det veldig uheldig (og typisk internett) å gjøre de andre til fiender. Det er uheldig. Grunnen til at menn søker kvinnelig partner er jo at vi liker dem. I alle fall noen av dem. Presumptivt gjelder det den andre veien også. Anonymkode: 40247...1a6
feliek54 Skrevet 16. oktober 2023 #15 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ok. Jeg har ved noen anledninger, for en stund siden, luftet frustrasjon over å ikke få dekket ulike seksuelle behov. Når jeg forklarer i innlegget at jeg har både hintet, gitt klar beskjed om hva jeg ønsker, vist, tatt initiativ osv, så sier dere respektive brukere av kvinneguiden at det kan oppleves som mas, det blir for mye, hadde ikke tålt det om det var meg du var med, du må jekke ned, osv, hadde ikke orket å blitt diktert hver gang vi har sex, osv.. Så prøver jeg en mer ydmyk måte. La han bestemme, ikke ta initiativ, slutte/bruke mindre energi på å "varte opp", så er det også feil. "Hadde ikke orket en sjøstjerne som ikke tar initiativ", du må si i fra om hva behovene dine er, hvordan kan han vite hva du vil hvis du ikke utrykker det. Hadde ikke orket en som mener jeg skal være tankeleser osv.. Det er litt sånn dam if you do, dam i you dont. Fader ikke lett å prøve å få litt hjelp på veien, når alt man gjør er feil uansett... Anonymkode: 296e3...0c3 Om eller når jeg har kontakt med ei jente som vil ha sex så vil jeg veldig gjerne vite hva jeg bør gjøre for å gi henne nytelse. Så jeg vil gjerne prate lit om deg eller så må jeg prøve forskjellig å føle hva hun liker.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #16 Skrevet 16. oktober 2023 feliek54 skrev (1 time siden): Om eller når jeg har kontakt med ei jente som vil ha sex så vil jeg veldig gjerne vite hva jeg bør gjøre for å gi henne nytelse. Så jeg vil gjerne prate lit om deg eller så må jeg prøve forskjellig å føle hva hun liker. "hu ligger nedpå stranda, og er sprukken i begge ender" Anonymkode: b2bea...9cb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #17 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 23.19): Ok. Jeg har ved noen anledninger, for en stund siden, luftet frustrasjon over å ikke få dekket ulike seksuelle behov. Når jeg forklarer i innlegget at jeg har både hintet, gitt klar beskjed om hva jeg ønsker, vist, tatt initiativ osv, så sier dere respektive brukere av kvinneguiden at det kan oppleves som mas, det blir for mye, hadde ikke tålt det om det var meg du var med, du må jekke ned, osv, hadde ikke orket å blitt diktert hver gang vi har sex, osv.. Så prøver jeg en mer ydmyk måte. La han bestemme, ikke ta initiativ, slutte/bruke mindre energi på å "varte opp", så er det også feil. "Hadde ikke orket en sjøstjerne som ikke tar initiativ", du må si i fra om hva behovene dine er, hvordan kan han vite hva du vil hvis du ikke utrykker det. Hadde ikke orket en som mener jeg skal være tankeleser osv.. Det er litt sånn dam if you do, dam i you dont. Fader ikke lett å prøve å få litt hjelp på veien, når alt man gjør er feil uansett... Anonymkode: 296e3...0c3 Det er jo ikke her inne som måler temperaturen. Det er jo de du er interaktiv med i livet. Hvordan tar de det? Virker nesten bare som om det er oppspinn hele greia, siden spørmålet ikke dreier seg rundt mennene men, heller reaksjoner fra folk på KG. Rart... Anonymkode: 80668...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå